• Snorky

För alla oss som gillar LINDEX - del 8

Xgirl83 skrev 2009-08-25 19:22:19 följande:
    Jag har hört folk som tycker Mikk-line är kalla? Och jag tyckte dottern väldigt ofta fick ha extra kläder under overallen i vintras och ändå bor vi på milda västkusten..
    det finns ju olika modeller av mikkline också... en som är tunnare och en tjockare med fleecefoder i. Beror kanske på vilken man har. Sen beror det nog på barnen också hur pass varma de är av sig. Jag kan inte ha några tjockare overaller på mina kaminer till barn för då kan vi bara använda overall när det är minusgrader och då blir det väldigt dyrt då man måste köpa massa andra kläder att kompletera med... som fodrade galonställ, allväderställ el liknande. Bättre att klä på fleece under när det är riktigt kallt. Det är min åsikt iaf. Men de som har barn som är kallare av sig kanske behöver en tjock bylsig overall?
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    mortillsju skrev 2009-08-25 20:33:31 följande:
    Tusen tack. Vågar man använda den två gånger tror ni??
    du kan handla för 800:- och få 200:- i rabatt också på den kupongen... eller 1200:- o få 300:- rabatt. Så jag tycker det inte känns som man behöver så många kuponger. Om man inte vill handla i olika butiker vill säga. Men tror inte det är nån fara... jag menar den har ju kommit brevlådan också... så de flesta har väl 2 stycken redan.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    star67 skrev 2009-08-25 20:25:19 följande:
    Ja på dagis de rekomenderade galon fodrad set och da sa att man kan använda den hela tiden när det blir kallt så får man ha ett flecce set under och det funkade så för oss föra året, setet passar henne fortfarande men jag tänker köpa en overall i år eftersom hon använder sina kläder ganska länge.
    jag kan inte ha fodrad galon på mina barn då de blir toksvettiga i det. Det andas ju inte. Därav väljer jag bort det. Så köper jag en tunnare overall som är vattentät och det blir precis samma värme, men den ANDAS och funkar bättre åt mina barn. O då slipper jag slösa pengar på flera olika slags plagg, för det behövs inget mer.
  • Snorky
    Xgirl83 skrev 2009-08-25 21:06:40 följande:
    Jaha, det finns en tjockare variant också? Min dotter är också av det varma slaget visserligen. Men en sak jag är rädd för är att dotterns dagisfröknar, åtminstone ett par av dem, är av det gamla hederliga slaget som gärna tar på barnen 3 lager för mycket kläder, typ. Jag är rädd att de inte kommer fatta att overallen faktiskt är varm, och klä på henne massa extrakläder under, om den är så tunn som Mikk-line. Jag är ju såå sugen på denna, men det verkar bara vara denna butiken som fått in dem ännu och de är redan slut i stl 86: www.lillaa.nu/Shop/Index.php?sArtId=mikklinel...
    ja, det där är den som är lite tunnare, så då borde de inte överklä henne. Den lila är verkligen supersnygg! Den andra de har med bara en dragkedja är den tjockare...
    Min minsting har också personal på förskolan som är lite äldre, men de tyckte vår mikkline förra året var helt perfekt i tjocklek att tjockare overaller borde inte barnen ha, för det är ju sällan så kallt. De tjatade hela vintern på hur perfekt overall vi hade! Det är så kul när de är nöjda o framförallt uppskattar de när det är vattentätt så de slipper hålla på med galonisar och en massa olika set beroende på temp o väder. Vi hade ett fleeceset som de kompleterade med om det var många minusgrader, men det är det ju så sällan här, tyvärr
  • Snorky
    iAnnaMaria skrev 2009-08-25 21:33:25 följande:
    Vad har du under en sån overall?? Fleece set? Så du köper ingen tjock overall?? Låter ju smart...
    Ja, vi har ett fleeceställ och kompleterar med. Köper en tunnare funktionsoverall som är vattentät... tex reima el mikkline. Ska testa name it i år också. De funkar från ca 10 plusgrader ner till 10 minus. Sen sätter vi på extra fleeceställ under. Men sällan det är så himla kallt här i södra sverige, så det blir inte många dagar per år. Jag tycker inte det är värt att köpa ens en hm el lindex-overall för typ 500:- för att använda nån månad per vinter. För mina barn klarar inte såna overaller när det är plusgrader, då blir de toksvettiga. Vet att det finns de barn som kan ha såna varma overaller längre perioder, men som sagt inte mina som är varmblodiga.
  • Snorky
    star67 skrev 2009-08-25 21:33:56 följande:
    ja men när man har första barnet så man vet inte vad ska man köpa måga onödiga plagg, hemma vi använde bara vinter jacka, hon hade regn set och galonset fodrad och en tunn baby overall på dagis. men min kosin hade till sin son bara en overall som han hade den hella tiden hemma och på dagis och det funkade och han hade regn set också. någon som vet om det finns mikk-line overaller i ullared??
    Visst är det svårt. Man får känna efter vad man ska ha. Men man lär sig ofta med tiden och sen tycker ju alla olika. Vissa avgudar fodrade galonset osv. Men vi är ju olika.
    Nä, tror inte ullared har mikkline. De är inte jättelätta att få tag på, inte så vanligt märke. Då är reima vanligare... det är ungefär samma fast dubbelt så dyra.
  • Snorky
    h80 skrev 2009-08-27 13:03:05 följande:
    Fick ett mail från hm om att det var 50kr rabatt på barnjeans, nån som vet hur länge de gäller?
     9 sep står det i webshoppen
  • Snorky
    Hallontårta skrev 2009-08-28 06:57:15 följande:
    Jo, jag tänkte på det med. De hade kunnat göra motivet lite annorlunda. Känner mig lite less på just denna nu ;>
    ja, precis... jag tycker det är så fantasilöst att kopiera ett mönster rakt av. Det känns redan förbrukat. Jag köpte aldrig nån t-shirt fast jag tyckte den var fin. Men nu känns det som jag redan är trött på det iaf
  • Snorky
    puh fantast skrev 2009-08-28 11:37:16 följande:
    Ingen som har internetkoden för 50:- kupongen som man fick hämta ut i butiken tidigare i sommar? Använde min i butik igår och glömde skriva av internetkoden.
    kolla på rabattkod.se, finns några stycken där
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8