Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vitt lantliv - del 3

Anton2005 skrev 2009-06-22 21:18:47 följande:
    Jag har letat överkast till min son över ett år men inte köpt något. Antingen är de för dyra eller inge fina. Fick typs att sy ett själv, kanske lapptäcke i fina tyger som passar rummet
    Ja det blir säkert billigast, men jag det svåra är att kunna sy ihop det med stoppningen. Jag har för mig Villa hemmet hade en beskrivning hur hon sydde ett överkast/täcke själv.
  • Sagalin

God morgon Lina!

Skiner solen i Finland också?
    Denna vecka ska det vara superfint väder, tur att man är hemma efter 14.15.
    Jag måste rensa lite ogräs idag, hade tänkt göra det igår men jag var på Rusta istället.

• Sagalin

Lina, vad spännande!
    Jag tror inte det ser ut som "hej kom och hjälp mig" men man är alltid självkritisk.

Anton, det måste vara en härlig känsla för lille Algot att kunna gå själv, även om det är med en gåvagn.

• Sagalin
    misak skrev 2009-06-23 11:20:46 följande:
    Jag har sytt en quilt enligt den beskrivningen, inte så himla svårt för en oerfaren sömmerska som jag är. Det blir nog en GG i allafall. Sonen fyller ju 4 snart... Har ni tips på bra fina icke-plastiga leksaker?
    Har du någon bild?

www.blaelefant.se har en hel del fina träleksaker.
  • Sagalin

Jag kom på att jag har ett rosa tyg som ser ut som lapptäcke, ska testa att sy en liten qvilt till Saga innan jag ger mig på att sy ett större som överkast till Jacob om jag nu reder ut det.

• Sagalin
    chicago1 skrev 2009-06-23 19:15:24 följande:
    hejsan nu har vi kommit hem efter två underbara veckor i usa vi har haft det helt underbart och massor med skoj, vi har handlat en hel del också och bland annat en större sak bilder på det inköpet finns på min blogg. Tänk att det kan vara sån prisskillnad helt otroligt. Ja jag har köpt en kitchen aid å för mindre än halva priset den är så klart vit.
    Låter härligt!
    Jag är inte det minsta avis på din Kitchen Aid.
  • Sagalin
    LinaoMatilda skrev 2009-06-24 17:52:00 följande:
    Tack alla! Det har varit en låååång dag. Fotografering från 9:00 till 18.30. Med lunch och fika, men även då lite fotografering. Jättekul har det varit! Så roligt att få foton tagna av proffs! Ska bli så roligt att se bilderna sen. Tjejerna var så trevliga också, så det gjorde ju det hela roligare. Och barnen var samarbetsvilliga för det mesta också
    Låter spännande, hoppas som sagt var att vi kommer få se några bilder sen.
  • Sagalin
    mammaninna skrev 2009-06-24 20:45:59 följande:
    hej hopp!har inte glömt av er, har bara fått gjort så mkt här hemma det sista.. lina&matilda: SPÄNNANDE!! får vi svennisar oxå se bilderna..
    Vad har du hittat på? *nyfiken*
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3