• mage06

Vitt lantliv - del 3

LinaoMatilda skrev 2009-07-05 10:19:27 följande:
    mage06: Underbara dopklänningar! Jag bor inte i Haparanda, men i Finland. Och här fanns det dyningar på Ikea senast iaf. Kan kolla om du vill.
    Hur känns det att ha Juha hemma? Kan ni koppla av tillsammans? Skall ni vara hemma eller åka någonstans?
  • mage06
    JennicaO skrev 2009-07-06 19:28:00 följande:
    Hej tråden. För ett tag sen frågade jag om en pärlspontsbänk och fick bra tips på bilder i bloggar. Nu har jag dock glömt vilka bloggar det var Så om någon vänlig själ orkar nämna ett par bloggar med en sån bänk, så lovar jag att jag aldrig ska fråga om den igen
    Jag har en under "hemsnickrat"

Här har vi haft regn och åska idag, värsta domedagsvädret Mrn nu skiner solen igen Det är meningen att jag skall pyssla lite nu så jag har stängt in mig i ett rum *fniss* Men nu sitter det två små barn och gråter utanför dörren Deras far skall ta hand om dem men mamma är ju bäst

Lite nytt igen...ja det är ett liiiitet barnklädesinlägg, men också en liiiten detalj från vardagsrummet

www.noamajahemma.blogspot.com
  • mage06

Sussi N skrev 2009-07-10 23:57:29 följande:

Halloj, slänger mig in efter flera veckors frånvaro, har varit och rest och det kan ni se här www.sussisvarld.blogspot.com Jag har Hunter och fick då gå ner en strl. och efter att ha använt dom i några månader nu så räknar jag med att få i fleecesockan till hösten. Stövlarna är helt underbart sköna. Nu skall jag ägna resten av kvällen åt att läsa tillbaka och se vad ni har pysslat med
    Välkommen hem! Visst är Normandie underbart!

MrsJ: Kan tyvärr inte hjälpa dig

Jag skulle ha varit på gotland nu men strax efter att min klocka ringde så vaknade dottern med 40 graders feber och kräktes Kan man ha mer otur? Stackars liten, jag kunde bara inte åka ifrån henne när hon hade det så... Hon har ju haft ett par feberkramper när hon var yngre också... Jag som skulle ha varit på en stor loppis i morse Men det var tydligen värsta tjurracet ändå (en kompis var där)...

Nu sitter jag här och velar om jag skall åka så jag är framme kl.21 och åka hem må kväll kl.19, sen sätta mig i bilen på tisdag och köra heeeela vägen till Lolland... Är sååå besviken, det var meningen att det skulle vara en avkopplande helg utan barn men nu känns allt bara stressigt

Sorry att jag hoppar in här med mitt elände, men ni är ju så kloka här inne Vad skall jag göra?!
  • mage06

Sussi N skrev 2009-07-11 14:14:33 följande:

Mage06: Usch vad trist, men jag skulle hoppa över Gotland, åk i höst, så mycket mysigare då Vi sov en natt på Lolland i en by som heter Nysted, så fin, men varför är alla hus till salu på ön??? Inga jobb kanske?? Normandie är sagolikt, skall strax packa mina väskor för att flytta dit återigen, varför bor man här??? H hade en dröm när vi var där som var så verklig att han fortfarande var sur då han vaknade. Han drömde att jag vägrade flytta tillbaka till Sverige eftersom jag fått jobb i Paris på Moulin Rouge som nakendansös, ha,ha,ha, och han var alldeles upprörd över det och jag fattade inte vad han pratade och tyckte att det var väl upp till mig vad jag ville göra, ha,ha,haLite OT men så roligt.
    hysteriskt roligt! Jag tycker att nu har han fått segla över hela halva världen så nu kan du få dansa naken lite *hahaha* Jag håller med om att hösten skulle vara fint, september är egentligen skönast överallt på våra breddgrader tycker jag. Men har ju en kompis som flyttat till Visby så jag åker nog dit i höst igen

Det blev en lite annorlunda trip till gotland och fårösund i helgen. Den tillbringades i sängen då jag fick feber... Ni här inne kan förstå hur dåligt jag mådde om jag berättar att jag satt i bilen vi ett tillfälle och på andra sidan gatan fanns en loppis med underbara gamla medicinflaskor...men jag orkade inte gå ur bilen Fattar ni! *skratt* Hela vägen från fårösund till Visby kantas av loppisar men, men... det får bli en annan gång.

Jag skall fortsätta att kurera min stackars kropp nu

Har lite tygpyssel i bloggen för den som vill se

• mage06

Mhmm och den länken var tämligen värdelös...sidan 114-115 i deras produktkatalog...

• mage06

Villa Nordåker:
    Kul med kläder och viktnedgång! Jag har inte ätit mat sen i lördags pga att jag är sju, och då åt jag bara en varm korv (uääkk) så jag hoppas också på viktnedgång *haha*

LCroft: Vilka härliga planer med sovrummet!

Ari Gold: Jättefin våg!

Nu måste jag tipsa om ett ställe som säkert många av er känner till men som är nytt för mig. Jag letade efter snygga ventilgaller till min bänk i köket...

www.byggfabriken.com/hem.asp

• mage06
    JohPet skrev 2009-07-16 07:19:20 följande:
    mage: en superaffär! därifrån köpte vi vårt nya badrumsskåp. Ska beställa lite via nätet också till badrummet. När det trillar in mer pengar
    Ja gissa om den hamnade bland favoriter!

Arctura: Ingen aning...en kompis ritade av snygga som hon gillade... Nacka Byggnadsvård kanske?

Arkitektur i bloggen

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3