• racersnigeln

    FY FAN säger jag bara !!! Nu vet jag hur dom behandlar våra underbara bebisar som inte fick leva!!!!!

    Har skrivit och berättat om min lilla dotter som tyvärr var svårt sjuk och inte fick stanna hos oss..
    Igår fick vi veta att VI..jag och min pojkvän skulle hämta våran dotter på sjukhuset och köra henne till krematoriet...VI!!
    Och det är klart..Det gjorde vi ju.
    Vi älskar henne och gör så klart allt för hennes skull!
    Så vi åkte och hämtade den lilla kistan som dom kallade det (en skitful spånlåda var det egentligen)
    Och när vi satt där i bilen med den lilla lådan och visste att det var sista gången någonsin som vi hade chansen att se våran dotter och säga farväl, så gjorde vi ju det vi inte borde ha gjort..
    Men vi kunde inte låta bli..Vi hade bara sett henne en gång och då levde hon inte heller,så vi tänkte- Hon kommer ju se ut på samma vis nu eftersom hon har legat i kylen (som dom sa).
    Så vi öppnade....
    Och var får vi se??
    Hon ligger inrullad i nåt papper, insvept i en hårt knuten plastpåse , helt uppruttnad med halva huvudet nere vid benen!!!
    Vad i helvete!! Var kylen trasig eller??
    NEJ dom hade helt och hållet ljugit för oss om "behandlingen" hon skulle få..ligga i frysen,insvept i en vit filt..bla bla bla!!!
    Våran älskade lilla dotter..totalt skändad!!!
    Jag hatar ALLA..dom på sjukhuset,bårhuset,krematoriet ALLA ALLA ALLA!!!!!
    Hur kan dom göra så här?!?!?!?!?!?
    Jag kommer aldrig aldrig ALDRIG glömma bilden av min dotter..uppruttnad och lämnad åt ingenting!!
    Hur ska man kunna fortsätta nu??
    Jag valde att ta bort min dotter och se vad som hände..pga mig!!
    Jag fattar inte hur jag ska kunna/orka leva med hatet jag känner för vad jag fått se idag!
    Min älskade älskade underbara vackra fantastiska dotter!!!
    Fy fan säger jag bara! Fy Fan!

  • Svar på tråden FY FAN säger jag bara !!! Nu vet jag hur dom behandlar våra underbara bebisar som inte fick leva!!!!!
  • Dreyfus
    alisvolatpropriis skrev 2009-08-04 12:25:24 följande:
    TS har med många tårar och stor ångest blivit tvungen att avsluta sin graviditet, då hennes barn i magen blivit så svårt sjuk att inget kunnat räddat barnet. Hon har inte "skrapat" ut sitt barn utan fött fram det som vid en vanlig förlossning. Var vänlig och håna henne inte. Det är en kvinna i sorg, respektera det.
    Du menar att man sätter igång en förlossning i förtid eller? Det är ju samma sak som abort för resultatet är detsamma.
  • Dreyfus
    alisvolatpropriis skrev 2009-08-04 12:29:33 följande:
    Vi pratar inte om en vanlig abort vid en oönskad graviditet. Vi pratar om ett avbrytande av en mycket välkommen graviditet och ett efterlängtat barn. Det är ingen läkare som utför någonting utan man föder fram barnet som vid en vanlig förlossning. Ditt inlägg är oerhört kränkande.
    Vem sätter då igång processen?
  • alisvolatpropriis
    Dreyfus skrev 2009-08-04 21:40:52 följande:
    Du menar att man sätter igång en förlossning i förtid eller? Det är ju samma sak som abort för resultatet är detsamma.
    Ja, det är en abort. Men det är ingen kirurgisk abort som du antydde i flera inlägg.
    Jag har aldrig påstått att det inte är eller räknas som en abort.
  • alisvolatpropriis
    Dreyfus skrev 2009-08-04 21:41:41 följande:
    Vem sätter då igång processen?
    Kvinnan själv.
  • tan73

    Usch och fy!!!! Jag finner inga ord när jag läst vad Du skrivit TS... alldeles fruktansvärt, det är ju knappt så man ens kan ha så hemska mardrömmar. Jag hade också blivit alldeles totalt knäckt om jag varit med om samma sak. Näe, jag vet inte vad jag ska skriva så hemskt tycker jag att det är... får pytteskinn och mår illa...

    Och det lilla jag hann se här i tråden var att det som VANLIGT kommer förståsigpåare... som inte vet ett skit vad dom pratar om! GRRRRRR!!!!!{#lang_emotions_throwup}

    Näe... MASSOR MASSOR MED KRAMAR OCH STRYRKA från mig! {#lang_emotions_heart}


    Glenn, Kevin, Nathalie, *Sebastian*
  • Hjartesjalen

    Till TS o alla andra som har behovt ga igenom nagot sadant har hemskt! Massa Styrke Kramar till er allihopa! Alla har ratt o sorja, hata o sa vidare, o dom som vill "ytcka" hit el dit i en sadan svar situation, snalla, gor det nanannan stans.

  • grön banan
    Dreyfus skrev 2009-08-04 21:40:52 följande:
    Du menar att man sätter igång en förlossning i förtid eller? Det är ju samma sak som abort för resultatet är detsamma.
    Ja, men orsaken bakom är inte samma. I detta fall hade inte ts avbrutit om barnet kunnat överleva. En jäkla skillnad.
  • minezza

    Beklagar sorgen! Juridiskt sett så är det nog en abort, som man valt själv, trots att barnet är skadat och inte kunde ha överlevt och man fött fram det själv, med lite hjälp. Känslomässigt är det så klart stor skillnad för er, det tvivlar jag inte det minsta på, men jag tror att för läkarna är det samma sak som ett oönskat aborterat foster, som de lagt i en "kista" för kremering. Tycker ändå ni kunde ha blivit besparade synen, kunde man inte ha spikat/limmat igen kistan ordentligt, eftersom liket tydligen inte var menat att ses på mera?

  • Nossmiarfe

    Det finns två sorters aborter "spontan abort" som i folkmun kallas missfall och kroppen stöter bort fostret av sig självt och medicinsk/kirurgisk abort där man avbryter en graviditet pga man vill inte ha barn just nu eller man hittar något fel på barnet när man gör ultraljudet/fostervattensprov och hittar avvikelser och väljer att avsluta graviditeten pga de skador som barnet har eller att det inte kommer kunna överleva utanför livmodern. Oavsett vilket är det i sig ett trauma och att sedan inte bli bra bemött och att kistan ej var spikad är oerhört tragiskt.

  • edgeofglory

    ... Och en kvinna där klädde på honom kläder som vi hade med sen fick vi lägga honom i kistan, la ner en filt, brev, foton

Svar på tråden FY FAN säger jag bara !!! Nu vet jag hur dom behandlar våra underbara bebisar som inte fick leva!!!!!