-
Hur kommer du åt? Jag har försökt med en spegel mellan benen men nu får jag be min man, man kan ju inte ansa helt i blindo med den stora magen som man knappt når om. Min man tycker dock att jag ska låta det växa men jag vill ha bort det inför förlossningen...Phlippan87 skrev 2009-06-17 10:19:37 följande:eller så är man noggrann oavsett... nog faqsen gör jag det fortfarande, trots att jag är gravid och trots att jag inte har någon som helst sex-lust för tillfället... men jag kankse är felskapt..
-
Ska du säga det till din dotter när hon är 12???Henrik33 skrev 2009-06-17 10:24:47 följande:Det är väl inte att lura sig själv om man nu inte gillar könshår? En kuk och en fitta är vacker. Synd att dölja den med massa hår. -
Henrik:
Diskuterar du i den här tråden i egenskap av pappa eller vill du bara ta tillfället i akt och i varje tråd se till att dina sexuella preferenser noga dokumenteras? Det senare känns tämligen ointressant att läsa om i en tråd som sannerligen inte är avsedd för den typen av information. -
Diskutera utifrån om en 12-åring ska raka sig annars kan det kvitta i denna tråd...Henrik33 skrev 2009-06-17 10:52:32 följande:Frågan kommer ju upp hela tiden. Inte mitt fel att de som förespråkar babianmuffar börja skrika ut sin glädje över hårtårtans existens. -
Jag rakade också puppan när jag var i den åldern. Anledningen hade inget med sex att göra och jag visste knappt på den tiden att andra gjorde det, utan jag gjorde det för jag skämdes så mycket över mitt hår därnere!
-
kan det vara så att hon är ensam om att ha fått könhår i tex klassen & däför rakar?
-
Jag hade också hår där nere som 12-åring. Och jag var den enda i klassen som hade det, därför tog jag bort det. Nu är jag 30, och är fortfarande rakad, av bekvämlighetsskäl.
-
Att prata allmänt om könssjukdomar och samtidigt prata om vad som är bäst för underlivet är väl inget konstigt. Jag har tex lärt min dotter att sova utan trosor efter som snippan vill ha luft, det har hon vetat sedan hon slutade med blöja...Phlippan87 skrev 2009-06-17 11:05:58 följande:mentalt är jag, och har alltid varit "välutvecklad"... men att snacka om massa könssjukdomar som många aldrig hört talas om och som inte tas upp på sexualkunskapen vet jag inte om det innebär en mental utveckling men men... tyck det om du vill, men ta gärna reda på mer innan du börjar påstå att någon inte är utvecklad mentalt -
När jag var i den åldern var det tvärtom, de som inte hade fått hår skämdes och de som fått var stolta över att visa detValle skrev 2009-06-17 11:16:15 följande:Min 12 åriga dotter försökte raka benen för ca 2 år sedan... men hon bara skar sig... Frugan pratade med henne om hårväxt här o där... Så nu låter hon bli att raka benen o mellan benen... Bara under armarna då hon tävlar i dans och vill se fin ut då... Fattar inte varför man skall skämmas över att komma i puberteten och få bröst o hår... tror hon o hennes kompisar e mer stolta över detta. Sedan e det klart att tjejer i den åldern tar efter vuxna med mer o mer saker... Så det e klart att de kanske hör o ser att äldre kompisar o släktingar rakar sig så vill de med göra det... Varför började ni tjejer raka er? kom ni på det själva eller såg ni andra göra så?? Jag rakade Porrpung några gånger av ren nyfikenhet...
Själv hade jag inget och tyckte det var asjobbigt... -
Man är fortfarande ett barn när man är 12 år och varför SKA man tycka att hår är äckligt???