Inlägg från: Gosan83 |Visa alla inlägg
  • Gosan83

    Släggas gäng

    hallå hallå!!!

    Allt bra med er alla???
    här är det gnälligt Julia har tänder på väg upp, på tiden det va 7 månader sen hon fick de andra 6.

    Igår var vi på studenten och jag kände mig gammal, ville bara hoppa på ett lastbilsflak och vara med och fira lite..

    Nu har ella bara trosor ingen blöja här hemma och på dagis, ska vi iväg någonstans får hon ha blöja, när hon ska kissa är det ju bråttom och då hinner man inte leta upp en toalett på stan. så dcen delen tar vi det lite lugnt med än så länge.

    Själv jobbar jag hela helgen, har sjungit nationalsången med mina dementa tanter typ 10 gånger idag för dom tyckte det var så mysigt.

    Ha en bra helg

  • Gosan83

    Maddeh: Kan tyvär inte komma, vi har fullt upp hela helgen.

    Peder åker till tyskland i morgon natt så på söndag ska vi lämna tillbaka bilen till pappa och lämna av all bröllopsalkohol hos dom. Vi ska även plocka fram och provställa upp bord och stolar till bröllopet, måste mäta för att kunna sy dukar.
    På lördag ska jag iväg med min mamma och syster och prova brudklänningen, den måste sys in.

    Annars rullar allt på bra här hemma, förutom att jag håller på att bli tokig av att bara ha en bil så jag sitter fast här ute. Ella har numera bara blöja när vi åker iväg till stan eller åker bil långt och på nätterna. Det funkar jättebra även om det händer någon olycka ibland. Hon vill ta av den på natten också men jag vet inte om det är för tidigt.
    Snorky: Hur gjorde ni med Neo när han slutade med blöja på natten??

    Fanny: Vi ska också ha midsommar fest men vi blir bara 8 vuxna och 6 barn.

  • Gosan83

    Snorky: Ja man är ju lite bekväm det räcker med tvätt endå.. Problemet är ju att hon har inte kommit in i det här kissa innan vi åker, sovdags och så därför vågar jag inte ta av den än.
    Ska till Ullared på tisdag så jag ska köpa större plastade frotte för de vi har är till spjälisen. Ella rör sig så mycket så det måste täcka hela sängen.

    Idag fick jag åka till vårdcentralen med Julia. 45 min innan jag skulle börja jobba i väntan på att barnvakten skulle komma, snubblade hon på mattkanten och ramlade, slog upp ett stort hack i läppen, blodet forsade. Fick ringa efter skjuts eftersom P hade bilen till jobbet och sen ringa mitt jobb och säga att jag inte kunde komma dom blev inte så glada men vad gör man.
    Ella blev rädd men satt snällt kvar i soffan och kollade på TV precis som att hon förstod att jag inte hade tid just då.

    På vårdcentralen var det långa disskusioner mellan 2 läkare om det skulle sys eller inte men då skulle vi fått åka till USÖ eftersom hon antagligen skulle behöva bli sövd så slutresultatet blev att dom inte gjorde något.
    Hade ju hoppats på att hon skulle bli lite försiktig efter detta (bränt barn skyr elden) men inte min dotter nej då hon är högt och lågt som vanligt.

  • Gosan83

    Maddeh: Fy vad tråkigt!!!! Vet ju också hur det känns med missfall..

    Nu är midsommar över och en mycket trevlig fest var det.
    Annars rullar det bara på här, Julia ramlar dagligen och lite blod kommer det nästan varje dag. Plåster och sårtvätt ligger numera alltid i skötväskan.

    På måndag börjar jag jobba och ska göra det i 5 veckor så när alla andra har semester jobbar jag..
    Men vi kan nog hinna med och träffas någon dag.

  • Gosan83

    Hej på er!!!
    Japp den 8/8 ringer kyrkklockorna för mig och Peder!!!
    Har därför inte hunnit vara här inne så mycket.
    Jobbar för fullt nu, sen är det bara hem och umgås med ungarna och när de somnar är det förberedelser till dagen D som gäller.
    Ikväll är det bordsplaceringen som står på schemat.

