PCO20 skrev 2009-06-05 21:57:27 följande:
Ja precis! Men nu behöver jag verkligen din hjälp.. Är det ens möjligt att jag kan vara gravid nu? Gjorde ju vul på dag 12, alltså i onsdags, hade dom sett om jag vore gravid? Är på dag 14 nu. Kan man vara gravid trots pergo? Hade ju en paus på några veckor nu innan andra kuren med provera och pergo, kan jag ha hunnit bli gravid då? Anledningen till att jag undrar är för att jag nyss fick ett svagt, svagt + med CB. Både jag och min pojkvän såg det :-S Kan väl inte vara möjligt? Åhh säkert bara spökstreck?? Har fått det förr nämligen... Men nu låter det väl säkert som jag inbillar mig, men anledning till att jag testade mig nu på kvällen var för att jag mått extremt illa hela veckan! Något fruktansvärt... magen har vart helt knasig! Det här är väl enda gångn jag vart 10000000% säker på att jag inte är gravid med tanke på att jag åt pergo för en vecka sen, o att gyn sa att jag inte skulle få ägglossning osv osv.. hur ser äggblåsorna ut vid ett vul när man är gravid? Herre gud... hatar detta!!!!!
Konstigt... Men om du är gravid, är du då i v. 5-6 nu? Då är det ju tidigt att se... Om jag var du skulle jag ringa sjukvårdsupplysningen och fråga vad de tror. Jag vet ju att man INTE ska äta pergo om man är gravid. Jag har inte hört däremot att pergo kan ge falskt plus, det tror jag ju inte att det kan. Skriv hur det går för dig sen. Jag var på vul i v. 7 och då såg man bra att jag var gravid. Så kolla dig med vul igen om en-två veckor ifall plusset är kvar.
Lycka till, hoppas det går bra för dig!