• Kosmoskatten

Små hål i kläderna efter tvätt!?

Av någon anledning så blir det små hål på några mm på mina plagg när jag tvättar dem i tvättmaskinen. Varför blir det så?? Sjukt irriterande! Någon som varit med om samma sak?

• Svar på tråden Små hål i kläderna efter tvätt!?
  • Kosmoskatten

Jag har känt i tvättmaskinen och hittar ingenting vasst som skulle kunna göra hål. Kör ganska fulla maskiner, kanske kan det vara det? Förstår ändå inte varför det skulle kunna bli hål av det. Vi bor i hus och tvättmaskinen är ganska ny. Verkar vara fler som har detta problem. Knepigt!!

• skanejossa
    VictorsMamma skrev 2009-06-03 13:38:40 följande:
    Förresten... konstigt är det ju att det alltid är på magen...
    samma här på tröjorna, på byxorna är de på sidan och bak i rumpan
  • Glenni

Jag tror att det är pälsängrar och inte tvättmaskinen som gör hål i kläderna.

• skanejossa
    Kosmoskatten skrev 2009-06-03 13:39:07 följande:
    Jag har känt i tvättmaskinen och hittar ingenting vasst som skulle kunna göra hål. Kör ganska fulla maskiner, kanske kan det vara det? Förstår ändå inte varför det skulle kunna bli hål av det. Vi bor i hus och tvättmaskinen är ganska ny. Verkar vara fler som har detta problem. Knepigt!!
    kolla o tvättkorgen efter små fjädrar som är svarta som är pälsänglar dom gillar natur matrial och smutsiga kläder
  • Marma
    Glenni skrev 2009-06-03 13:40:32 följande:
    Jag tror att det är pälsängrar och inte tvättmaskinen som gör hål i kläderna.
    men sysn inte pälsänglar? vi har abara våra kläder i lådor o nu märkte jag att grabben fått några små hål i kläderna men bara byxor....
  • MatsAtari

Samma här.
    Det är dock inte jag som tvättar, så jag vet fan inte vad hon gör?
    Misstänker det beror på att hon snålar genom att köra med överfull maskin.

• Kosmoskatten
    skanejossa skrev 2009-06-03 13:37:45 följande:
    började också få hål i kläderna, gärna i mjuka strechiga kläder, misstänkte maskinen i källaren började tvätta mer hemma men de blev baar mer och mer, små små små hål i mängder, visade sig att vi hade pälsänglar här hemma som äter sönder kläderna, fick besprutat men de kom tillbaka, fick besprutat igen efter ca 7mån, o nu verkar de vara borta men kläderna är förstörda och en del lakan
    Uschamej det låter inte kul!! Hur vet man om man har såna otäckingar hemma? Kläderna som det gått hål på är dels hängande i en klädkammare och dels liggande i en garderob som är ganska ny och nyrengjord.
    VictorsMamma skrev 2009-06-03 13:38:40 följande:
    Förresten... konstigt är det ju att det alltid är på magen...
    Ja på våra kläder är det mest på magen men nu är gränsen nådd när det gått två hål på dotterns nya tights från Polarn o Pyret! Då blir det fart på mamman må ni tro!!
  • isisisis
    skanejossa skrev 2009-06-03 13:41:39 följande:
    kolla o tvättkorgen efter små fjädrar som är svarta som är pälsänglar dom gillar natur matrial och smutsiga kläder
    Ibland är det bara ett tomt genomskinligt skal kvar också.
  • Snöengla

Ursäkta, men jag undar vad pälsängrar är? Malar eller? Funderar på om vi har det för våra kläder går också sönder...trist..

isisisis skrev 2009-06-03 13:39:42 följande:
    Har du kikat ordentligt i garderoben efter pälsängrar?
Svar på tråden Små hål i kläderna efter tvätt!?