Du måste logga in för att svara i en tråd.

• ROGG

Var handla kläder mm i USA

Är det någon som har tips på bra onlineshopar i USA så man kan beställa Kläder Skor hygienprodukter beautyprodukter mm ev även presenter sänglinnen mm Vi funderar på att åka till USA nu på semestern och vill gärna förkika lite vad som finns och vilka shopar man kan besöka Vi är inte intresserade av DESIGNKLÄDER från tusenlappen och uppåt utan vanliga bra kläder

• Svar på tråden Var handla kläder mm i USA
  • ROGG

Är det någon som känner till någon onlineshop med internationell shipping "Till Sverige" där de har lite större storlekar jag har varit o kikat på Forever 21 men de hade bara upp till L och kanske någon XL flera var endast kvar i S och M Jättetacksam om någon vet

• Virriga Vera
    ROGG skrev 2009-06-15 18:24:12 följande:
    Är det någon som känner till någon onlineshop med internationell shipping "Till Sverige" där de har lite större storlekar jag har varit o kikat på Forever 21 men de hade bara upp till L och kanske någon XL flera var endast kvar i S och M Jättetacksam om någon vet
    Hittade detta bara genom att söka på "women wear big sizez"

www.alight.com/
    catherines.charmingshoppes.com/pagebuilder/
    www.junonia.com
    www.masseys.com/default.aspx
    store.delias.com/
    www.torrid.com/torrid/index.jsp

Alight och Torrid har jag handlat av. Torrid har dessutom en butik i Orlando, Fl. ute på Florida Malls.
  • vackrastarflow
    AlexandraK skrev 2009-06-15 18:26:42 följande:
    Bara jag som gillar Koohls? Tror det stavas så!
    fastnade aldrig för dem...
  • AlexandraK
    vackrastarflow skrev 2009-06-15 21:47:34 följande:
    fastnade aldrig för dem...
    Vad var det du ogillade med dom?
  • vackrastarflow
    AlexandraK skrev 2009-06-15 21:56:16 följande:
    Vad var det du ogillade med dom?
    först och främst låg ingen nära där jag bodde, och det gjorde ju att jag inte kände mig så hemma där. nu handlade jag inte ofta kläder på tex Target eller Walmart heller, och Kohls hade ju främst kläder.
  • Choklad och Nötter

Tänk på att det kan förekomma tullkostnader.

• southernbelle

Tror att Lane Bryant skickar lite storre klader internationellt. Nar du val ar har finns det valdigt mycket bra plus sizes affarer som ar billiga. Sjalv ar jag inte nar fan av wal-mart men target ar ok. Forever21 har valdigt bra trendiga utan nan kvalitet klader men som sagt ar dom sma i storlekarna.

ROGG skrev 2009-06-15 18:24:12 följande:
  • Desertchick
    AlexandraK skrev 2009-06-15 18:26:42 följande:
    Bara jag som gillar Koohls? Tror det stavas så!
    Nej, det är en utav mina favorit butiker. (Kohl´s stavas det föresten).

Bor i USA och tänker inte så mkt på vad vi har för affärer här.

Target, Ross (har ok kläder för en billig penning), Walmart, Macys, Dillards.

Själv är jag mest inne på secondhand kläder just nu. Det beror ju på vart du åker nånstans, men det finns rätt många fina butiker typ i NYC, SF.
  • Maina

Älskar ross (dress for less) haha! Kohls är ok. Handlar också gärna på walmart o target. Jag köper hellre massa billigt o så får de hålla så länge de håller...

• ROGG

Jag är sååå glad för o få hjälp med dessa tips från er allihop TACK! Jag och mina vänner tänkte att vi ska börja att beställa tillsammans och dela på ev tull och frakter. Så alla webshopar med international shipping är av intresse med bra kvalite till rätt pris Det är ju kul att bara kika lite också och se vad nästa trend med American style är här i Sverige osv. Nu ska jag in och kolla på LANE BRYANT först trevlig midsommar på er / ROGG

Svar på tråden Var handla kläder mm i USA