• Zimlis

Vad tvättar du dina/era underkläder i för gradantal?

Bara nyfiken - tala gärna om ifall ni har egen maskin eller tvättar i allmän tvättstuga

Livet är en sexuellt överförbar åkomma med garanterad dödlig utgång.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tvättar du dina/era underkläder i för gradantal?
  • Phlippan87
    Smetanina skrev 2009-06-16 21:19:08 följande:
    Förr koka man kläderna.. Vilken temperatur ligger kok punkten på?? Hur ofta?? Tja när de kunde gå själva..
    tja, inte alltid men men... finns ju avarter nu också.. har aldrig haft en svampinfektion, min mamma följer tvättråden på kläderna, jag följer tvättråden på kläderna och jag är väldigt, väldigt sällan sjuk... jag måste vara en supermänniska.. bra att veta, ska springa ut och slänga mig framför en buss nu...
  • Dynamic
    Phlippan87 skrev 2009-06-16 21:48:12 följande:
    tja, inte alltid men men... finns ju avarter nu också.. har aldrig haft en svampinfektion, min mamma följer tvättråden på kläderna, jag följer tvättråden på kläderna och jag är väldigt, väldigt sällan sjuk... jag måste vara en supermänniska.. bra att veta, ska springa ut och slänga mig framför en buss nu...
    Jag har aldrig fått KOL av rökningen heller.
  • Phlippan87
    Dynamic skrev 2009-06-16 21:48:54 följande:
    Jag har aldrig fått KOL av rökningen heller.
    men min mamma har... nja, jag håller mig till att följa tvättråden, den dagen jag satsar fullt ut på mamelucker blir det kanske till att tvätta i 60 grader men i dagsläget så... skiter fullständigt i hur andra tvättar sina underkläder, det berör inte mig... mina kläder behandlas efter de rekommendationer som finns från tillverkaren
  • Dynamic
    Phlippan87 skrev 2009-06-16 21:59:50 följande:
    men min mamma har... nja, jag håller mig till att följa tvättråden, den dagen jag satsar fullt ut på mamelucker blir det kanske till att tvätta i 60 grader men i dagsläget så... skiter fullständigt i hur andra tvättar sina underkläder, det berör inte mig... mina kläder behandlas efter de rekommendationer som finns från tillverkaren
    mina behandlas utefter vad jag känner för. Klarar de inte 60, så slängs de.
  • Little Ms Chatterbox

60°c, tvättar nästan all tvätt i det. Försöker undvika att köpa kläder som inte tål mer än 40°c. Kör ofta lite äldre kläder med tvättråd 40°c istället på 60°c, de har redan krymt färdigt. Tål de inte högre temperatur så är de inte populära hos mig
    Har egen maskin.

WOW! En ny Omega-3 & -6 tråd www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42829983.html
  • Phlippan87
    Dynamic skrev 2009-06-16 22:00:38 följande:
    mina behandlas utefter vad jag känner för. Klarar de inte 60, så slängs de.
    då hade jag inte haft några kvar, och plånboken är inte direkt skapt för att köpa en helt ny låda med underkläder...
  • Dynamic
    Phlippan87 skrev 2009-06-16 22:28:15 följande:
    då hade jag inte haft några kvar, och plånboken är inte direkt skapt för att köpa en helt ny låda med underkläder...
    oj, tål de alltså inte mer än 40?
    Jag har både sidentrosor och spetstjafs och bomull, alla står de ut med 60 grader utan att ta skada.
  • mosterYster
    Dynamic skrev 2009-06-16 22:47:53 följande:
    oj, tål de alltså inte mer än 40? Jag har både sidentrosor och spetstjafs och bomull, alla står de ut med 60 grader utan att ta skada.
    Siden: nej. Inte om det är äkta siden.

Jag har aldrig haft svamp.
    Har inga allergier (utom nickel, men det beror på slarvigt val av örhängen...)
    Blir sällan sjuk.

Slutsats: jag tror jag fortsätter tvätta i 40 if you don't mind.

Nu tar jag bort den här tråkiga tråden ur favoriterna så får ni träta på bäst ni vill.
  • mosterYster
    mosterYster skrev 2009-06-16 23:16:32 följande:
    Siden: nej. Inte om det är äkta siden. Jag har aldrig haft svamp. Har inga allergier (utom nickel, men det beror på slarvigt val av örhängen...) Blir sällan sjuk. Slutsats: jag tror jag fortsätter tvätta i 40 if you don't mind. Nu tar jag bort den här tråkiga tråden ur favoriterna så får ni träta på bäst ni vill.
    Before I go: argumentet "förr kokade de tvätten" faller ju på att de gjorde detta några ggr/år och plagg...

Jag tvättar liiiiite oftare än så!
Svar på tråden Vad tvättar du dina/era underkläder i för gradantal?