• PCO20

Äggblåsa. 7mm Dag. 12 + pergo

Hej hej!
    Är en tjej med PCO som har ätit pergotime från dag 3 (5 dagar) (min andra kur, dubbelkur) Är idag på dag 12 i cykeln och har nyss vart på VUL, fick väl inget positivt besked: den största äggblåsan är på 7mm.... någon som vart med om detta men ändå fått ägglossning? Eller är chansen väldigt liten?

VILL VÄLDIGT GÄRNA HA ETT SVAR :)

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Äggblåsa. 7mm Dag. 12 + pergo
  • PCO20

Absolut ingen som kan hjälpa mig??

• challis777

Pergo kan ju ge senare äl än "normalt". Själv är jag på min 3:e kur och har haft äl dag 21, sen dag 18.
    Mina blåsor har varit 12-13mm dag 11.

Äggblåsorna växer ju 1-2mm per dag. Jag har hört om de som ägglossar så sent som dag 30! Jag skulle inte ge upp hoppet om jag var du. Säg att du får äl dag 20, det är om 8 dagar.
    Då hinner din blåsa bli 8-16mm större!

Lycka till!

• PCO20
    tredjejuli skrev 2009-06-05 14:24:54 följande:
    Pergo kan ju ge senare äl än "normalt". Själv är jag på min 3:e kur och har haft äl dag 21, sen dag 18. Mina blåsor har varit 12-13mm dag 11. Äggblåsorna växer ju 1-2mm per dag. Jag har hört om de som ägglossar så sent som dag 30! Jag skulle inte ge upp hoppet om jag var du. Säg att du får äl dag 20, det är om 8 dagar. Då hinner din blåsa bli 8-16mm större! Lycka till!
    Ja precis!
    Men nu behöver jag verkligen din hjälp..
    Är det ens möjligt att jag kan vara gravid nu? Gjorde ju vul på dag 12, alltså i onsdags, hade dom sett om jag vore gravid? Är på dag 14 nu.

Kan man vara gravid trots pergo? Hade ju en paus på några veckor nu innan andra kuren med provera och pergo, kan jag ha hunnit bli gravid då?

Anledningen till att jag undrar är för att jag nyss fick ett svagt, svagt +
    med CB. Både jag och min pojkvän såg det :-S Kan väl inte vara möjligt? Åhh säkert bara spökstreck?? Har fått det förr nämligen...

Men nu låter det väl säkert som jag inbillar mig, men anledning till att jag testade mig nu på kvällen var för att jag mått extremt illa hela veckan! Något fruktansvärt... magen har vart helt knasig! Det här är väl enda gångn jag vart 10000000% säker på att jag inte är gravid med tanke på att jag åt pergo för en vecka sen, o att gyn sa att jag inte skulle få ägglossning osv osv.. hur ser äggblåsorna ut vid ett vul när man är gravid?

Herre gud... hatar detta!!!!!
  • sponen

JAg vet inte det men det kan vara så att pergotime ger falska utslag på stickan jag vet inte

• challis777
    PCO20 skrev 2009-06-05 21:57:27 följande:
    Ja precis! Men nu behöver jag verkligen din hjälp.. Är det ens möjligt att jag kan vara gravid nu? Gjorde ju vul på dag 12, alltså i onsdags, hade dom sett om jag vore gravid? Är på dag 14 nu. Kan man vara gravid trots pergo? Hade ju en paus på några veckor nu innan andra kuren med provera och pergo, kan jag ha hunnit bli gravid då? Anledningen till att jag undrar är för att jag nyss fick ett svagt, svagt + med CB. Både jag och min pojkvän såg det :-S Kan väl inte vara möjligt? Åhh säkert bara spökstreck?? Har fått det förr nämligen... Men nu låter det väl säkert som jag inbillar mig, men anledning till att jag testade mig nu på kvällen var för att jag mått extremt illa hela veckan! Något fruktansvärt... magen har vart helt knasig! Det här är väl enda gångn jag vart 10000000% säker på att jag inte är gravid med tanke på att jag åt pergo för en vecka sen, o att gyn sa att jag inte skulle få ägglossning osv osv.. hur ser äggblåsorna ut vid ett vul när man är gravid? Herre gud... hatar detta!!!!!
    Konstigt... Men om du är gravid, är du då i v. 5-6 nu? Då är det ju tidigt att se... Om jag var du skulle jag ringa sjukvårdsupplysningen och fråga vad de tror. Jag vet ju att man INTE ska äta pergo om man är gravid. Jag har inte hört däremot att pergo kan ge falskt plus, det tror jag ju inte att det kan. Skriv hur det går för dig sen. Jag var på vul i v. 7 och då såg man bra att jag var gravid. Så kolla dig med vul igen om en-två veckor ifall plusset är kvar.
    Lycka till, hoppas det går bra för dig!
  • PCO20

