min 12-åring rakar underlivet.....
Prata med henne men för guds skull, ta inte ifrån henne rätten att vara en vanlig 12-åring. Hitta i så fall en annan lösning än att bara förbjuda henne!
Prata med henne men för guds skull, ta inte ifrån henne rätten att vara en vanlig 12-åring. Hitta i så fall en annan lösning än att bara förbjuda henne!
Anonym (mamma) skrev 2009-06-16 22:53:10 följande:
Se till att hon får en egen rakhyvel. Sen skulle jag be min man byta rakblad
Mysigt att använda samma rakhyvel till ansiktet som dottern hade mellan benen...
Du behöver ju inte ta upp med dottern att hon rakar sig där nere men du kan ju ta upp rakning i övrigt. Kan ju vara bra med tanke på att det är lättare att få svamp i underlivet med rakat och tighta kläder. Berätta hur svamp fungerar. Kan hon raka sig där kan hon gott höra vilka problem som kan komma och vara uppmärksam på.
Det är hennes kropp och hennes beslut. Sluta lägg er i.
I den åldern kan det vara så att man hatar hela grejen att förändras till "vuxen" , och vill raka sig för att fortsätta vara barn. Jag tyckte så i den åldern, så det behöver inte alls vara någon idé hon fått från vuxenvärlden.
Asså jag tycker att det är lite tidigt.. Men samtidigt så sjunker åldrarna i allt nu för tiden.. Jag är bara 21 år men jag började raka benen och sånt när mina kompisar gjorde de och då va ja kanske 13 men underlivet vwet ja inte riktigt.. Va nog 15 eller nbått.. Men allt minksar.. Min lillasyster på 16 år gör ju allt möjligt som inte ja gjorde.. Så din dotter kanske har någon kompis som gör likadant... Du kan ju prata med henne om varför hon gör de.. Eller så låter du de bara vara.. De är inte hela världen..