Inlägg från: mammaninna |Visa alla inlägg
  • mammaninna

Vitt lantliv - del 3

Sussi N skrev 2009-07-12 23:42:51 följande:

Jag tycker början och mitten på September är undebar på Gotland, fortfarande varmt i luften, ön har lugnat sig och börjat återhämta sig efter sommarens invasion
    tack för tipset!
  • mammaninna

tjihooo!! nu är man butiksägare!! ni är välkomna med gratulationer!!

har man missat nåt här inne?? har alla det bra??

• mammaninna
    Anton2005 skrev 2009-07-20 20:27:23 följande:
    GRATTIS I MASSOR!!!!!!!!!!!!! Åh så skoj
    tackar, tackar!!
  • mammaninna

13 år emellan skrev 2009-07-20 20:22:32 följande:

Grattis!!!!Videli:Såg en hos anskurs kammare...Anton:Har också sett stoooora koppartak, å det är väldigt vackert!
    Åh, tack, tack..
  • mammaninna

kan bara hålla med om trådarna..

videli: en ytterst verklig..

• mammaninna

hallå!!?? var är alla?? vill inte säga ngt om tråd diskussionen annat än att jag tycker det har vart bra det sista trots att man får hoppa mellan två trådar. men var är ni nu undrar jag??

• mammaninna
    numberone skrev 2009-07-24 12:58:51 följande:
    Det var väl märkligt att det gamla tjaffset skulle dyka upp i just denna tråden.... Nåja, jag kämpar på här hemma för att komma på rätsida igen och det är itne helt enkelt. Jag ska boka in tid hos psykologen igen, det känns som jag verkligen behöver det. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att jag mår som jag mår men det är viktigt att jag kommer ur detta och det snart. Jag vill njuta av mina fina tjejer men nu är jag bara ett enda kaos. Har bestämt mig för att dra ner på amningen för att snart sluta helt. Jag mår nästan sämst när jag ammar.
    BRA att du får prata med en psykolog! det är guld värt när man mår dåligt!!
    hoppas du snart mår bättre, kanske blir bättre om du slutar med amningen som sagt, hormoner kan göra både gott och mindre gott..

skönt med lite liv igen här!

nytt!! kaosiettvitthus.blogspot.com
  • mammaninna

Ari Gold skrev 2009-07-24 18:53:02 följande:

Åh så trevligt med en butik! Tycker det låter som ett vinnande koncept så som du beskriver den tänkta utvecklingen i bloggen!
    ja, eller hur..
  • mammaninna

god morgon!
    har äntligen (trodde jag) fixat så man kan prenumenera på min blogg med bloglovin och så visar det sig att jag redan var registrerad och hade 7 prenumenanter!! KUL!! jag som alltid undrat hur man gör har väl förmodligen redan förra sommarn vart inne å regat mig där utan att veta om det *fniss*
    kanske nån här som redan prenumerarar på mina inlägg??
    om inte så kan ni göra det! gå bara in på bloggen så har jag länkat där!!
    kaosiettvitthus.blogspot.com

ha en underbar dag!!

• mammaninna
    numberone skrev 2009-07-25 09:53:43 följande:
    vart bor du??? måste ju kika in i din butik sen... *avis* önskar att jag kunde utveckla mitt sen och ha nåt eget men det går inte här i stan finns redan 5 st med inredning , drömmer om en gårdsbutik
    i Göteborg! var bor du?
    härlig morgon du haft!
  • mammaninna
    numberone skrev 2009-07-25 10:18:55 följande:
    Är det någon som vet hur man i blogspot får kolumner på båda sidor om inläggen?!
    nej, men det är förmodligen där man bestämmer designen på bloggen!
    har inboxat dig..
  • mammaninna
    mage06 skrev 2009-07-25 14:08:00 följande:
    Bråttom, bråttom mot nya loppisfynd *hihi* Hoppas att alla har det bra!Nytt i bloggenwww.noamajahemma.blogspot.comWish me luck!
    hoppas du hittade många fina fynd!!

nytt! kaosiettvitthus.blogspot.com
  • mammaninna

Lina: Ååh, va glad jag blir! själklart håller jag er uppdaterade, men hur mkt får man skriva här?? men du följer ju bloggen så..

Ari Gold skrev 2009-07-26 16:58:58 följande:

Mig kommer det vara tyst ifrån några dagar för vi ska åka till Italien en sväng. Mitt enda heminredningsuppdrag där är att om möjligt hitta en madonnaskulptur som jag kan ta hem och göra betongkopior av. I övrigt ska jag bara sola, bada och äta gott.
    ha en trevlig resa!!
  • mammaninna

måste fråga er oxå..

har köpt in lite barnmöbler som ska målas och två stora skåp som oxå kommer vara till försäljning men även varuexponering.. jag ska åka till några färgexperter hos caparol imorgon och be om råd.. vill ju ha riktigt bra resultat då möblerna ska säljas! har vart med om att kvistarna lyser igenom trots kvistlack.. har det hänt er nångång? kan man använda enbart vattenbaserad färg eller är det bättre med shellack och oljegrund?? sen vattenbaserad färg överst eller oljebaserat där oxå??
    nån som vet?

• mammaninna
    LinaoMatilda skrev 2009-07-27 21:16:05 följande:
    Gummsan: Mysigt med bröllop! Vad blir det för armband och halsband? Numberone: Att du tar tag i det och gör något åt det är ett stort steg i rätt riktning. Mammaninna: Oljebaserad håller ju bättre... men det kanske beror lite på hur slitstarkt det behöver vara. Har inget bra svar tyvärr.
    tack för tipset!
    pratade med en expert idag och han tyckte jag kunde använda vattenbaserat dock med vissa undantag att ibland använda oljebaserad grundfärg om möbeln är behandlat med något som "blöder" igenom eller liknande. dessutom tjejen som har haft butiken nu har sålt egenmålade möbler (stolar mm med motiv på) och hon har bara använt vatttenbaserat. får nog testa mig fram till vad som passar mig bäst!
  • mammaninna

hallå!
    det blir långt mellan gångerna.. hur är det med alla?

har hittat DET skåpet!!! i min syrras bod.. de har inte vett att uppskatta fiiina gamla möbler..

• mammaninna

nytt i bloggen, har fått tag i loppisfynd på nära håll i sommar kan man säga..
    har knappt inte besökt nån loppis jue..
    kaosiettvitthus.blogspot.com

arigold: vilken härligt levande bild!! jättefint!

• mammaninna
    LissAnna skrev 2009-08-12 11:36:16 följande:
    Det var ett ljuvligt porslin.
    tackar ;) kommer säkert tröttna på det "gulliga" om ett tag men då finns det ju skåp man kan lägga det i så känns det nytt å roligt igen om ett tag! men just nu gillar jag min nya smyckeförvaring!

kul med fler göteborgare i tråden!
  • mammaninna

detta är den enda tråd jag kan följa nuförtiden så jag är glad att den finns!
    arctura: vi har mörkt grå kalksten och det är smuts-praktiskt men blir lätt repor..

• mammaninna

fick förresten stoff&stil katalogen idag.. vill pyssla å sy å virka.. mmmmmmmmm.........

Svar på tråden Vitt lantliv - del 3