• tomcar1

Billiga ljudböcker ?

Hej !
    Var kan jag hitta billiga tal/ljudböcker ? Gärna sidor på nätet, men även butiktips.
    /tomcar1

• Svar på tråden Billiga ljudböcker ?
  • c0ol
    Laire skrev 2009-06-22 14:01:55 följande:
    Jag har aldrig varit med om någon bibliotikarie som blivit sur för att man läser utan att låna eller sitter och läser! De verkar snarare uppskatta lite liv i byggnaden!
    Visst gör dom det, och det är helt upp till dom att se till att böckerna blir utlånade korrekt.
  • Änglamark

Du tjatar om utlåna hit och dit, jag syftar på att sitta PÅ BIBLIOTEKET och läsa. Behöver man låna i disken för det?

• c0ol
    Änglamark skrev 2009-06-22 14:02:24 följande:
    På de bibliotek jag har besökt kan man själv ta ut böckerna ur hyllan och sätta sig ner och läsa. Eller du menar att man måste låna böckerna med kortet innan man får bläddra i dem på plats?
    Nu är det ju skillnad på att bläddra i boken och att läsa boken, men ja ska du läsa boken så ska den lånas, för statistikens skull samt betalning till författare.
    Men jag förstår inte vad det har att göra med om du knycker boken på tex piratebay?
    Men som sagt det visar bara att även fast det finns bra alternativ som är gratis så bryr sig helt enkelt en del personer inte om andra, och därför så är ju egentligen ipred lagen något som borde förstärkas och bli hårdare :)
  • c0ol
    Änglamark skrev 2009-06-22 14:10:47 följande:
    Du tjatar om utlåna hit och dit, jag syftar på att sitta PÅ BIBLIOTEKET och läsa. Behöver man låna i disken för det?
    Ja ska du läsa hela boken så ska du låna den.
    Lär ju tjata eftersom du inte bryr dig om det som skrivs
  • Änglamark

"Nu är det ju skillnad på att bläddra i boken och att läsa boken, men ja ska du läsa boken så ska den lånas, för statistikens skull samt betalning till författare."

Så om jag vill läsa Liza Marklunds nya på bibblan, men inte "lånar den" på rätt sätt (med kortet), kommer en bibliotikarie och sliter den ur händerna på mig och tvingar mig att låna den på riktigt?

• Änglamark

"Ja ska du läsa hela boken så ska du låna den."

Skitsnack. Ser ofta personer sitta på bibblan i timmar med en och samma bok, och det är aldrig någon bibliotikarie som ens bryr sig. Eller finns det en viss tidsgränd för när man inte får läsa samma bok på bibblan längre?

"Lär ju tjata eftersom du inte bryr dig om det som skrivs"

Bryr mig om? Du missförstod mig innan, var därför jag skrev så. (Jag menar att sätta sig och läsa på bibblan, du trodde jag menade att ta hem boken.)

• c0ol
    Änglamark skrev 2009-06-22 14:16:17 följande:
    "Nu är det ju skillnad på att bläddra i boken och att läsa boken, men ja ska du läsa boken så ska den lånas, för statistikens skull samt betalning till författare." Så om jag vill läsa Liza Marklunds nya på bibblan, men inte "lånar den" på rätt sätt (med kortet), kommer en bibliotikarie och sliter den ur händerna på mig och tvingar mig att låna den på riktigt?
    Problemet blir ju när någon kommer och verkligen vill låna boken, och den saknas i hyllan, men jag förstår att du inte kan greppa problemet.
  • c0ol
    Änglamark skrev 2009-06-22 14:18:00 följande:
    "Ja ska du läsa hela boken så ska du låna den." Skitsnack. Ser ofta personer sitta på bibblan i timmar med en och samma bok, och det är aldrig någon bibliotikarie som ens bryr sig. Eller finns det en viss tidsgränd för när man inte får läsa samma bok på bibblan längre? "Lär ju tjata eftersom du inte bryr dig om det som skrivs" Bryr mig om? Du missförstod mig innan, var därför jag skrev så. (Jag menar att sätta sig och läsa på bibblan, du trodde jag menade att ta hem boken.)
    Eftersom vi nu pratade om nedladning och bibliotkeket på nätet så var det ju lite underligt att du helt plötsligt började ta upp fysiska böcker så ja det tog ett litet tag att fatta vad du egentligen menade.
  • Änglamark

"Problemet blir ju när någon kommer och verkligen vill låna boken, och den saknas i hyllan, men jag förstår att du inte kan greppa problemet."

Jo, det kan jag, men var exakt står det att man inte får läsa böcker på bibblan? Var?

• c0ol
    Änglamark skrev 2009-06-22 14:29:41 följande:
    "Problemet blir ju när någon kommer och verkligen vill låna boken, och den saknas i hyllan, men jag förstår att du inte kan greppa problemet." Jo, det kan jag, men var exakt står det att man inte får läsa böcker på bibblan? Var?
    Nu har jag ju aldrig sagt att du inte får läsa boken på bibblan.
  • Änglamark

Okej. Var exakt står det?

• Sweetycow
    c0ol skrev 2009-06-22 14:00:20 följande:
    Eftersom du måste låna boken, så går du till disken och lånar boken så kan du sätta dig och läsa där, inga problem alls.
    Helt plötsligt blev biblioteket i Eskilstuna bra, för där får vi gå in ta en bok i hyllan och sätta oss ner och läsa utan att låna den. Sen om vi läst klart boken eller inte vill läsa den mer så kan man ställa tillbaka den i hyllan igen utana att behöva låna den. Ingen bibliotekarie har ens påpekat något om man gör det och jag kan sitta timmar på biblos och läsa.
  • c0ol
    Sweetycow skrev 2009-06-22 14:59:53 följande:
    Helt plötsligt blev biblioteket i Eskilstuna bra, för där får vi gå in ta en bok i hyllan och sätta oss ner och läsa utan att låna den. Sen om vi läst klart boken eller inte vill läsa den mer så kan man ställa tillbaka den i hyllan igen utana att behöva låna den. Ingen bibliotekarie har ens påpekat något om man gör det och jag kan sitta timmar på biblos och läsa.
    Visst är det så på de flesta bibliotek skulle jag tro, men som jag skrev så blir det ju ett problem när någon kommer in och verkligen vill låna hem boken och den saknas i hyllan.
  • tomcar1

4 veckor alltså, tack för svar !

Svar på tråden Billiga ljudböcker ?