Tack för era svar! Har dock fått spökstreck förr, kan mycket väl vara så nu, känns ganska omöjligt att vara gravid nu! Kan ju ha vart något fel på testet, ska göra ett nytt i morgon så jag uppdaterar då... men tror inte det är något :)

• challis777

Hej igen!
    Nu har jag samma "problem" som du. Var in i dag på ul. Jag är på dag 13. Hade flera små äggblåsor, den största var på bara 8mm. Jag ska in på fredag igen och kolla om någon hinner växa till sig.

Hur har det gått för dig?

• PCO20
    tredjejuli skrev 2009-06-08 15:24:24 följande:
    Hej igen! Nu har jag samma "problem" som du. Var in i dag på ul. Jag är på dag 13. Hade flera små äggblåsor, den största var på bara 8mm. Jag ska in på fredag igen och kolla om någon hinner växa till sig. Hur har det gått för dig?
    OK, så du fick en till tid för vul! Vad skönt :) Du måste verkligen uppdatera på fredag! Jag förväntar mig väl ÄL nu, om jag får någon, annars går det segt..;)
  • challis777

Nä du, ingen äl för mig alls. Mina äggblåsor hade inte växt alls så jag skulle invänta ny mens och försöka en gång till.

Hoppas det gått bättre för dig!

• PCO20

Åhh typiskt! Vad ska du göra nu då? Själv ska jag sluta med pergo och börja med metformin över sommaren =)

• challis777

Jasså? Själv skulle jag äta dubbel dos pergo och metformin 3 gånger per dag.
    Jag hoppas verkligen att metformin är något för oss! Men du ska alltså inte äta någon pergo?

• PCO20

Jaha, både pergo och metformin! Har jag inte ens tänkt på, men min läkare vill inte ge mig mer pergo, hon är säker på att det inte funkar på mig! Så det blir bara metformin för min del... varför fick du metformin?

• challis777

Jag fick det för att det kunde hjälpa till att få ägglossning. Han sa att de haft en del kvinnor med PCO som bara fått metformin och att de fått tillbaka sin ägglossning med det. Därför såg han ingen mening med att jag INTE skulle äta det. Jag tror inte att jag har ägglossning alls utan stimuleringar... Först skrev han ut trippel dos pergotime, men när jag frågade om metformin så ändrade han till metformin och dubbel dos metformin.

Hur många kurer har du ätit? Min läkare trodde inte att pergotime var något för mig heller, men jag fick ändå bestämma själv om jag ville köra på med det i sommar. Dock på egen risk, som han sa, för de har sommarstängt och jag kan inte göra ul.

• PCO20

Okej! Jag skulle gärna äta mer pergo, har bara ätit det två gånger totalt! En enkelkur och den dubbelkur! Hoppas metforminet hjälper =)

• challis777

Men varför!? Om du bara försökt två gånger? Tänk om du är en av dem som behöver trippeldos för att det ska funka? Vad konstigt... Alla läkare verkar tycka olika... Ja, hoppas det går bra nu för oss båda!

• PCO20

Javisst är det skumt! Men men, vi får försöka ändå :)

• challis777

Måste berätta något kul! Min läkare har ju kollat mig 2 ggr med vul den här månaden och jag skulle inte få äl den här gången. MEN, idag kände jag av massa ökade flytningar så jag har testat två gånger, både med billigt ältest och clear blue och jag har äl i dag!!! (Eller i morgon, testet är positivt idag!) Och jag är på cykeldag 29 nu... Så det kanske inte är helt kört för dig heller???

• PCO20

Åhhh vad kul... :D Grattis :) Se till att mysa riktigt nu med gubben din ;)
    Själv så funkar inte äl-test på mig :( Men jag hoppas också självklart! Wohoo... Du ger mig lite hopp iaf!!

Svar på tråden Äggblåsa. 7mm Dag. 12 + pergo