Xgirl83 skrev 2009-08-25 21:06:40 följande:
Jaha, det finns en tjockare variant också? Min dotter är också av det varma slaget visserligen. Men en sak jag är rädd för är att dotterns dagisfröknar, åtminstone ett par av dem, är av det gamla hederliga slaget som gärna tar på barnen 3 lager för mycket kläder, typ. Jag är rädd att de inte kommer fatta att overallen faktiskt är varm, och klä på henne massa extrakläder under, om den är så tunn som Mikk-line. Jag är ju såå sugen på denna, men det verkar bara vara denna butiken som fått in dem ännu och de är redan slut i stl 86:
www.lillaa.nu/Shop/Index.php?sArtId=mikklinel...ja, det där är den som är lite tunnare, så då borde de inte överklä henne. Den lila är verkligen supersnygg! Den andra de har med bara en dragkedja är den tjockare...
Min minsting har också personal på förskolan som är lite äldre, men de tyckte vår mikkline förra året var helt perfekt i tjocklek att tjockare overaller borde inte barnen ha, för det är ju sällan så kallt. De tjatade hela vintern på hur perfekt overall vi hade! Det är så kul när de är nöjda o framförallt uppskattar de när det är vattentätt så de slipper hålla på med galonisar och en massa olika set beroende på temp o väder. Vi hade ett fleeceset som de kompleterade med om det var många minusgrader, men det är det ju så sällan här, tyvärr