Inlägg från: Madge |Visa alla inlägg
  • Madge

    Föräldrar med barn födda vår, sommar & hösten -07 i Jönköping

    Födelselistan:
    Mars
    11/3 Anna (julil)

    Maj
    5/5 Milo (Annizsj)
    11/5 Hilda (4 feb)

    Juni
    25/6 Eliaz (skrymta)

    Juli
    7/7 Julia (Bellyboo)
    13/7 Linus (Nasse01)
    30/7 Vilja (Jeaxx)

    Augusti
    2/8 Alice (Madge)
    3/8 Lilly (Annki72)
    15/8 Lilly (Tempo)
    19/8 Selma (Tjodeloo)
    28/8 Towa (mitapita71)
    31/8 Amira (Miss Hult)

    September
    7/9 Matheo (Kirran)
    9/9 Matteo (Katarina)
    15/9 Hedvig (Ottisen)
    17/9 Elias (Småbarnsliv)
    18/9 Maja & Molly (Nilwa)
    22/9 Emma (Muppelina)
    22/9 Elisabeth (Marsbaby)
    23/9 Hailey (Once)

    Oktober
    9/10 Mimmi (lycklig 3barnsmor)
    14/10 Isak (Anksan)

    Småyskon!
    2008:
    November
    14/11 Livia(skrymta)

    2009:
    Januari
    16/1 Julian (julil)

    Februari
    5/2 flicka (Once)

    April
    8/4 Visa (jeaxx)
    28/4 Viggo (anniszj)

    Maj
    6/5 Elise (Katarina)

    BF-lista:

    Juni
    1/6 Marsbaby

    Juli
    22/7 Tjodeloo

    Augusti
    20/8 4 feb

    September
    16/9 mitapita71

    Vår träfftråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43035267.html

  • Svar på tråden Föräldrar med barn födda vår, sommar & hösten -07 i Jönköping
  • Madge

    annki: Grattis till gården! När flyttar ni?

    marsbaby: Jobbigt att det är struligt med amningen! Hoppas det blir bättre snart.

    skrymta: Vad jobbigt att det är så svårt med dagis, du får väl ligga på dem och ringa ibland och fråga om det får in några lediga platser.

    mitapita: Förstår verkligen att du vill veta, det blir ju en helt annan sak då. Hoppas bebisarna är villiga att visa upp sig! Mysigt se bebisarna också.
    Har du gått ner i arbetstid något nu?

    Nu har Alice sommarlov från dagis, nästan 9 veckor tills det är dags igen. Vi tänkte fira sommarlovsstarten med lite utomhuslek, men det blev ett besök på öppna förskolan istället.
    På söndag åker jag och Alice upp till mina föräldrar och där uppe ska Alice vara hela sommaren, medans vi turas om lite + att vi får några veckor tillsammans också.
    Trevlig midsommar!

  • Madge

    Vi har trixat en massa för att Alice ska få njuta av den svenska sommaren, vi eller rättare sagt, mina föräldrar, har hyrt en stuga åt oss i sommar och då vill vi ju kunna vara där så mycket som möjligt och inte stressa upp ner på helgerna med Alice och katter. Således är jag där nästa vecka, sen ska jag jobba under tre veckor och bara vara uppe på helgerna. När jag inte är där ska sambon vara uppe under två veckor, en vecka blir Alice själv med sin mormor och morfar. När jag har mina fyra veckors semester ska sambon jobba några veckor. Men det blir ändå lite semester för oss tillsammans.

    Hoppas ni alla har haft en bra midsommar! Trots allt oväder...

  • Madge

    skrymta: Härligt med en tur till Kosta! Hittade ni mycket fint?

  • Madge

    Tjodeloo: Grattis till Svea!

    mitapita: Hoppas sjukskrivningen går igenom och härligt att allt var bra med tvillingarna!

    4 feb: Vad jobbigt det låter för dig! Men det är väl snart dags för dig?

  • Madge

    Sommar och semester...!

    Här händer det stora saker... Var på (tidigt) ultraljud idag och kikade på vår lilla bebis, låg där och snurrade runt för fullt. Så mysigt att se !
    Och det känns så mysigt att vara gravid för då kommer liksom hela familjen vara med när det blir bröllopsdags om 1½ vecka .

  • Madge

    Bröllopet är om 1½ vecka... . Bebisen kommer i slutet av januari.

  • Madge

    Nu är jag hemma, vi håller på och röjer för fullt. Rensat bland Alices saker, bland mina och i köksskåpen. Bra avslutning på semestern !

