puh fantast skrev 2009-07-12 15:18:16 följande:
En fråga till er med flickor: jag tänkte köpa lite sommarkläder till nästa sommar (till dottern som blir 2 nästa sommar), men blir osäker på vilken stl jag ska köpa. Hon har 80/86 (92 på nån t-shirt från lindex) på det mesta nu så jag funderar på 98 nästa sommar. Tror ni det är stort? På kappahls kläder har hon 86/92 (är dock lite,lite stora), så det måste väl bli 98/104 till nästa år då, men det låter väldigt stort. Jag vill inte att kläderna ska sitta åt, utan gärna lite löst, tycker det är finare. Klänningarna hon har i 80 tycker jag är lite kort, så de i 86 blir finare på, så då borde väl 98 bli bra, eller. Till sonen köpte jag en dubbelstorlek eller 2 enkelstorlekar upp varje sommar och det har blivit jättebra, men då är han född på vintern, så dubbelstorlekarna ha passat bättre på honom. Samtidigt så är ju tjejkläderna mycket mindre än pojk så det behövs nog en stl. större än de normalt har. Vad tror ni? Vad har/ hade era flickor när de var 2 år?
min grabb är 2½ och 98/104 på överdelar från flick kan fortfarande vara lite stort... men det beror ju helt på också. Lindex´s kläder är ju oftast extremt små, som djungeltröjan har han 104 på och den är väldigt precis. Kappahl´s t-shirts från flick är 98/104 stor (tex landskaps t-shirten). Det är supersvårt att råda. Förra sommaren hade han 86 el 92 på typ allt. 92 kan han fortfarande ha, på shorts funkar tom 80 ibland fortfarande!