    Vi vill gärna fika, är ledig onsdag och torsdag nästa vecka tror jag om någon kan då kanske??

    Vicks vad duktig du är!!! Vad innebär den dieten??? Peder kör GI fett diet och har gått ner 10 kg på 1 1/2 månad.

  • Gosan83

    Hej på er!!!
    Har inte hunnit hänga här på sista tiden, det har varit mycket med allt ett tag men nu har jag slutat jobba ialla fall.

    Förra veckan blev jag möhippad, hade en superkväll. Blev hämtad och körd med ögonbindel till relaxen där vänner och syster hade samlats jätte mysigt och sen blev jag utklädd i en liten djävulsdräkt med slöja, svans och horn. Upp på stan där jag fick gå runt och sälja kondomer och demonstrera dem på en dildo.
    Sen blev jag bjuden på mat på hellas.
    Under denna kväll lyckades jag få i mig 1 tetra vin och nästan 1 flaska vin + 5 cider och jag stod ändå på benen vilket jag är chockad över. Så mycket har jag nog aldrig drukit.

    Idag är Peder i väg på svensexa, han blev hämtad här kl 11 och påklädd en rosa klänning med isydda bröst. Sen fick han köra åkgräsklippare över hela drottninggatan med en skylt där det stod "Sista kvällen i frihet" och ett antal ölburkar skramlandes bakom. Mer vet jag inte!!!!!!

    Annars är allt bara bra här, Ella är helt torr från blöjan använder den aldrig längre, hon hade lite problem först med att bajsa på toa men det har släppt nu.

    Jag har kommit in på Undersköterske utbildningen och börjar i slutet av augusti.

    Fanny: Skönt att du får jobba en del, förstår att du saknade honom. Vet inte hur det ska gå när vi är i london.
    kul att se dig på coop förresten.

    Vicks: kul med Ullared, shoppade du mycket?? Funderar på en ny resa dit i oktober.

    Nä nu ska jag njuta av lugnet här!!!!
    Och om 1 vecka vill jag FIKA!!!!!!!!!

  • Gosan83

    Maddeh: Åh va hemskt, tårarna bara rinner när jag läser din blogg. Lider med dig och beklagar sorgen.
    Måste samtidigt ge dig beröm för hur otroligt bra du hade skrivit. Det är ju inte lätt att återberätta något sådant men du hade gjort det så levande så det kändes som om du satt här och berättade för mig.
    Det hemska är när någonting sånt här händer att man sakta kan återgå till sin vardag och känna sig någorlunda normal igen då kommer begravningen och allt börjar om igen.
    *Många kramar till hela din familj!!

    Linus: Lider med dig också och beklagar sorgen. Vet precis hur du känner dig, min farmor som jag stod väldigt nära gick bort i februari. Tänker i bland ringa henne men sen kommer jag ihåg att det går ju inte.
    Stora kramar till dig!!

  • Gosan83

    Nu till lite annat!!
    Tack för alla gratulationer, Nu är jag äntligen FRU SKARP!!!!
    Allt gick helt enligt planerna och det var en helt underbar dag!!
    Barnen gick duktigt först in i kyrka och strödde rosblad, sen gick pappa och jag in.
    Bilder kommer om någon vill se.
    Festen flöt också helt utan problem och min underbara syster som hade hjälpt till med förberedelser i flera dagar hade fixat roliga lekar.

    Men det var mycket slit innan och utan mamma, pappa och min syster med sambo vet jag inte om det hade gått.
    Nu har vi precis kommit hem från London där vi har varit sen i torsdags, 4 dagar utan barnen är lång tid och väldigt jobbigt men de hade det toppen hos farmor så det var bara att försöka slappna av och njuta och vi har haft det helt underbart.

    Vi kan inte fika på måndag, det är vecka 2 med inskolning för Julia, det funkar jättebra, hon bryr sig inte alls om mig men hon har ju varit med dit och träffat personalen och barnen sedan hon var 2 månader.
    Sen ska allt fixas med här hemma som blev bortprioriterat runt bröllopet, rabaterna består just nu av 75% ogräs t ex.
    Men nästa vecka fikar jag gärna, då går barnen på dagis och jag börjar plugga på distans.

Svar på tråden Släggas gäng