    Gift är jag också numera, kändes lite konstigt först, men man vänjer sig snabbt . Vi hade en jättebra dag, Alice var på strålande humör hela tiden och charmade alla. Fast hon ville inte äta något så lunchen bestod av bröd och tårtorna, vi hade ju flera eftersom vi firade Alices 2-årsdag samtidigt, inte heller den skulle hon äta trots hon tycker om tårta, men Mariekex mumsade hon glatt i sig...

    mitapita: Hoppas bebisarna ligger rätt nästa gång så du slipper snitt. Jag har ingen erfarenhet av snitt, men det är väl några i tråden som blivit snittade. Jag har läst lite om snitt eftersom jag inte riktigt vet om jag vågar föda vanligt igen. De verkar som de flesta som fått planerade snitt har goda erfarenheter av det, vad jag kunnat läsa om iaf.

  • Madge

    once: Vad trevligt det låter, men vi har fullt upp här!

    mitapita: Förutom foglossningen mår jag toppen! Bebisen sprattlar omkring lite smått då och då, så mysigt det är!
    Jag är nu sjukskriven 25%, börjar jobba nästa vecka efter semestern så snart vet jag hur jag ska jobba också...
    Hur går det för dig med tvillingarna då? Har ni förberett en massa?

    småbarnsliv: Vad ska du läsa i höst?

  • Madge

    mitapita: Låter ju som ni har det viktigaste i alla fall! Vilken busig liten ena bebisen är då som inte vill visa upp sig.

    skrymta: Hade ni trevligt på kräftskivan? Låter mysigt med minisemesterar! Hoppas det blir en plats ledig på rätt dagis snart. Hur är det med Livia?

    småbarnsliv: Hoppas pluggandet går bra!

    julil: Hoppas du kommer in! Också nyfiken på vad du ska plugga.

    anniszj: Vet inte riktigt ännu om jag klarar av att jobba... Första arbetsdagen på tisdag. Jag tvivlar starkt på att jag kommer klara av det, men vi får väl se. Det är ju liksom inte ens halvtid ännu så ett par veckor till vill jag verkligen jobba!

    Imorgon är det BVC-dags, ska bli himla spännande att se hur stor tjejen blivit över sommaren! Och på tisdag är det dagisdags igen, efter nästan 8½ veckas ledighet, undra hur det kommer gå... Vi var och tittade på dagisgården i förrgår och den var poppis, idag blev hon väldigt sur när hon inte fick gå dit. Så gissningsvis kommer det nog gå jättebra!

  • Madge

    Är det någon av er här som har koll på vad som gäller vid sjukskrivning och dagistider i vår kommun?
    Jag är ju sjukskriven 25% och Alice går på dagis efter mitt schema. Dagis vill dra ner på hennes vistelsetid lite grann för jag är sjukskriven och det vill inte jag göra. Jag vill vila den tid jag är sjukskriven och inte underhålla en 2-åring, 25% gör liksom inte så många timmar... Men frågan är bara om jag har rätt till att behålla hennes tider oförändrade eller inte.

  • Madge

    Nilwa: Tack! Precis som jag misstänkte, har pratat med några på nätet som inte bor i Jönköping och de sa att de var såhär hos dem, men det kan ju vara olika regler i olika kommuner.
    Jag var så arg och ledsen (graviditeten gör liksom inte saken bättre...) igår när jag kom hem efter ha lämnat Alice på dagis och pratat med personalen. Nu tänker jag göra ett schema och sen får personalen väl prata med sin chef om de inte vill godkänna schemat...

  • Madge

    Igår när jag lämnade schemat var det helt plötsligen inga problem, det blev t.o.m. så att hon fick gå lite längre en dag. Plockar bort någon eller flera timmar på varje arbetspass så när jag jobbar natt börjar jag inte förrän kl. 20, istället för 15. Egentligen skulle Alice då ha gått 14.30 -16.30, kändes liiite dumt tyckte jag och frågade om hon kunde gå på förmiddagen istället, det blir ju bättre och det var inga problem. Slutade med att hon får gå 9-12.15 de dagarna, en stund längre alltså...
    Personalen sa också att de har kommit så mycket nya regler till hösten så de knappt visste vad som gällde längre...
    Undra just vad som gäller när det är HP-dags? Läste någonstans att man inte får ha barnet på dagis så mycket då, om det är sant kan jag ju knappast söka HP... Vad krångligt det är att vara gravid ibland!

  • Madge

    Grattis igen till Vera!

    Nu har jag lagt upp bilder från bröllopet på Facebook om ni vill se

Svar på tråden Föräldrar med barn födda vår, sommar & hösten -07 i Jönköping