• Snorky

För alla oss som gillar LINDEX - del 8

Wilmis07 skrev 2009-08-18 21:18:44 följande:
    Precis en sådan höst/vinter garderob hade jag tänkt till min dotter på snart 2. Men hade tänkt att skippa vinterjacka och köra på skaljackan från pop och en microfleece att ha under. Är det riktigt kallt blir det ju overall. Sen har jag ju Ws fleece,ett av dom bästa plaggen
    ja, absolut, det funkar...
    Ställen har vi mest för att min pappa shoppar i kina! Såååå grymt fina spyder-set. Så de är super att ha som extra, men vi skulle nog klara oss lika bra utan.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    Tvillingmamma2007 skrev 2009-08-18 22:19:19 följande:
    Hallontårta: Men åhlens har inte webshop vad jag vet? Snorky: Mm kommer nog att bli liggandes ett bra tag som det känns och måste shoppa lite. Fan jag som precis köpt svarta i samma size som de grå måtte de inte bli för korta nu då. Köpte pojkvarianten dessutom så korta med slappa muddar nu då kanske moahahaha. Hehe beställde för dryga 1000-lappen iaf, dåligt att man inte kan kombinera t3b2 med 200/800 rabatten men men vart ganska många plagg iaf. Ville dock ja bamse-velorisarna med (fast har inte klämt på dem, nån som har?) men de var slut i strl liksom muminjoggisarna och den röda tröjan och och suck!
    ja, de gråa har jag faktiskt inte koll på för jag gillar inte den färgen så har inte köpt såna. Men det är just de svarta från pojk, för på flick finns de väl inte i svart?, de är iaf kortare än velouren på flick i grönt och rött. Man blir ju helt snurrig på alla storlekar hit o dit. Pojk brukar ju alltid vara så mkt större.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    star67 skrev 2009-08-18 22:34:59 följande:
    man kan inte kombinera t3b2 i butiken också???
    vad menar du? med kupongen??
    jo, det funkar i butik men inte på nätet... de kan helt enkelt inte få till tekniken i webshoppen att kuponger funkar med t3b2...
  • Snorky

Jag tycker hm´s skidjackor är riktigt snygga!! De hade jag valt om jag skulle köpa.
    Men fix´s var verkligen tråkiga i år. Jag har den från vinter 06/07 och den är superfin verkligen... har båda mina grabbar använt nu i 4 säsonger om lillen kan ha den i vinter också, men jag tror det.

• Snorky
    Mysaaan skrev 2009-08-18 23:33:37 följande:
    ja dom verkar jätte bra, ingen erfarenhet dock.. funderade lite på storleken, stämmer det? står ju storlek 21 = 130 mm och 22 = 136 mm, dottern har ett par nu Kavat i storlek 20 och dom är 128 mm. Sedan har vi fått ett par höstskor även dom från Kavat och där är storlek 21 = 142 mm..... skiljer det så olika i olika modeller från samma märke?? för det är väl det som står efter storlekarna man ska lita på? konstigt att dessa höstskor som finns på ellos är vara 130 mm i storlek 21 när en vinterskor därifrån är 142 mm i storlek 21....
    på kavat så skiljer man på vår/sommar/höst-skor och vinterskor i storlekar. Vinterskor är 6 mm större än övriga just för utrymme för extrasocka. En vintersko ska ju ha större utrymme, 1,5-2 cm större än foten, medans en vanlig sko ska vara 1-1,5 cm större än foten.
    Det kan skilja nån mm från skomodell till skomodell, men annars tycker jag att de oftast följer sina mått bra. Kolla kavats egna hemsida, där måste ju iaf måtten stämma på resp. modell.
  • Snorky
    Mysaaan skrev 2009-08-18 23:57:09 följande:
    jo, det har jag förstått då man tittat på dom skor vi har: ja nu har vi ju en vanlig "första sko" i storlek 20 = 128 mm och 21 = 135 vi har fått en vinterkänga storlek 21 = 142 mm så där skiljer det 7 mm i samma storlek och det kan jag förstå... men sedan har vi den vattentäta kängan där 21 = 130 mm och 22 = 136 och 23 = 142 mm...det är det jag inte kan förstår hur denna kängan och vinterkängan kan skilja sej så?
    ja, det verkar ju skumt... den vattentäta är väl ny för i år vad jag vet? har kanske blivit nåt knas med storlekarna? För man undrar ju annars vad det finns för mening att ha ett annat mått på den? o framförallt varför så liten i storlekarna???
  • Snorky

jag gillade inte muddjeansen någe vidare, för de var så tunna o sladdriga... men de var snygga på bilden. Jag satsar nog på några nya Nova Star istället...

• Snorky

fast vi pratar ju mkt kappahl och hm här i också Känns lite som de "hör ihop". Fanns ju kappahl-trådar förr men det var inte precis nån action i de.

• Snorky
    fritzie76 skrev 2009-08-21 14:13:20 följande:
    Vad ska jag köpa för höstjacka till dottern??? Känner mig helt förvirrad! Sonen brukar ha FIX-vårjacka med fleece och den har han på hösten också....men dottern har ingen sån och hon börjar på dagis nu så hon behöver ju en höstjacka......men jag vet inte vad jag ska köpa för någon. Räcker det med en fleecejacka? och i så fall var hittar jag en bra sådan? Skaljacka?
    kanske en ws-fleece då. De är ju toppen... vindtäta och vattenavstötande.
    Finns ju överallt nu för tiden... hm, kappahl, lindex, stadium, pop osv...
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8