Inlägg från: S vali s |Visa alla inlägg
  • S vali s

Kärringmaffian del 13

Caffreys skrev 2009-06-09 07:16:35 följande:
    Så nu blir det sommargardiner till julen.
    Precis. men det kanske folk haar lättare att acceptera
    Hur är det att ha börjat jobba igen
    Den late får brått när det blir kväll
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-09 08:34:32 följande:
    God morgon.Här är det regnigt o grått... i dag ska de börja gräva utanför vårt hus, för att fixa vattenläckan.
    Skönt att få den fixad
    modestyonly skrev 2009-06-09 08:57:43 följande:
    Morrn..ska iväg på skolavslutning, men vilket skitväder..

Kallt, kallt, kallt....
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-09 18:29:25 följande:
    Min dag blev låååång! Efter skolavslutningen åkte jag med Fabian och Anton för att äta lunch, när vi lagom ätit klart, ringde J! Han hade gått till jobbet, men började må jättedåligt och var nu på väg hem, ville bli upphämtad och körd till vårdcentralen, som han verkade då, kändes akuten mer som rätt plats, för han andades jättesnabbt och hade panikont i magen....men vårdcentralen blev det, magvärken lugnade sig, men han hade en sänka på 183, så infektion hade han verkligen, han blev röntgad, men man hittade inte orsaken, så han fick penicillin och återbesök om 2 dagar!Så vi åkte till apoteket och ICA, sen körde jag honom hem, då var det lagom att slänga in en matkasse och sen iväg på möte med Anton för ett sommarjobb!!Var hemma kl 18 och undrar var min dag har tagit vägen..
    Hoppas han kryar på sig snabbt.
    En stor kram till dig *kram*
  • S vali s

När jag lämnade Linn på dagis i morse så överlämnade jag en liten present till avd, dvs fotoboken från utflykten inslagen i ett paket.
    Dom skulle öppna paketet på samlingen
    När jag kom och hämtade Linn möttes jag av stora famnen och kramar från all personal, även de på andra avdelningen - dom var helt saliga över den fina boken och den hade varit mycke populär bland både personal o barn under dagen
    Den "fröken" som vi var hemma hos frågade om det gick att beställa ett ex till, hon ville så gärna ha en själv som minne
    Kul att den blev uppskattad
    Jag har dessutom fått maila bilder på barn till div. föräldrar - kul att fotona uppskattades

På fm var jag hem till min jobbarkompis o fikade, hon är så härligt höggravid så man blir riktigt avis

• S vali s
    Heisan skrev 2009-06-09 12:57:55 följande:
    Sandra frågade i går varför jag gjorde barn med hennes pappa...(frågan följde på en diskussion vi hade)-För att det var så kul, svarade jag...Hennes min var obetalbar Det där var ett svar du inte ville höra eller hur-sa jag.. Hon höll med...
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-09 16:19:53 följande:
    Alice leker med tåg... hon har fått ta över Antons tågrälsar från Ikea, o har vansinnigt kul med dem.
    Linn har ochså börjat leka med sina träräls
  • S vali s
    stora storken skrev 2009-06-09 19:21:21 följande:
    Svalis: fröstår att det är en uppskattad present...kul...
    Jag trodde ju att dom skulle bli glada, hade dock inte förväntat mig denna översvallande glädje {#lang_emotions_embarassed}
    När jag hämtade Linn kom rektorn precis förbi och bläddrade i boken, hon tyckte att det var helt otroligt att jag lagt ner tid o engagemang och skrivit så fina texter till fotona...
    Jag sa bara som det var - jag är uttråkad, saknar att vara på jobbet o få mental stimulans

Tråkigt att du inte fått tillbaka dina mapar, skumt tycker jag...
  • S vali s

När jag hämtade Linn på dagis idag förkunnade hon
    - Mamma vi måste köpa kläder till mig
    - Näe, du har jättemycke kläder
    - Jag måste ha sommarkläder
    - Du har massor av sommarkläder
    - Nej det har jag inte, jag måste ha kortärmade tröjor som är sommarsnygga

Har hon dessa "krav" som 3åring kan man ju bara drömma mardrömmar om hur det blir när hon är tonåring

• S vali s
    stora storken skrev 2009-06-09 19:57:33 följande:
    ...eller också tvärt om då...
    Man kan alltid hoppas
  • S vali s

Eftersom Paul kommer sent dvs i kväll kommer han hem vid 21, i morrn 01 och på toirsdag vid 22 och sen blir han bora från tidig lördag morgon till sju på månda kväll så undrade han om jag inte kunde försöka hålla Linn vaken fram till han kommer hem ikväll så att han får natta henne...
    Tveksamt om det går - Linn sitter här i soffan o klipper med ögonen

Svar på tråden Kärringmaffian del 13