Inlägg från: S vali s |Visa alla inlägg
  • S vali s

Kärringmaffian del 13

Jag är lite avis på min stora dotter
    Paul hade köpte hennes studentpresent igår, precis som Joakim så får hon en klocka.
    annas klocka var dock på rea och därmed betydligt billigare än vad Joakims klocka var så för att göra det hela rättvist dvs köpa för ungeför samma summa så köpte Paul en skitsnygg Lacoste handväska till Anna *dregel*
    Jag vill ochså ha en sån *tjutar avundsjukt i ett hörn*

På tal om studenten så... När Joakim tog studenten så hade deras pappa iallafall lite vett och frågade om han skulle vara med och betala maten, vi tyckte då att fick vi "fria händer" så kunde vi stå för det hela, den gången bekostade han studentskylten...
    Den här gången har han inte ens frågat om han ska vara med och sponsra, han har inte ens erbjudit sig att hjälpa till med någonting och trots allt så är ju Anna även hans dotter... {#lang_emotions_demon}
    jag tycker på nå´t vis att det hör till hyfs att han borde ha gjort det... Igår kände jag hornen växa fram och fick god lust att göra en lista på allt vi lagt ut för Annas kläder, skor, frisör, mat osv och sätta upp på kylskåpet {#lang_emotions_demon}
    Bara kläderna, skor, biljett till festen på fredagkväll, grill med klasskompisarna mm har kostat sådär en 2500:- i runda slängar och till det tillkommer maten på fredag för sådär en 30-35personer.... {#lang_emotions_dreamer}
    livet är lätt när man är pappa på avstånd och bara pyntar 1173:-/mån och sen inte behöver bry sig {#lang_emotions_demon}

Den late får brått när det blir kväll
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-10 10:54:49 följande:
    Ja man måste nog det, innan det blir värre än det är!
    Typ.. men det är lätt att man blundar för länge
  • S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-10 11:23:28 följande:
    Svalis: Kunde du inte spart en hundring i månaden, sen hon var liten
    Dom pengarna fick hon ju när hon blev 18 *puckat av mig*

• S vali s

Men... det är väl brudens far som bekostar bröllopet
    När den dagen kommer ska jag lugnt luta mig tillbaka och konstatera att jag redan gjort mitt

• S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-10 12:08:39 följande:
    Och då är hon vuxen och får ta den diskussionen med sin pappa själv
    Precis...

... har dock en känsla av att hon hellre tar den diskussionen med mig o Paul när det är dags... {#lang_emotions_dreamer}

Men, men... vad kan man göra mer än att konstatera att "som man sår får man skörda..."
  • S vali s
    MRSVi skrev 2009-06-10 12:10:38 följande:
    Säkert. Jag tror dig.
    *Ignorerar tomma inlägg*

• S vali s
    modestyonly skrev 2009-06-10 12:25:00 följande:
    Ska gå till Apoteket och hitta nåt medel mot halsbränna, känner mig som en drake..
    Akta dig bara så att du inte sprutar eld på ngn oskyldig
  • S vali s
    Caffreys skrev 2009-06-10 12:31:37 följande:
    Hej hå!Jag har haft lite funderingar över vad jag ska ge personalen på dagis nu när Amelie slutar. Vad tror ni om något av dessa två alternativ.Nr. 1) Göra tårta till personalenNr. 2) Sätta in pengar hos Rädda barnen i Förskolans namn
    Låter som bra förslag båda två

Jag håller ochså på att fundera över "sommarpresenter" till personalen.
    Linn byter ju avd till hösten och en av personalen följer med upp, en blir kvar på avd. och den tredje slutar...
    Vete sjutton vad jag ska hitta på {#lang_emotions_undecided}
  • S vali s
    Caffreys skrev 2009-06-10 13:03:38 följande:
    På Amelies avd. är dom 6 st. vilket innebär att jag skulle bli ruinerad om jag ska köpa åt alla. Väljer då att lägga något som går åt alla och det lutar åt gåva till Rädda Barnen.
    Förra sommaren fick personalen en liten "presentpåse" med choklad, marmelad, Italienska skorpor, lite "finare" mineral vatten i en snygg flaska mm Kort sagt en "gott & blandatpåse" - jag köpte innehållet lite "spritt", efteråt när jag summerade det hela så insåg jag att kostnaden för varje påse hade landat på runt 2-250 spänn {#lang_emotions_surprised}
    Inte för att dom inte var värda det men.... Jag har funderat på en fruktkorg som dom kan ha i personalrummet men det där med en gåva till Rädda Barnen var inte så dumt *funderar vidare*
  • S vali s

Ja, så är man inne på dag nr 15 med "mensblödning" *tröttsamt
    Pratade med gynmottagningen i måndags och det troligaste är ju att det är "hormoner" dvs en försmak av klimateriet men självklart skulle det ju kollas upp så att det inte är "något annat" - den tidigaste tiden dom hade var dock den 1juli, ja ja, hinner iallafall få besöket på mitt "frikort" som går ut den 2 juli

Svar på tråden Kärringmaffian del 13