• tomcar1

Billiga ljudböcker ?

Hej !
    Var kan jag hitta billiga tal/ljudböcker ? Gärna sidor på nätet, men även butiktips.
    /tomcar1

• Svar på tråden Billiga ljudböcker ?
  • Änglamark

Jo, men min poäng är att om jag väljer att läsa boken på bibblan, registreras det ingenstans och Liza får inte betalt för det.

• c0ol
    Änglamark skrev 2009-06-22 13:27:26 följande:
    Om jag går in på bibblan och läser Liza Marklunds senaste där, eller jag tankar ner boken via nätet, exakt hur är det skillnad? LIza får väl inget betalt om jag väljer att läsa boken på bibblan, eller hur? LÅNAR jag hem den är det en annan sak.
    Jo liza får betalt om du går via biblan, men inte via piratebay
  • Laire
    Änglamark skrev 2009-06-22 13:34:18 följande:
    Jo, men min poäng är att om jag väljer att läsa boken på bibblan, registreras det ingenstans och Liza får inte betalt för det.
    Nä det registreras inte men Marklund har fortfarande fått betalt! Samt att du gynnar biblioteket genom att vara en besökare. Visst, ditt lån registreras inte men om 1000 personer besöker ett bibliotek för att sitta och läsa har biblioteket ett existensberättigande vilket det inte har om det är folktomt. Alltså kan de fortsätta att KÖPA in böcker.
  • c0ol
    Änglamark skrev 2009-06-22 13:34:18 följande:
    Jodå du lånar på ditt lånekort, och liza får betalt för sin bok.
  • Änglamark

"Jodå du lånar på ditt lånekort, och liza får betalt för sin bok."

Läs det du citerade igen.

• c0ol
    Änglamark skrev 2009-06-22 13:43:44 följande:
    "Jodå du lånar på ditt lånekort, och liza får betalt för sin bok." Läs det du citerade igen.
    Ja och läs det du skrev igen, om det du tänkt göra är att sitta på det fysiska biblioteket och läsa den fysiska boken så varsågod, men tror inte dom som jobbar där gillar det.
  • Änglamark

Men jag har min fulla rätt att göra det. Och varför skulle en biblotikarie bli sur för att folk läser på biblioteket?

• c0ol
    Änglamark skrev 2009-06-22 13:55:03 följande:
    Men jag har min fulla rätt att göra det. Och varför skulle en biblotikarie bli sur för att folk läser på biblioteket?
    Eftersom du måste låna boken, så går du till disken och lånar boken så kan du sätta dig och läsa där, inga problem alls.
  • Laire

Jag har aldrig varit med om någon bibliotikarie som blivit sur för att man läser utan att låna eller sitter och läser! De verkar snarare uppskatta lite liv i byggnaden!

• Änglamark

På de bibliotek jag har besökt kan man själv ta ut böckerna ur hyllan och sätta sig ner och läsa. Eller du menar att man måste låna böckerna med kortet innan man får bläddra i dem på plats?

Svar på tråden Billiga ljudböcker ?