-
Ja jag har för mig att KappAhl var en av de overaller som fick sämst betyg i förra årets overalltest från Testfakta eller vilket det nu var.star67 skrev 2009-08-01 17:51:14 följande:jag har köpt för året en 92 från kappahl men den var för stor för henne och var ganska tjock eller mycket tjock hon kunnde inte röra på sig så bra, hon är smal jag tänkte sälja den och köpa en från pop, men kanske name it och passar bra, har name it någon butik eller man shoper från webben??? jag har inte köpt förut kläder från där men har fått några som prisenter och tycker att dem är jätte fina.
-
Vad tråkigt förresten att Lindex dyrare overaller också är sådana tjocka. Jag har ju själv inte känt på dem eftersom dottern var så liten förra vintern, men då blir det nog ingen sådan. Hade Mikkline till henne och det fungerade ju bra. Blir nog sådan modell av något märke och fleeceställ.
Jag har också funderat på Didriksons, men även jag tycker de känns stela och klumpiga till en 2-åring. -
Mäh, Coop Bäckebol, jag var ju där idag och det stod inget om halva reapriset? Endast på vissa märkta kläder? Jag köpte ett par tofflor på rea och de tycker man väl borde varit billigare än prislappen ifall det var halva reapriset? Nu blir jag sur om jag missade att jag kunde fyndat massa skor så billigt. Jag såg bara att det stod 50%.
-
Jag har sett lite mössor och vantar i webshopen bara, inga overaller eller så än. Men nu har jag ju inte varit på Lindex på 3 dagar förstås.rew skrev 2009-08-04 06:07:11 följande:Hej hej! Har det börjat komma in vinterkläder i butikerna än? tänker främst då på FIX!
Däremot fanns det lite av förra årets overaller (ej FIX) och jackor och thermobyxor (FIX) på mitt Lindex i Strömstad, till halva reapriset. Så sånt kan man ju hitta om man har tur.
-
Har de slutat med det nu? Jag som ångrar att jag inte köpte överdragsbyxor som de sålde ut från förra året, och tänkte gå tillbaka och köpa dem...AochJsMamma skrev 2009-08-05 13:53:36 följande:bara barn va? I min Lindex jag var i idag var det på barn stl 86-164. Synd att de har slutat med halva reapriset... När man väl hittar lite mer menar jag...
-
Angående dagiskläder så är väl regnkläder (fodrade eller ofodrade) bra när det är som blötast, men jag vette tusan om jag själv skulle vilja leka i täta galonkläder varenda dag. Jag tycker i så fall skalkläder är bättre så långt det räcker, och det räcker oftast långt.
Det kommer säkert FIX höst-/vinterjacka snart. Förra året fanns ju den med avtagbar fleece inuti, som jag köpte nu på rean. Utan fleece är den ju en perfekt höstjacka även lite varmare dagar. -
Hm, den ser ju inte så tjock ut tycker jag, ser mer ut som en funktionsoverall. Men jag har ju inte alls känt på den, nån annan som hunnit göra det?fritzie76 skrev 2009-08-05 17:07:26 följande:FIX-overallerna har kommit ut på hemsidan....kanske snart jacka och byxa också kommer.....
-
Jo men det priset får man räkna med för en bra overall, de enda som är billigare är väl typ bävernylonoveraller som man kan få för 500:-. Sen kan man säkert köpa den med en kupong på 25 eller 30%.star67 skrev 2009-08-05 17:31:15 följande:ja jag har gjort faktisk, de är snygga och inte så tjocka. jag tyckte att de var bra men lite för dyrt.
-
Fast det kommer ju garanterat kupong snart antingen på 30% på valfri vara eller 25% på ett helt köp. 700 - 30%= 490:-. Det är mindre än halva priset mot en P.op. Har hört många som inte gillar Po.p nåt vidare heller. Fast det lutar åt Mikk-line för oss.star67 skrev 2009-08-05 17:35:16 följande:ja så kan man tänka att göra. men att betalla 700 kr köper man en pop är bättre.
-
Nu har de ju nog reorna för sin egen skulle för att bli av med vintersäsongens överblivna plagg. Men det hade inte varit dumt om de reade ut vinterkläderna på hösten istället.browniieee skrev 2009-08-05 21:39:56 följande:okej d var nästan d jag misstänkte.. så trist att de ska ha sina vinterreor i januari, hur ska man kunna gissa sig till storlek till kommande vinter liksom?!
Kanske inte så fördelaktigt för butikerna dock.