Små hål i kläderna efter tvätt!?
Av någon anledning så blir det små hål på några mm på mina plagg när jag tvättar dem i tvättmaskinen. Varför blir det så?? Sjukt irriterande! Någon som varit med om samma sak?
Av någon anledning så blir det små hål på några mm på mina plagg när jag tvättar dem i tvättmaskinen. Varför blir det så?? Sjukt irriterande! Någon som varit med om samma sak?
Så blir det för mig med men jag har ingen aning om varför! Kanske är så att trumman har nåt vasst som sticker ut?
Oh ja! Inbillar mig att det blir så när det är för fullt i maskinen men jag vet inte om de är så...
Jupps där jag bodde förut hände det jämt. Jag klagade och dom kollade maskinen flera gånger men hittade inget ändå hände det både mig och grannen. Oftast så tuggade dessutom maskinjäveln på nya kläder... precis som den kände på sig att det var nytt.
Sånt händer här också... SKIT irriterande!
Jag tror att det antingen sitter nått i trumman, typ en bh-bygel eller att det är själva trumman som gått sönder på nått ställe.
I vår förra lägenhet kunde vi tom få rostfläckar på kläderna... Nu bor vi i hus o slipper allt vad hål o rost heter!
Eller så har du fått pälsängrar i tvättlådan?
Vi har egen tvättmskin, har tom skruvat isär och letat igenom trumman men det är inget fel på maskinen. En gång smög ett snore i sonens mysbyxor ut i ett av hålen i trumman och trasades sönder... men då var det riktigt trångt i maskin, därav min teori,
började också få hål i kläderna, gärna i mjuka strechiga kläder, misstänkte maskinen i källaren började tvätta mer hemma men de blev baar mer och mer, små små små hål i mängder, visade sig att vi hade pälsänglar här hemma som äter sönder kläderna, fick besprutat men de kom tillbaka, fick besprutat igen efter ca 7mån, o nu verkar de vara borta men kläderna är förstörda och en del lakan
Har oxå samma problem. Det är oftast nya kläder det går hål på här med. Jag har en ny tvättmaskin så jag tycker ju inte att det borde vara fel på den... Jag saknar inga bh-byglar eller så heller. Det är MYSKO!!!
Förresten... konstigt är det ju att det alltid är på magen...