Vitt lantliv - del 3
Ja det gàller ju att planera sin resa i fòrvàg... jag har bara bra efarenheter av loppis utomlands.
Ja det gàller ju att planera sin resa i fòrvàg... jag har bara bra efarenheter av loppis utomlands.
"Problemet" med utlàndska loppisar àr ju att man inte fàr med sig nàgot hem om man ej har bil. Vi var pà en fantastisk marknad i Bryssel fòrrfòra àret dàr de hade massor av annorlunda saker. Bla en enorm urtavla fràn nàgon kyrka/stadshus? som skulle vara sàà cool som vàggprydnad (fast ej hos oss utan i nagon làgenhet med hògt i tak och modern stil). Men den kan man ju inte precis ta i handbagaget.
Idag àker vi hem fràn Sicilien, ska faktiskt bli skònt att komma hem!
Nu är jag hemma... kunde tyvärr inte sova ut (vi kom hem 02.00 i natt) så jag lär väl vara skit-trött sedan.
Min gardin från Nordljus hade kommit med posten och jag har provat att hänga upp den, blev superfint!
Det är en rosablommig kappa med grönrutig nederkant. Tänkte använda liknande grönrutigt tyg till enkla hissgardiner åt de andra två köksfönstren så det inte blir FÖR puttenuttigt.
mage06: Kontrabas lät ju fräckt! *S* Tyvärr åkte vi ju med ryanair och hade enbart handbagage så det fick bli småsaker som shopping.
Jag köpte ett par madonnabilder (eg helgonbilder, madonna avser jungfru Maria eg) som jag ska använda för att gjuta av. Väggbilden ska jag bara göra gipskopior av, men den lilla stående statyetten ska jag försöka få fram tvålar och ljus utav. Ev. är hon för detaljerad. Får testa mig fram lite...
Det enda lite större jag släpade med hem var en liten vattenkanna med rosmönster. Den var "made in china" så de går väl kanske att köpa här hemma också... men jag ville inte chansa. Den varken kostade elelr vägde mycket.
Roligaste fyndet var nog ananrs tre jättestora pappersark som jag ska använda till inredningsdetaljer i barnens rum. Ballongerna och flaggorna ska jag klä in tidninghållare med bland annat. Jag har lagt en stor sax på så att man får en uppfattning om storlek.
Bilder finsn nu i galleriet...
Jag tycker det är tist i så fall (lätt för mig att säga, för jag har ingen som helst koll på era ev. oenigheter innan jag kom och behöver itne förhålla mig till det).
Det är så mycet i vita hem -tråden som handlar om modernt och dessutom skrivs det så mycket att man knappt hänger med som oinsatt.
Kan inte tråden få vara just "lantliv", det var det jag nappade på från början när jag såg den och fattade öht inte att dessa trådar skulle vara konkurrerande på något sätt.
I löööv den där muggen (m. röda klöver) i din blogg!

Vi håller på och tittar ut fönster till vår utbyggnad. Det är roligt men jättesvårt att välja!
Det finns så mycket fina spröjs man kan välja mellan men de flesta funkar inte stilmässigt på vårt hus (bullerbystil).
Jag måste bara dregla lite över denna vita dammsugare! Vuxenpoäng att dregla över en dammsugare *vill haaa*
http://www.bosch-home.se/produkter/dammsugare/dammsugare/BSGL2MOVE1.html
Jag kikar här med jämna mellanrum i alla fall.
Håller på och planerar ett kök i vit lantlig stil just nu, jag var och hämtade luckorna vi köpt imorse!
Nej tyvärr... jag bar direkt upp dem i förrådet. Mend et finns bild på marbodals hemsida. Modellen heter "form creme".
På deras hemsida visas den med moderna hantag men vi kommer att bygga köket i lantlig stil med skålhandtal/porslinsknoppar och pärlspont runtomkring.
Nu ska jag bara få tag på något bra kakel också.
Jag har en liten vägghängd gipsmadonna från Italien som ska sitta uppe i ett hörn av murstocken. Jag är ateist men ser henne mest sdsom ett reseminne frånn Italien.
Desssutom tycker jag att man kazn se madonnor som en symbol för kvinnokraft, och religiösa saker är en del av vår kultur och hisstoria oavsett man är troende eller ej och jag har giivetvis både en bibel och en koran, det har med bildning att göra - inte tro.
Däremot har jag inga jättemadonnor i betonng uppe eller liknande, då det inte riktigt passar vår stil. Men jag har för avsikt att gjuta sådana när andan faller på (liksom att jag gjuter små i andra material) dock ej för eget bruk.