• MeNoLike

    Tvillingmammor till barn födda våren/sommaren 2007

    Tydligen dags för en ny tråd igen :)


    Metallica 7 mars och Springsteen 5 juni :D
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 21:45
    Heoo. 8/3-07 Saga och Melina. Linköping.

    Mini Pantern. 15/3 -07 William och Alexander. Uppsala

    MeNoLike. 25/3 -07 Maximilian och Timothy. Söderhamn.

    Noralie: 31/3 -07 David och Adam. Göteborg

    M R. 3/4 -07 Filippa och Meja

    Censur 8/4 -07 Elise och Fiona. Hofors (utanför gävle)

    Tvillingmamma2007. 10/4 -07 Leo och Tim. Uppsala

    Hursomhelst. 30/4 -07 samt 1/5 -07 Sixten och Alfred.

    Betty2. 4/5 -07 Jonathan och Alexander, Göteborg

    Kajsa3. 21/5 -07 Alexandra och Elin.

    Women. 23/5 -07 Mattias o Sara.

    Mallamojs. 2/6-07 Cornelia och Izabella. Uppsala

    EllenWesterlund: 2/7-07 Sebastian och Kristoffer. Östersund

    Om någon annan med tvillingar födda i krokarna våren/sommaren 2007 så är ni också givetvis välkommen! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 21:46
    Senaste tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m42184388.html
  • Svar på tråden Tvillingmammor till barn födda våren/sommaren 2007
  • Censur

    Säg det till le sambo

    det tycker ju jag med... Heoo kan ju inte vara ensam om att utöka vår lilla skara
  • Tvillingmamma2007

    Hehe vet hur det kan vara!

    Nej precis! Vi ligger lite i lä i tråden!

  • Censur
    Tvillingmamma2007 skrev 2009-08-10 23:30:09 följande:
    Hehe vet hur det kan vara!Nej precis! Vi ligger lite i lä i tråden!
    oh well.. jag bearbetar på mitt egna lilla sätt
    vill han inte ha fler barn så är det upp till honom att se till så det inte händer Fine by me
  • Tvillingmamma2007

    Haha det låter bra! Hehe hoppas dock han också känner att han vill ha ett syskon snart så det kan snabba på processen.

    Nej nu blir det sängen!

  • Tvillingmamma2007

    Censuuuuuuuuuur? Where did you goooooooooo?

    MP:
    Hur går det med dagisinskolningar?

    Heoo:
    Är ni friska nu?

    MNL, Nora, Betty, Hursom släpa er tillbaka till tråden nu!

  • Betty2

    Hallå i tråden! Jag var ju tvungen att komma hit nu när TM kallade.

    Då får ni dagens shoppingrapport. (Jag shoppar faktiskt inte så ofta nu för tiden, och särskilt inte i en riktig butik utan i så fall på nätet...)
    Var o shoppade lite snabbt i dag efter jobbet (på vägen hem). J o A behöver nya byxor inför hösten (stl 98) eftersom flera i stl 92 börjar bli lite små (antingen på längden eller i midjan) och då får man ju passa på nu när både KappAhl o Lindex har billigare byxor (jeans). Fast på KappAhl blev det bara 2 pyjamasar. (Pyjamasar börjar bli akut behov av eftersom alla i stl 86/92 är väldigt små nu och jag har plockat bort flera st...) De senaste jeansen de fick därifrån (92:or) var så tajta att A klagade (ang midjan) trots att de var på yttersta läget. (Han är inte särskilt tjock eller rund om magen längre, har sprungit av sig allt det.) Samtidigt är det ju svårt att få dem att vilja prova jeans i affären (tror jag, har ni någon erfarenhet?). Men jag hoppade alltså över jeansen på KappAhl och köpte i stället varsitt par jeans (+ ytterligare 2 pyjamasar - där blir det nog slagsmål om den med Bamse-tryck...) på Lindex, som såg ok ut. Jag förälskade mig helt i en Lille Skutt-tröja jag inte har sett förut och undrar om jag kommer kunna hålla mig från att köpa den.

    www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx

    I morgon är planen att vi skall åka alla 4 och handla, de behöver nya skor oxå... Och DET köper jag helst inte utan att de får prova först. Då kikar vi nog in på HM oxå, eftersom det ligger precis bredvid Skopunkten. Får nog kika på Skopunktens hemsida nu och se vad de har för något.

    Censur: Hur går det med bebisplanerna?

    TM: och hur är allt med er? Och alla andra i tråden?

  • Tvillingmamma2007

    Betty:
    Bra där! Att du lyssnade på uppmaningen alltså! Här provas inga jeans i butik när det gäller killarna har inte ens kommit på tanken faktiskt hehe. Har fått rätt så bra koll på vad som förmodligen kommer att passa och så provar vi hemma och har jag fel så får jag väl byta då men det brukar inte hända det som är ibland är att det är lite stort och så får de ligga i lådan ett tag eller köra med uppvik det brukar funka det med. Måste dock shoppa mer byxor jag med snart! Lilleskutt tröjan är redan införskaffad här kan jag säga! Även den röda med bamse på och den blåa med serietryck...köper alla Bamse som släpps hehe. De har även bamsepyjamasar och bamsekallingar hehe. Kommer att behövas nya kängor inför vintern med här antar jag och vi var så supernöjda med fjolårets Viking så att det är valet lätt iaf, skönt det.

    Annars så är läget rätt så dåligt här och har varit så den senaste 1 1/2-månaden...bara kräks och mår illa och har som Heoo bott på toan tittandes ner i toastolen blääääääääää. Är sjukskriven nu pga hyperemesis gravidarium och var inlagd på sjk i söndags med dropp med ketoner i urinen och uttorkad. Tar mig knappt ur sängen här hemma och gör jag det så är det bara för att ta mig till toan eller soffan urk urk! Men förhoppningsvis så är det väl värt det när pyret kikar ut i början på mars!!! Tjohoooo kom igen nu tråden!! Censur du var väl också lite sugen

  • Mini Pantern

    TM: GRATTIS!!!!!!!
    Vad roligt med fler bebbor här i tråden. Hoppas illamående ger sig snart.
    Pyret? så det är "bara" en nu då?

    Själva börjar vi med inskolning på måndag och det ska nog gå bra. Killarna får min svägerska till fröken så jag tror inskolningen går som en dans. Har varit där ett par ggr nu när dagisbarnen varit ute på gården och mina killar bryr sig inte om mig alls. De flyter in kanonbra med de andra barnen.
    Det är bara min egna jobbångest som jag ska jobba med lite men det kommer nog gå bra det med när man väl börjar.

    Vad stora era killar är. Här har killarna fortfarande 86 och 92.Alexander börjar iofs lite grann med 98 i tröjor men byxor är tokstora för honom i den storlekn, för att inte tala om för William som fortfarande har 86 men har börjat lite smått med 92.

  • Censur

    TM:
    vad fan HÄRLIGT! Grattis

    eller... mindre skoj med illamående men det går nog över... iaf inom det närmaste 8 månaderna haha

    jag VILL! min sambo är inte lika sugen... men jag fortsätter tjata han är med på ett syskonn till... sen! men jag villnu! Helst för en månad sen haha
    Jag tog ur spiralen för en månad sen så vem vet.... ja. M vet om det... Han är inte helt omedgörlig. hoppas jag

    MP:
    mina småttingar har 92 så dina är inte ensamma Heoos bruttor är rätt små med har jag ju förstått

Svar på tråden Tvillingmammor till barn födda våren/sommaren 2007