• mage06

Vitt lantliv - del 3

Hej på er! Nu är vi hemma från Danmark igen. Lite skönt att vara i sitt eget hem och inte behöva jaga barnen för att försöka rädda det som räddas kan i folks hem men jag saaaknar Danmark och speciellt Köpenhamn Älskar verkligen den staden! När barnen blivit lite större vill jag gärna flytta dit!

Det blev dåligt med loppisbesök tyvärr men ett par ställen hann vi med, inte de bästa ur fyndsynpunkt men en av dem var jätterolig att besöka då den låg i ett gammalt arbetarkvarter. Sådana ställen finns inte i Stockholm längre. Det var en salig blandning av försäljare, mammor med barnsaker, kvinnor med plåtburkar och annat shabby och gamla missbrukare med allehanda bråte, det var hos dem de roligaste sakerna fanns.

Jag är så irriterande dålig på att gå på loppis eftersom jag är så velig *haha* Jag vet vad jag gillar men tänk om det finns något bättre på nästa loppis osv, osv... Nästa gång skall stoora plånboken, ett gediget schema och inga barn (sorry mina små älsklingar) med *hihi*

Jag ser att ni funderat över det där med två trådar... Jag tycker ju personligen att det är jättetråkigt att inte alla kan trivas i samma tråd. Jag har lite svårt att komma ihåg vad som skrivits var och jag gillar ju båda trådarna och folket i dem. Men eftersom det finns de som känner sig obekväma i någon av trådarna så är det väl bäst att det finns två och framförallt är det ju lite knepigt att sätta sig över dem som startat dem

Nu har jag en ny sneak peek i bloggen

www.noamajahemma.blogspot.com

• mage06

Ari Gold skrev 2009-07-29 12:36:47 följande:

Mage06: Loppis utomlands àr ju sà kul! Nàsta àr funderar vi pà at bila genom Europa (utan barn och med minibuss) och bara besòka markander och loppisar! Min strategi brukar vara at kòpa allt som àr vettigt pris utan att fundera 100 ggr pà om det àr ràtt fòr mig, och sà sàljer jag vidare sàdant jag ej vill ha kvar. Sambon àr mer av en velpelle. Fast vi har ocksè tànkt ta med barnen till Italien nàsta àr.. och sparar till vàr USA-resa nàstnàsta...sà det blir at hàlla ordning pà slantarna detta àret.
    Ja det är verkligen ett superroligt sätt att uppleva andra länder på, rota bland deras gamla s-t *hihi*. Dessutom kommer man ofta till genuina platser som man inte skulle komma till annars. Nu hade jag bara lite för stram budget så jag tappade lusten lite tror jag... Det är ju så härligt att bila i Europa! Vi bilade till Rom en gång där min dåvarande mans moster bor. Det var en helt fantastisk resa. Vi bodde för det mesta i hyrda rum. De flaggar ju Zimmer frei mest hela vägen och det var supertrevligt och fräscht att bo hemma hos folk. Fick veta så mycket mer om platserna vi var på och se så mycket annat... Var i Italien är ni?

Angående "Min lilla verandas" tråkiga erfarenhet så tror jag att man får se det hela som en upplevelse i sig. Det blir nog lätt en besvikelse om man åker ner för att det skall bli billigt. Sen är det nog, som sagt, viktigt att planera i förväg om resans mål är just loppisar. För mig har det varit en bonus om jag hamnat på loppisar (förutom i Köpenhamn där jag kollar www.markedskalenderen.dk/marked/loppemarked.asp först)
  • mage06

Ari Gold skrev 2009-07-31 09:56:20 följande:

