tredjejuli skrev 2009-06-05 14:24:54 följande:
Pergo kan ju ge senare äl än "normalt". Själv är jag på min 3:e kur och har haft äl dag 21, sen dag 18. Mina blåsor har varit 12-13mm dag 11. Äggblåsorna växer ju 1-2mm per dag. Jag har hört om de som ägglossar så sent som dag 30! Jag skulle inte ge upp hoppet om jag var du. Säg att du får äl dag 20, det är om 8 dagar. Då hinner din blåsa bli 8-16mm större! Lycka till!
Ja precis!
Men nu behöver jag verkligen din hjälp..
Är det ens möjligt att jag kan vara gravid nu? Gjorde ju vul på dag 12, alltså i onsdags, hade dom sett om jag vore gravid? Är på dag 14 nu.
Kan man vara gravid trots pergo? Hade ju en paus på några veckor nu innan andra kuren med provera och pergo, kan jag ha hunnit bli gravid då?
Anledningen till att jag undrar är för att jag nyss fick ett svagt, svagt +
med CB. Både jag och min pojkvän såg det :-S Kan väl inte vara möjligt? Åhh säkert bara spökstreck?? Har fått det förr nämligen...
Men nu låter det väl säkert som jag inbillar mig, men anledning till att jag testade mig nu på kvällen var för att jag mått extremt illa hela veckan! Något fruktansvärt... magen har vart helt knasig! Det här är väl enda gångn jag vart 10000000% säker på att jag inte är gravid med tanke på att jag åt pergo för en vecka sen, o att gyn sa att jag inte skulle få ägglossning osv osv.. hur ser äggblåsorna ut vid ett vul när man är gravid?
Herre gud... hatar detta!!!!!