• Videli

Vitt lantliv - del 3

Godmorgon,

Lycka till idag Anton!

Här är det superfint väder idag. Hade hoppats på lite regn så man får nått gjort.
    men ska i alla fall göra klart hallen idag. Ska iväg och köpa lite lister.

Ska även ringa Laura Ashley i Sthlm och se om dom håller samma priser på tapeterna som i England, vilket inte är troligt

• Videli

Har en lite fråga...

Någon visade en vit radio i sin blogg som liknade en tivoli radio.

Sen såg jag i en annan blogg om en Housekeeper Box med grå text.

Någon som vet vilka bloggar jag menar?

• Videli
    mwe skrev 2009-07-20 19:53:11 följande:
    Vi tänkte måla om vårat hus i vit färg och har lite funderingar ang tak... Vi kommer nog att byta taket till plåttak och funderar på färg i ärgad grön dvs koppargrön som bla kan ses på lusthuset som ses i Sommar med Ernst. Tror ni det blir för mycket med liknande tak över ett helt hus? Takytan är ca 80 kvm...
    Nej det är jättefint, även på stora tak. Var barnflicka hos Tomas Ledin när jag var ynger och dom har ett landställe, underbart med koppartak som har blivit görn sååååå fiiint!
  • Videli
    Anton2005 skrev 2009-07-20 20:11:11 följande:
    Är inte de gråa oxå från HD? Kan det vara en sån du menar. Kanske denna radio. Vet att Camilla R pratade om någon radio från någon av de stora kedjorna för länge sen. Men hon har väl ingen bloggwww.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/W...
    Jaha är det en HD,

Neej det är inte den radion, hmm sjutton då....
  • Videli
    mammaninna skrev 2009-07-20 20:15:55 följande:
    tjihooo!! nu är man butiksägare!! ni är välkomna med gratulationer!! har man missat nåt här inne?? har alla det bra??
    Grattis,

är det en nätbutik eller en "vanlig" butik?
  • Videli
    Anton2005 skrev 2009-07-20 20:31:44 följande:
    Brukar gnälla lite i vita hem tråden så nu gnäller jag lite här ist. Varför har vi två trådar så man måste hoppa imellan???? Så många som skriver i båda iaf. Jag vill ha en tråd!
    Åååå det är länge jag tänkt att skriva det... Så jäkla tråkigt att det är såhär!
  • Videli

Saknar oxå den gammla tråden och Mia vi vet varför det blev två trådar. Nu finns ju inte dom två lägren kvar, alla bara hoppar fram o tillbaka...

Den vita radion finns på Teknik Magasinet, för den som vill ha en. Dock är den några kronor dyrare.

• Videli

Mia,

Tur att du håller i rodret då...

• Videli
    Anton2005 skrev 2009-07-21 16:13:06 följande:
    Videli-Finns bild på trappen i andra tråden...eller mitt galleri såklart med :)
    Hihihi du och jag hoppar fram o tillbaka som två gräshoppor nuförtiden

Såg den, det är såå fint hemma hos er riktig Grosshandlarvilla
  • Videli

numberone,

Åååå stor kram till er. Skönt att höra att magen börjar bli bättre. saknar dig här inne...

• Videli
    SophiaG skrev 2009-07-21 20:45:17 följande:
    Hej tjejer!Slänger in en liten fråga så får nån svara om lust finnes.Håller på och målar om massa dörrar här hemma, de är målade innan i nån gul-trä-aktig färg. Vill ha dem vita, har målat en med färg från Flügger. Först grundfärg och sen halvblank över det, snickerifärg. Blir väl ok resultat men lite flammigt, svårt att måla då det är spegeldörrar. Någon som har tips på bra och prisvärd färg för detta ändamål?
    Linoljefärg, blir jättefint.

Men det beror ju lite på om du har målat med fluggers vattenbaserade? Du kan nämligen inte måla oljefärg på vattenbaserad färg, men däremot tvärtom!
  • Videli
    SophiaG skrev 2009-07-21 21:02:38 följande:
    Jag har använt vattenbaserad nu ja. Ska iväg och köpa mer färg imorgon tänkte jag så jag kan ju byta till vad som helst egentligen.Vad innebär linoljefärg då?
    På vilket sätt blir det flammigt? Hur mkt förarbeta gjorde du? Grundade du med häftgrund eller vanlig grundfärg?

Troligen måste du slipa ner fägen och sen gå över till någon annan. Du kan ju alltid kolla med Colorama dom har ju flera märken.

Linoljefärg en en oljebaserad färg som man målade mkt med förr i tiden. Går att måla på att untan förbehandling, tyvärr då inte vattenbaserad färg.
    Blir otroligt fint, nackdelen är att det är lååång torktid.
Svar på tråden Vitt lantliv - del 3