Inlägg från: Xgirl83 |Visa alla inlägg
  • Xgirl83

För alla oss som gillar LINDEX - del 8

Efter allt prat om overaller, och att nån sa att Didriksons är stela för mindre barn, vad tror ni om denna?

lillabebben.blogspot.com/
    (senaste inlägget, 7 augusti, om Didriksons Tucky)

Det står dock bara att de är vattenavvisande, de kanske inte direkt är tänkta till barn som går på dagis och leker så mycket ute? Dottern är liten i storleken men är 21 månader.

Är detta nån ny produkt från Didriksons? Vet att de haft nån "koala suit" innan. Skulle vilja veta vattenpelare, får nog maila webshopen och fråga...

• Xgirl83
    zasata skrev 2009-08-14 12:08:14 följande:
    jag tycker dom är fina och sköna! väldigt prisvärd med.
    Åh, har du erfarenhet av dem? Vet du nåt om vattenpelare, om de fungerar i regn och slask på dagis osv?

Jag har mailat webshopen, får väl se vad de svarar. Det var ju ett bra pris, fraktfritt också.
  • Xgirl83
    Xgirl83 skrev 2009-08-14 11:53:52 följande:
    Efter allt prat om overaller, och att nån sa att Didriksons är stela för mindre barn, vad tror ni om denna? lillabebben.blogspot.com/ (senaste inlägget, 7 augusti, om Didriksons Tucky) Det står dock bara att de är vattenavvisande, de kanske inte direkt är tänkta till barn som går på dagis och leker så mycket ute? Dottern är liten i storleken men är 21 månader. Är detta nån ny produkt från Didriksons? Vet att de haft nån "koala suit" innan. Skulle vilja veta vattenpelare, får nog maila webshopen och fråga...
    Nu har jag fått svar på mitt mail. Vattenpelare 2000, och hon menade att i slask och regn så finns det ändå ingen overall som klarar hålla sig torr utan då är fodrat regställ bättre, eftersom en overall ofta är för varm då också. Men jag vet ju att det finns sådana som har en och samma overall i i stort sett alla väder från okt-april och barnen är torra och lagom varma. Så visst finns det väl overaller idag som klarar det? Eller har jag för höga krav? Undviker helst galon om det går...
  • Xgirl83

Vilken windstopper är egentligen bäst? Lindex, har för mig att nån här inte var nöjd med dem? Kappahl och HM har ju också..

• Xgirl83
    Helenapena skrev 2009-08-14 15:15:37 följande:
    Kapp Ahl´s är iaf toppen!!! Tycker designen är finast på den också faktiskt
    Men de finns bara i rosa och blå eller? Tycker det är lite fantasilöst faktiskt. Då är Lindex röda lite roligare och mer praktisk. Om de är bra då...
  • Xgirl83
    Jessica24 skrev 2009-08-15 02:38:56 följande:
    Har inte hittat något svar angående FIX-vinterkläderna från Lindex. Men vad har dom fått in? Vinteroveraller? Vinterjackor? Och vad är priset för dessa?
    Overallerna finns i webshopen. Jackor och täckbyxor är nog på väg in dit. Fanns i min butik idag, dock inga overaller där än (men i vissa andra butiker).
  • Xgirl83
    Snorky skrev 2009-08-14 23:08:05 följande:
    absolut finns det såna overaller... reima o mikkline har jag provat iaf och till i år ska vi prova name it också. Både reima och mikkline klarar regn och vattenpölar. Förskolepersonalen var mäkta imponerade när min äldsta var liten (nästan 2 år) och låg på mage i vattenpölarna med en mikkline och inte blev blöt igenom! Fodrat regnställ är enligt mig helt onödigt och blir väldigt varmt och instängt för många barn. Mina barn är jättevarma av sig och klarar inte ens av en "vanlig" tjock vinteroverall. Vi har bara tunnare funktionsoveraller som är vattentäta.
    Ja men precis, då tycker jag det var konstigt att hon svarade som hon gjorde faktiskt.. Men hon ville väl bara sälja mig ett boardman-ställ också. Då lägger jag ju hellre 800-1000:- på en riktigt bra overall än att köpa en halvdan overall för 500:- och fleecefodrat regnställ för 500:-... Min dotter är också väldigt varm av sig. Får se om det blir Mikkline, är nyfiken på hur deras overaller ser ut i år.
  • Xgirl83

Har nån sett fleecebyxor på Lindex än? Det borde de väl börja sälja snart?

• Xgirl83

Nån som vet hur tightsen på t3b2 är i storleken? Den tjockare modellen. Skulle vilja ha såna till dottern, men hon har mest stl 80 på byxor så tror det blir så stort. Men finns ju inte mindre.

• Xgirl83
    Jessica24 skrev 2009-08-16 00:48:24 följande:
    På Lindex flickavdelning, är kläderna mindre i storleken. T.ex storlek 86 är som 80 osv. Ibland upplever jag det nästa som att det skiljer två storlekar, t.ex. att en 104 är som en 92/98.
    Jo, jag vet att de är små så, men det mesta är tyvärr för brett för min dotter som är väldigt smal. Är de smala i modellen eller passar de lite bredare barn bättre?
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8