• 4blommor

Mina döttrar är 9m mellan....

Våra barn somnar inte när vi lägger dem i deras sängar.. Vi måste sova ner dem i vardagsrummet? "då med släkt tv o mörkt"... lägger man ner dem i sängen så skriker de? Även fast de är trötta.....

Något råd? Ska vi bara låta dem skrika tills de somnar? *gillar inte den tanken, men*

• Svar på tråden Mina döttrar är 9m mellan....
  • 4blommor

Ja, de har det troligtvis fått göra. Man har gjort det så enkelt som möjligt. Den stora tjejen är duktig på att sova om hon somnar i våran säng o vi bär över henne.

Vi tog ditt råd och det funkade.. Dock efter 1timma o 10 min. Man kände hela tiden att man ville ge upp o natta dem i v-rummet, men vi höll ut o nu sover de.
    Får väl fortsätta tills vanan är inne så de somnar lika lätt som i v-rummet.

Tack så mycket!

• 4blommor

Ena flickan somnar inte?
    Jag skrev till dig för ett tag sedan ang att mina döttrar inte somnade i sina sängar utan vi var tvungna att natta dem i vardagsrummet. Jag har försökt i 3 dagar. Den äldre flickan på 2år (26mån) somnar enkelt o snabbt i sin säng. Medans den andra tjejen 1,5år är vaken o inte alls tänker sova? 1,5 timma varje kväll. Hade lillasyster somnat samtidigt -5 +5 min så hade det bara tagit 20 min. Vad gör vi för fel? Jag är även gravid igen o jag känner mig lättstressad över situationen... Vill gärna ha något råd som gör att både 1,5åringen o mamma kan vara lugna o 1,5åringen somnar.....

Svar på tråden Mina döttrar är 9m mellan....