• Anonym (?)

Vart köpa bh/bikini 70 G?

Behöver hjälp med vart jag kan köpa bh och bikini i stl 70 G (75 F) Gärna butik i Stockholm men andra tips går också bra!

Helst inga bruna tantmodeller som verkar vara det enda det finns gott om när jag väl hittar rätt stl. Gillar push up eller iaf vadderad, vanlig går också bra. Helst inte förminska utan hålla upp och hålla på plats är vad jag letar efter.

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta!

• Svar på tråden Vart köpa bh/bikini 70 G?
  • Anonym (?)

Tack för alla svar, ska jkolla alla hemsidor mer noga, och åkt till stockholm någon dag och kolla in butikerna ni tipsat om där. Samt kolla mer noga på bravissimos sida.

Kommer n i på fler affärer/sidor så är det bara att mata in dem här:=)

• Anonym (?)

sista inlägget för kvällen men kikar tillbaka in hit imorgon igen.

• Bilancia

Anonym (?) skrev 2009-06-09 21:00:25 följande:

Bilancia: Ok tack för vägbeskrivningen. Vet du vad det är för nr på bussen, eller det kanske går att kolla på sl:s sida? Eller är det lättare att ta bilen?
    Vet inte alla bussar som går där, men jag vet att buss nr 474 mot Hemmesta går förbi där. Och den går från Slussen minst varje kvart.
    Ja jag tycker nog att det är enklare med bilen, men det beror nog på att jag blivit så bortskämd och bekväm sen vi köpte bil Och man parkerar gratis i två (eller tre?) timmar.
    Kör mot Slussen (om du kommer inifrån stan) och förbi alla Viking Line båtar. Sen rakt fram bara, väg 222. Håll till höger efter "Kaffebacken" och du hamnar rätt på Forum. Busenkelt!
  • Anonym (?)

Ok lutar åt att jag tar bilen dit, tåg e såå tråkigt.

Hoppas, hoppas jag hittar nå som passar.

Har kollat in hemsidorna som ni tipsade om, men sen vet man ju inte vad som finns inne.

• Anonym (?)

Twilfit brukar inte ha nå som passar.

Finns det fler ställen i Stockholm när jag ändå ska dit?

• qbtq

Underverket i Hammarby Sjöstad har en bra inriktning mot större storlekar och inte bara tantmodeller. Där köper jag alltid mina underkläder och badkläder.

• Anonym (?)

Är det samma kedja som de i Mora å Borlänge. För där har jag varit eller i en iaf men är dyra och har inte kännt mig så nöjd som man borde till de priserna.

Men det kanske är en annan kedja.

Bra med tips!! Måste passa på att kolla runt lite.

Ligger det i närheten av nacka? Så man kan ta det i samma veva eller är det långt emellan?

• Åsa

Mest välsorterad i Stockholm brukar Gustaf Mellbins på Västerlånggatan i Gamla Stan vara.
    Annars finns ju postorder som www.bravissimo.com som har jättebra sortiment och ångerrätt om den inte passar (man får betala returporto).

• qbtq

nej det är inte samma kedja. har varit in på underverket i blge och dem är väldigt dyra men den som ligger i hammarby sjöstad har bikini och bh till vettiga priser. och kunnig personal framförallt.

japp det ligger påväg mot nacka. googla på underverket och hammarby sjöstad så kommer deras hemsida upp där du kan läsa mer.lycka till med jakten!

• Anonym (?)

Ok tack skriver upp den också! Gamla stan vet jag vart det ligger iaf;)

• Åsa

och du, ett tips. Mäter du 70 runtom så ska du inte ha 75F. Kupan blir visserligen lika stor som i en 70G men passformen blir fel. En annan femma är att en och annan butiksanställd försöker kränga fel storlek när de inte har den som kunden egentligen behöver.

• Åsa

Talar vi pris så är specialbutikerna alltid betydligt dyrare än de större kedjorna, det kommer man inte ifrån. Att köpa på postorder blir billigare även om man räknar in Englandsporto och något tillbakaskick. Men det förutsätter ju att man redan vet rätt så bra vilken storlek man har. Över C-kupa är inte kupstorlekarna standardiserade och kan som ovan sagt skilja mellan märken. Amerikanska bh är ofta större än europeiska t ex. Men visst är det roligt att kunna prova olika modeller innan ev köp.

• Anonym (?)

Tack ja är olika på märken hur stor jag behöver men det behöver sitta ganska tajt för att sitta kvar och hålla på plats

• Anonym (?)

Har nu vart in på details och hittade en som passade bra, 800kr fattigare men va gör det när jag hittat en så bra bh.

Tyckte först den var ful men när jag fick på mig den så ändrade jag mig snabbt..

Trodde jag skulle hinna med alla affärer men när man är några stycken så tar det tid, längre tid än an tror..

Det får bli en annan gång. Men till affärerna ska jag om inte nästa vecka, så nästa månad eller längre fram..

Mata på men fler tips om ni har. Även i Borläänge, Västerås, Uppsala ja lite runt omkring.

Borlänge har Underverket vet ja och i Hedemora finns skönt under. Om ni har vägarna förbi där.

Ska finnas en butik i Lindesberg också vet inte vad den heter.

Svar på tråden Vart köpa bh/bikini 70 G?