• tomcar1

Billiga ljudböcker ?

Hej !
    Var kan jag hitta billiga tal/ljudböcker ? Gärna sidor på nätet, men även butiktips.
    /tomcar1

• Svar på tråden Billiga ljudböcker ?
  • Änglamark

Ja, för om jag inte hade laddat ner ljudboken hade jag garanterat köpt den, eller vad menar du?

• c0ol
    Änglamark skrev 2009-06-22 12:59:27 följande:
    Ja, för om jag inte hade laddat ner ljudboken hade jag garanterat köpt den, eller vad menar du?
    Nu frågar ju ts efter böcker som den vill köpa eller låna, så ja det skulle bli ett inkomstbortfall.
    Det där är ett rätt dåligt argument för att stjäla.
  • JWM

biblioteket!

där lånar jag och även dom nyaste går att beställa!

billigare går det inte att få!

• Änglamark

"Det där är ett rätt dåligt argument för att stjäla."

Jag kallar det låna.

• c0ol
    Änglamark skrev 2009-06-22 13:12:48 följande:
    "Det där är ett rätt dåligt argument för att stjäla." Jag kallar det låna.
    Ja du, det är inte att låna om man laddar ner det från piratebay, hur tror du författaren får betalt för sitt jobb?
    Men hoppas du är lika förlåtande den dagen du eller din familj blir drabbad av arbetslöshet pga att företaget måste slå igen.
  • Änglamark

Vem har sagt att JAG laddar ner? Jag har inte laddat ner en ljudbok i hela mitt liv.

• Änglamark

Vad skulle vara skillnaden om jag satt på bibblan och lyssnade på en ljudbok eller läste en bok? Skulle du får betalt då? Knappast.

• Laire
    Änglamark skrev 2009-06-22 13:19:13 följande:
    Vad skulle vara skillnaden om jag satt på bibblan och lyssnade på en ljudbok eller läste en bok? Skulle du får betalt då? Knappast.
    Jo, eftersom biblioteket köpt in den! Böckerna hoppar inte upp på  hyllorna ur tomma intet...
  • Änglamark

Om jag går in på bibblan och läser Liza Marklunds senaste där, eller jag tankar ner boken via nätet, exakt hur är det skillnad? LIza får väl inget betalt om jag väljer att läsa boken på bibblan, eller hur? LÅNAR jag hem den är det en annan sak.

• Laire
    Änglamark skrev 2009-06-22 13:27:26 följande:
    Om jag går in på bibblan och läser Liza Marklunds senaste där, eller jag tankar ner boken via nätet, exakt hur är det skillnad? LIza får väl inget betalt om jag väljer att läsa boken på bibblan, eller hur? LÅNAR jag hem den är det en annan sak.
    Betalar du då du lånar böcker? Trodde väl inte det... Biblioteket betalar då de köper in boken.
Svar på tråden Billiga ljudböcker ?