• 123Vissla

    Nu har jag två små änglar.

    Kan nog inte riktigt fatta detta själv än. I morgon är det en vecka sedan jag fick se en liten bebis som hade allt & lite till. Ett ryggmärgsbråck långt upp i nacken. Kan inte fatta det. Den levde ju på i magen som sjutton. Nu är den inte där längre. Borta. Känner mig fortfarande tom. Varför just vi? Ella skulle ju få bli storasyster. Vi skulle bli tvåbarnsföräldrar. Jag mådde ju så bra denna gången med. Förra gången fick jag havandeskapsförgiftning som anledning till att Ebba inte klarade sig. Sen fick jag havandeskapsförgiftning igen, men Ella klarade sig trotts att hon föddes i v. 24. Nu ett ryggmärgsbråck. Jag hade inte ens haft det i tankarna att det kunde hända oss. Varför varför varför? 4 graviditeter. Ett levande barn. På 3 år. Jag känner mig väldigt bitter just nu. Kommer man alltid känna så? Någon som varit i samma sits? Jag vet inte hur jag ska bete mig? Hur jag ska tänka?

  • Svar på tråden Nu har jag två små änglar.
  • crazy hannah

    Kramar om hårt och tröstande och torkar dina tårar......


    Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill komma ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
  • Tulpan74

    Jag har inte varit i din sits, jag har "bara" förlorat ett barn. Men jag ville skriva till dig ändå, att jag är så väldigt ledsen för er skull! Så fruktansvärt orättvist livet är.

    Varm kram

  • Lillefotan

    Hej!

    Först vill jag bara säga att jag är så hemskt ledsen för eran skull. Det är så fruktansvärt orättvist att man ska drabbas två gånger!

    Själv har jag varit gravid sex gånger och har tre barn här hemma. Barn nummer tre dog i magen för att hon bajsat i fostervattnet, barn nummer fyra dog pga trisomi 18. Barn nummer fem blev ett vanligt missfall, sen fick vi ett friskt och levande barn till. Det är inte klokt vad man är beredd att gå igenom och utstå för att få dess små under.

    Jag förstår din besvikelse och bitterhet, det är så fruktansvärt tungt att behöva gå och bära på. Det blir lättare till slut och oftast får man ju ett till levande barn någon gång. Jag går i samtalsterapi nu för att bearbeta allt jag gått igenom de tre senaste åren, och jag gissar att jag får gå ett tag till.

    Många kramar till dig. Ibland kan det känns skönt att veta att man inte är ensam i att ha befunnit/befinner sig i en sån här situation, det känns lite mindre ensamt då.

  • Disan

    Men herre min je... Stackars, stackars dig. Finns inga bra ord att trösta med känns det som... Ger dig en stor kram och hoppas på att allt löser sig i framtiden!


    Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Lillefotan

    Ett tillägg.... Nej, man kommer inte alltid att vara så bitter, inte om man själv väljer att inte vara det. Och hur du ska tänka kan ingen svara på, det beror helt på dig. Men kanske att du skulle behöva prata med ett proffs för att ventilera dina känslor och tankar lite.

  • 123Vissla

    Tack snälla ni.

    Lillefotan- ja visst kan man utstå mycket när längtan finns där. Fast jag vet inte riktigt om jag någonsin kommer våga bli gravid igen. Dock vet jag att längtan kommer alltid finnas efter ett barn till. På torsdag ska jag träffa en kurator. Känns skönt faktiskt.

  • Lillefotan

    Vad bra att du ska träffa en kurator! Ta dig tiden att läka lite nu, speciellt med tanke på att du undrar om du kommer våga bli gravid igen. Jag körde på alldeles för fort känner jag nu i efterhand. När vår dotter äntligen kom hade det gått 26 månader sedan jag blev gravid med vår första ängel och jag hade varit gravid 21 av de månaderna.

    De allra flesta vågar igen, längtan är så stor. Fast jag sa under den sista graviditeten, aldrig mer igen. Hade det inte blivit något barn den gången vet jag inte om jag orkat bli gravid igen.... psyket orkade liksom inte mer. Jag hade gärna velat ha fler barn, men jag kommer inte våga igen, inte när jag nu väl fick mitt barn. Men du kommer så småningom komma fram till ett beslut som passar dig och er familj bäst på den punkten.

    Lider så med dig, som går igenom detta nu. Kram

  • kolla

    Så ledsen att läsa - beklagar verkligen. Förstår din känsla av hopplöshet och uppgivenhet. För 8 mån sedan lämnade min lille Isak (vårt första barn) denna värld i en ålder av sex månader. Vi fick reda på att han hade en genetisk sjukdom. I februari avbröt vi en grav i vecka 14 då det visade sig att Isaks lillebror bar på samma sjukdom (25% risk vid varje graviditet). Livet känns allt annat än rättvist, men det finns nog heller inget som heter rättvisa. Man har inte så många val, det är lättare sagt än gjort men man måste försöka kämpa vidare. Det går inte en sekund utan att jag tänker på Isak på hur han var på hur han skulle varit nu om han fick leva...Vill samtidigt så gärna ha barn också i livet, och därför kommer vi kämpa på i vår resa att få ett syskon utan Lchad.

    Stor Kram till Dig

  • 123Vissla

    Tack. Hoppas att man snart ska kunna tänka lite klarare på saker och ting.

  • Nadjis

    Jag är så hemskt hemskt ledsen för din skull
    Många kramar från Nadja.

  • babybaby

    Heej! Vill först beklaga sorgen.
    Mitt barn fick bukväggsbråck, så jag förstår dig.Mitt barn är nu påväg att bli en liten ängel....
    *kramar*!

  • Mijjo

    Jag har fick först 6 barn varvat med några missfall med stor spridning i graviditetsveckor,därefter förlorade jag ett barn i gravvecka 35, år 2007,fick ytterligare ett missfall efter det dödfödda barnet, och så fick nu februari i år en flicka med ryggmärgsbråck,,
    Du får jättegärna höra av dig ifall du vill "prata"..

  • mammananja

    Så ledsen du fina mamma...så ledsen över er enorma förlust av era älskade barn....så ledsen att mörkret drabbar er igen...så ledsen....

    Mamma till Fisen o änglabarnen Adam o lille lucas

  • 47gravid

    Är så ledsen, nej livet är inte rättvis. Hoppas ni orkar bära allt. Fick själv två änglar igår, nu har jag fyra. Men jag har ochså 3 friska barn. Ge aldrig upp, låt inte orättvisan och sorgen förtära dig. Livet är så bra. Jag är mycket ledsen själv och vet inte hur jag ska gå vidare, men detta klara vi. Vi är starka!

Svar på tråden Nu har jag två små änglar.