Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vitt lantliv - del 3

Hej på er!

Jag har bloggat om ett Blocketfynd jag gjorde igår.

Ha en bra midsommar!

Märker att jag har en hel del att läsa igen, har varit på semester och inte uppmärksammat att det blivit en ny tråd.

• Sagalin
    LinaoMatilda skrev 2009-06-19 15:30:49 följande:
    Glad midsommar till er alla!Hoppas ni har bättre väder än vi. Här regnar det och är rätt ruskigt. Men det gör inte så mycket. jag och barnen har ätit jordgubbar och haft det mysigt här hemma. I natt kommer Juha hem för helgen.
    Glad midsommar Lina, det låster som om du och barnen haft det mysigt.

Har du snickrat ditt planteringsbord helt själv? Impad i så fall!
  • Sagalin
    misak skrev 2009-06-21 10:04:34 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-06-21 07:20:22 följande: Jag har sett det och blev lite missnöjd med att den är mer laserad och inte heltäckande vitmålad. Men annars var den fin.
    Ungefär som Granemo eller är det lite mer täckande?

Kändes den stabil eller ranglig?
  • Sagalin
    Camilla R skrev 2009-06-22 13:52:48 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-06-22 13:51:08 följande: NK Stockholm säljer, så kanske finns de även på NK Göteborg?
    Ska kika där, ska till Gbg om tre veckor och är sugen på en eller två sådan krukor till köket, köpte nämligen Mårbackapelargoner igår på Blomsterlandet för 59kr/st *tipsar*
  • Sagalin
    LinaoMatilda skrev 2009-06-22 15:44:04 följande:
    GRATTIS till en andra underbart söt liten prinsessa Numberone!Malin: Är det billigt? Här kostar de 5 euro normalpris.
    Vet inte men det hade kostat 79kr/st. De var ganska stora.
    M i a skrev 2009-06-22 16:51:32 följande:
    Numberone - stort grattis, gud så söööt!Villa Nordåker - Grandmas har också. www.grandmas.se Jag fyndade två stycken på rea förresten för ett par veckor sen i en butik som precis har stängt.
    Älskar Grandmas, så det blir en tur dit.
    Hur mycket fick du betala för dina på Rea?
  • Sagalin

Jag själv har fyndat två tapetrullar på Rusta för 39kr/st. Det är den vita med blåa blommor som det finns en rosa variant av som jag tapetserade Sagas garderob/dockvrå med. Jag vet att Julia har den i Elles klädskåp som hon gjorde iordning.
    Jag ska ha tapeten i Jacobs garderob, i sommar ska jag ta tag i den, den behöver fixas till, det är en liten "gå-in-garderob" där det funnits ett handfat tidigare, huset är som sagt var från 40-talet. Men handfatet har vi tagit bort för flera år sedan. Men den behöver spacklas upp och fixas till innan kläder kan hängas in. Nu har vi Jacobs kläder under skötbordet.

Jag lyckades böja mig lite snabbt innan inne på toaletten när Jacob satt på pottan och slog i ögonbrynet i skötbordskanten, så jag fick ett jack på ögonlocket. Hur kan man lyckas med det?!!!

• Sagalin
    M i a skrev 2009-06-22 19:08:10 följande:
    Tack Anton och LinaAnton - vilket hus! underbart! men håller med om att det var vansinnigt mycket prylar överallt. jag känner att jag blir mer och  mer sparsmakad och vill ha så lite som möjligt framme.villa nordåker - jag gav 325, de var bara nedsatta med 30 % så nåt vidare "fynd" var det väl kanske inte men å andra sidan högg jag de två sista huu vad otäckt med jacket på ögonlocket, maken har också ett på ett av sina från nån olyckshändelse med en maskin i unga år.camilla - hihi, ja, det är lätt att vara efterklok. jag har köpt min mårbacka (bara en) till ordinarie pris men hittar jag till nedsatt pris vill jag förstås ha fler.tack snälla, ja, den här storleken är bäst helt enkelt, har en liten också.
    Åh, är de så pass dyra, men jag har fått tillbaka en del på skatten så det kanske är värt att lägga några slantar på dessa fina krukor. Tror inte man kan tröttna på dem!
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3