"Problemet" med utlàndska loppisar àr ju att man inte fàr med sig nàgot hem om man ej har bil. Vi var pà en fantastisk marknad i Bryssel fòrrfòra àret dàr de hade massor av annorlunda saker. Bla en enorm urtavla fràn nàgon kyrka/stadshus? som skulle vara sàà cool som vàggprydnad (fast ej hos oss utan i nagon làgenhet med hògt i tak och modern stil). Men den kan man ju inte precis ta i handbagaget. Idag àker vi hem fràn Sicilien, ska faktiskt bli skònt att komma hem!
    Mmm, jag har köpt en jättestor spegel på auktion i London en gång...det blev en dyr historia med frakt hem. Dessutom förstörde fraktfirman ramen...grrr vad irriterad jag blir när jag tänker på det... Annars går det ju att få med rätt mycket på flyget. Min man köpte en kontrabas och en gitarr i Kina, det kom med på flyget...och höll. Jag har knökat in två Franska stolar i bilen från Normandie en gång *haha* Hittar man något väldigt speciellt så tycker jag att det kan vara värt frakten. Hoppas du hittade något litet som du vill visa oss sen Välkommen hem!
    JohPet skrev 2009-08-01 12:36:36 följande:
    Har kollat in era bloggar. Massar fint! Har kommenterat där också. Börjar få sån ångest inför att börja jobba känner jag. Men tror att barnen behöver lite dagis nu. De klättrar på väggarna. Sambon ska i o f vara hemma ett par månader med den lilla. Jag ska jobba 100%! www.huse1.blogspot.com/
    Vilken fin förvaring du hittade! Mmm, den är fin den där jackan...synd att jag har fyllt år redan

Måste tipsa om den här fina som jag skulle vilja ha vid sängen men är lite för snål med frakten och allt... hmmm

www.tradera.com/Hallmobel-med-spegel-och-lada-dekorativ-auktion_96153044

Inte min auktion
  • mage06
    JohPet skrev 2009-08-01 15:07:06 följande:
    mage: Jag får nog köpa den till mig själv om jag ska få den i present Vet dock inte om OM ska ha den jackan i höst/vinter den är väl från förra säsongen.
    Tradera Presenter till sig själv är inte heller dumt...blir alltid nöjd med dem

Nytt i bloggen

• mage06

Ari Gold skrev 2009-08-01 19:58:35 följande:

mage06: Kontrabas lät ju fräckt! *S* Tyvärr åkte vi ju med ryanair och hade enbart handbagage så det fick bli småsaker som shopping. Jag köpte ett par madonnabilder (eg helgonbilder, madonna avser jungfru Maria eg)  som jag ska använda för att gjuta av. Väggbilden ska jag bara göra gipskopior av, men den lilla stående statyetten ska jag försöka få fram tvålar och ljus utav. Ev. är hon för detaljerad. Får testa mig fram lite... Det enda lite större jag släpade med hem var en liten vattenkanna med rosmönster. Den var "made in china" så de går väl kanske att köpa här hemma också... men jag ville inte chansa. Den varken kostade elelr vägde mycket. Roligaste fyndet var nog ananrs tre jättestora pappersark som jag ska använda till inredningsdetaljer i barnens rum. Ballongerna och flaggorna ska jag klä in tidninghållare med bland annat. Jag har lagt en stor sax på så att man får en uppfattning om storlek. Bilder finsn nu i galleriet...
    Ha, ha, ja, jättefräckt Det är väldigt vacker faktiskt, men kräver lite utrymme... Nu skall vi ha ett piano också Vad fina saker du hittat! Älskar luftballonger, jättefint! Vad skall du göra med dem? Jag har aldrig gjort decoupage men undrar om du tror att det vore en bra idé att stryka sådant lack över en väska jag har... Det är min mormors gamla resväska som har jättefina etiketter på sig. Har haft den framme förut men de sitter lite dåligt och det är lite opraktiskt att damma av, vill inte förstöra dem... Förstår du vad jag menar? Vad tror du?
  • mage06

Vad roligt att se dig Lina! Du har en fin sommar ser jag på bloggen Härligt!

Jag har inte heller deltagit i några oenigheter. Jag tycker överlag att det är trevlig stämning i båda trådarna! Och är det så att någon känner obehag eller bara inte trivs i någon av trådarna så är det väl bra att det är två Men jag vet inte om jag tycker att den andra tråden är särskilt modern...

Nytt i bloggen i alla fall :

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3