• Emmii

Fantasynamn

Hej Hej. Jag väntar en liten flicka och hon ska nästan helt säkert heta Malva.
    I andranamn vill vi ha något fantasynamn. Sonen heter Caspian i andranamn (från narniaböckerna) så då vill vi ha ett sånt namn till dottern med. Förslag? Pojknamn är också intressant för det kan ju faktiskt vara en pojk. Inte 100 % att de ser rätt på UL ju. :)

Dessa namn har jag hittat själv:

Eldalie 
    Aldea 
    Elenya

Isilme
    Laurelin

• Svar på tråden Fantasynamn
  • Emmii

njae, antingen var dom jättemärkliga på den sidan eller var deom här klassika som t.ex Arwen, lite tråkigt. Endel är fina i text men låter kokko när man säger dom. Vi pratar kalmaritiska här haha, så allt med tydliga R går bort ;)

• amaaaandiie

min låtsaspappa skriver fantasyböcker (på hög nivå ;p) & han har namn som:

Joscelyn
    Gwendolyn/Gwendolin
    Indira
    Askia

i böckerna :) fina tycker jag!

• Flisan79

Vår dotter kommer troligen heta Nenya. Det är en av ringarna i sagan om ringen.

Och nej det var inte därför vi valde detta namn utan snubblade över det av en slump och såg då namnets betydelse. Tyckte det var så fint. Vi uttalar det som Enya fast med N först.

• Emmii

Flisan79 - jättefint!!! åker direkt in på listan! Tack :) Malva Nenya låter fint ihop med ju!

• Emmii

nu hittade jag några till... vad tycker ni?

Nienna
    Narya
    Valanyna

• Eminor

Althea tycker jag är fint. Är det vetenskapliga namnet på stockros har jag för mig, så kanske inte fantasy, men det har en sån känsla, och kan väl passa ihop med Malva..

• Eminor

Fast jag hittade det här på Wikipedia, kanske inte helt positivt:

In Greek mythology, Althea was the mother of Meleager, one of the Argonauts. At her son's birth, Meleager's life was held in a burning log, which Althea rescued from the fireplace and preserved. Meleager became a hero of renown, seemingly invincible in battle. However, when Meleager slew Althea's brothers, in rage and revenge, she cast the piece of wood back into the fire, causing her son's death

Svar på tråden Fantasynamn