• Zimlis

Vad tvättar du dina/era underkläder i för gradantal?

Bara nyfiken - tala gärna om ifall ni har egen maskin eller tvättar i allmän tvättstuga

Livet är en sexuellt överförbar åkomma med garanterad dödlig utgång.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tvättar du dina/era underkläder i för gradantal?
  • Fåret Shaun

Har egen maskin och tvättar nästan allt i 40¤. Bättre för miljön och inget hinner bli så skitigt att det behöver tvättas varmare. 

I sommarstugan tvättar vi upp det som behövs för hand
    Vem leker smatterband idag då?
  • Karo Lina
    halliduttan skrev 2009-06-16 20:48:37 följande:
    Karo Lina skrev 2009-06-16 20:46:54 följande: lukten el naturealle..syrlig o fräsch..:D
    Tack! nu hjälpte du mig att inte äta mer idag
  • Dynamic
    halliduttan skrev 2009-06-16 20:42:57 följande:
    jag blir bara mer o mer irriterad på denna tråden,, har lust o skriva att jag handtvättar min trosor. ok jag handtvättar trosorna i bästa fall, annars vänder jag dem ut o in o dubbel använder. vaskar av lite lätt med vatten bara...
    gör du?
  • Phlippan87

Undra hur alla överlevde innan, när man tvättade i det vatten som fanns och den temperatur det råkade vara... var svampinfektioner en folk-sjukdom då? *grubblar*

• Dynamic
    Phlippan87 skrev 2009-06-16 20:50:39 följande:
    Undra hur alla överlevde innan, när man tvättade i det vatten som fanns och den temperatur det råkade vara... var svampinfektioner en folk-sjukdom då? *grubblar*
    ja, man dog väl lite tidigare, och pesten och så och svamp var väl inte helt ovanligt men nejdå, det var bättre förr, i pestens tid.

Oh, citerade jag litteratur nu? fan vad bildad jag verkade!
  • k girl

Karo Lina skrev 2009-06-16 20:38:34 följande:

Nu är vi ju lite OT men underlivsvampen candidasis finns ju normalt i många kvinnors underlivsceller men kan föröka sig om miljön blir gavnlig, tex om ph-värdet är rubbat eller om man fått en antibiotikakur etc. Så att få svampinfektion pga underkläder tvättade i 40grader är inte sant. Svampen finns redan i underlivet.
    Nej nej, jag skrev heller inte att en svampinfektion beror på grund av underkläder tvättade för svalt. Men för att förebygga återkommande infektioner, om man har problem med det. Tack för påminnelsen förresten, pencillinkur >> svamp. Det förklarar klådan jag har fått...
  • halliduttan
    Dynamic skrev 2009-06-16 20:50:05 följande:
    gör du?
    ja du vet..det kan vi snacka om fräscht! härlig styvhet i tyget etfer...klart jag inte gööör...men jag fattar inte varför man bryr sig hur andra tvättar deras tvätt..?
  • Phlippan87
    Dynamic skrev 2009-06-16 20:54:10 följande:
    ja, man dog väl lite tidigare, och pesten och så och svamp var väl inte helt ovanligt men nejdå, det var bättre förr, i pestens tid. Oh, citerade jag litteratur nu? fan vad bildad jag verkade!
    men kan du härleda det till vilken temperatur de tvättade sina underkläder i? eller hur de fick slita för att överleva? eller den mindre utvecklade sjukvården? vet inte vilket jag tror var största orsaken till deras kortare livslängd, men tvättemperaturen av underkläder, nja...
  • magikatt

Detta är inte alls OT, men jag har plockat svamp idag och denna tråd handlar om svamp eller?

• Dynamic
    halliduttan skrev 2009-06-16 20:59:32 följande:
    ja du vet..det kan vi snacka om fräscht! härlig styvhet i tyget etfer...klart jag inte gööör...men jag fattar inte varför man bryr sig hur andra tvättar deras tvätt..?
    jamen jag skojjade ju ;
Svar på tråden Vad tvättar du dina/era underkläder i för gradantal?