Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vitt lantliv - del 3

Kaktus-Jätte fint fat Resten jag skulle kommentera har jag redan glömt :) Jag har börjat tänkt på allt jag vill hinna få färdigt här hemma mina sista mammalediga månader och den listan kan göras hur lång som helst så nu känner jag mig jätte stressad. Har massor som jag vill visa i bloggen men hinner knappt ens med inlägg där

• Anton2005

Jag kan fortfarande inte citera inlägg fast jag har plus *sur* En sån bil köpte jag till Algot igår...garaget får han någon annan gång :) Tittade även på brandbilarna som du pratade om, de gillade jag massor. Morfar vill ha en önskelista från Algot och han vill gärna att det ska vara smidigt...gärna ska det finnas i någon butik här i stan hi hi Tack, elsas hem är det ju som har noaks ark, den gillar jag oxå massor. Har även tittat på den som finns hos mio och kan inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst

• Anton2005

Hallå!

Hoppas alla haft en trevlig midsommar helg. Vi åkte in till Mio när deras rea startade idag och gick och tittade o provsatt soffor i över en timme. Jag och sambon var inte alls övrens om vilken typ av soffa vi vill ha så sen åkte vi hem, åt mat o surade lite över att vi inte hittade någon soffa. Sen åkte vi in till ikea och kom hem med 2 st vita ektorpsoffor. Nu känns det som ett jätte bra köp...absolut ingen Howard, som står högst upp på min önskelista, men med tanke på hur våra andra soffor såg ut så är det perfekt med tvättbar klädsel och så billiga soffor så länge barnen är små :)

• Anton2005
    LCroft skrev 2009-06-18 18:02:35 följande:
    Roligt att ni kommer ihåg mig Läser nog här men har sällan tid eller ork att sitta längre stunder vid datorn när jag kommer hem, sitter man på jobbet hela dagarna så vill man gärna röra på sig hemma. Här är allt bra, njuter av dagarna, har mannen hemma hela sommaren, han blev knäopererad i maj och först sjukledig och sen semester så i september först börjar han jobba igen, barnen tycker det är bra att ha pappa hemma. Hade en period här när Ida var bara arg när jag kom hem, fick knappt röra henne och det enda man fick höra var att hon minsann inte tycker om mig baaaaara pappa, som tur är har det gått över nu Pysslar på här hemma när andan faller på och givetvis ute i trädgården. Men försöker hinna njuta däremellan av det man fått gjort också. Tänk att lilla Algot fyller ett år redan, tycker det var igår han föddes Hoppas ni alla får en trevlig midsommar, här kommer vi att ta det lungt, röka lax, bada bastu, äta gott, dricka gott och spela spel med barnen. Blir allt från badmington till kortspel. Brukar för det mesta bara vara vi på midsommarafton och försöka hitta på nåt roligt hela familjen, sen på lördag far vi till pappas sommarstuga. Bara att hoppas att vädret är bra!
    Härligt för dig att få ha mannen hemma. Hi hi jag tyckte oxå det var nyss som Algot kom.
    LinaoMatilda skrev 2009-06-19 16:46:41 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-06-19 15:51:44 följande: Tack!Nej, det gjorde min pappa efter min ritning.
    Åh ditt planteringsbord är underbart fint
  • Anton2005
    LinaoMatilda skrev 2009-06-21 17:44:40 följande:
    Anton: Det var väl smart! Man ska inte köpa något dyrt om man inte är helt nöjd. Och Ektorp är ju faktiskt snygga och sköna. Tack snälla! Idag har jag fått upp tvättlinorna. Ska fota och lägga i bloggen imorgon. Det är samma som Pysselsyster gjort, fick beskrivningen av henne. Mina är nog inte lika fina som hennes, mer ett ihopplock av de träbitar som fanns hemma Så tror jag de blev lite för höga också hihi får nästan ha pall när jag hänger tvätt
    Åh så kul...den tvättlinan var ju så snygg. Kommer du hit o bygger ihop en oxå!? {#lang_emotions_laughing}
    Videli skrev 2009-06-21 18:33:30 följande:
    Hej hopp alla...Visst har IKEA haft möbeltextiler på metervara tidigare? Hittar inget på hemsidan nu Någon som har koll?
    Hej, hej hmm jag har ingen aning om de har just möbeltextil. När får man se lite mer bilder från erat hus...jag är ju sååå nyfiken. Hur har det gått med bergvärmepumpen eller vad var det som de gamla ägarna skulle stå för, minns inte vad som hade hänt?
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3