• Snorky
    Xgirl83 skrev 2009-08-30 12:33:13 följande:
    Och så jag med mina overallfunderingar igen.. Nån som har erfarenhet av Me too's overaller? Denna ser bra ut: www.annorlundasma.se/Home/Produktdetalj/758 Grejen är att vi har fått ärva en fin Pop-overall, och den känns inte så stel som jag trodde. Men den verkar så tjock! Vi bor på västkusten så jag är så rädd att den blir för varm de flesta dagarna för min varma tjej. Å andra sidan sover hon middag ute i vagnen varje dag, både på dagis och hemma. Denna har hon ärvt: www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetai... Så jag är verkligen i valet och kvalet om hon borde ha nån lite tunnare funktionsoverall, eller om Pop-overallen kommer duga till henne...
    Jättesnygg overall! Har du klämt nåt på den? Den hade väldigt hög vattenpelare, kolla vad det är för tyg först innan så den andas ordentligt och inte är för tät.

Pop-overallen är ju himla fin och bra, bara det är kallt så är den toppen. Men har man varma barn så kan den lätt bli för varm. För mina barn funkar den inte mer än när det är minusgrader och eftersom det är mer plus än minus hos oss på vintrarna så måste vi ha nåt tunnare. Det är lite synd att pop gör så tjocka kläder...
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    leson76 skrev 2009-08-30 20:41:33 följande:
    Ingen som vill svara mig ang. Muminkläderna? Var det längesedan de såldes eller är det värt att leta runt?
    de kom i juli men blev jättepopulära och har varit slut i många butiker, men det kan ju hända att de fått påfyllning. Det blev jätteurplockat i storlekar snabbt.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    Pinkie skrev 2009-08-31 14:14:29 följande:
    Nån tipsade om Lager157s webshop tidigare... Nån som har kläder därifrån - hur är dom i stl.? Tänkte beställa det fleecefodrade regnstället, men har svårt med stl. Mellanbarnet är 96 cm lång, tänkte ta stl. 100, men hur mkt "extra" innerbenslängd behövs eg.? Och till dottern på 110 cm tänkte jag köpa stl. 120... Hennes innebenslängd är 49 cm och byxans är 52 - är det alldeles för lite?
    ett tips, mät på ett par byxor som är lagom just nu
  • Snorky

De där velourbyxorna i "nya" lila färgen som det pratats en del om, är ju en gammal färg som fanns för typ 2 år sen.... de har vi redan. Kan det inte vara dags för lite nya färger nu??? Helt klart bästa dagisbyxan!

• Snorky
    sarismaris skrev 2009-08-31 18:44:19 följande:
    Men det är ju helt sjukt va fort velourbyxorna försvinner på nätet!! Tidigare idag kollade jag och då hade det kommit in svarta igen (måste ha kommit idag för de fanns inte igår) men nu när jag tittade igen var de borta! Då måste de alltså ha tagit helt slut på en dag!!
    men det finns ju svarta o gråa som ligger separat!
  • Snorky
    Glittrax skrev 2009-08-31 18:38:52 följande:
    ja jag ska lämna tillbaka dom... dottern tyckte så mkt om dom, fast hon inte hunnit använda dom, hoppas det finns fler i butik bara! apropå velourbyxorna, är det stor skillnad i längd på 92 och 98? jag blev helt förälskad i de lila! vilken underbar färg!
    det skiljer ca 5 cm mellan storlekarna i benlängd
  • Snorky
    snigelina skrev 2009-08-31 18:57:03 följande:
    Hrm, jag har inte sett den nya lila irl, men jag känner inte igen den på bild.. fast det kan ju vara mitt minne som sviker kanske... Jag vill ha turkoooooosa
    Jo, vi har ju de lila. Lillkillen ärver storebrors nu och jag har ett par i stl 86 som ska ut på tradera också. Fast det är ju gamla modellen på de, de med resår nertill.
    Ja, turkosa vore inte helt fel, fast vi har meandi´s så jag klarar mig  ändå... men det går ju alltid åt Mörkgråa vore inte heller helt fel. O riktigt gräsgröna, inte sådär "mesgröna" som sist
  • Snorky
    sarismaris skrev 2009-08-31 19:26:22 följande:
    Ja men det är väl pojkmodellen va? Fanns svarta tillsammans med de andra färgade på flick förut.
    ja, jag vet varken ut eller in vad som är vad. För i shoppen så finns ju alla velour på pojk oavsett.
  • Snorky
    2007 Mamma skrev 2009-08-31 19:37:06 följande:
    Har aldig varit någon skillnad på dem förrut iaf!.
    jo, de svarta har varit större i midjan och kortare på längden, men jag vet inte om det är specifikt när de hängt på pojk eller om alla svarta varit så över lag
  • Snorky
    Love Isac skrev 2009-09-01 13:45:07 följande:
    Skittradig!!haha...jag hade önskat att han ville!!Får väl ta och beställa en liten lillasyster när det blir dax för en bebis till så jag kan få stilla det där "rosa behovet"hahaha...
    haha... jag har redan beställt en dotter nästa gång av min gubbe! Undra om han kan lova det?
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8