Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

    ~*Bebisar födda oktober 2007*~ ¤Del 8¤

    Hittat hit! Glad midsommar alla!

    Grattis ThereseA! Vilken envis bebbe som "blev till" trots minipiller och dagen efter piller. Men då måste det ju vara meningen

    Fantastic4: 1300kr e alldeles för mycket. Synd att du inte var med och planerade så att du hade kunnat påverka lite och kkunnat vara med på möhippan.

    fillie: Jag kan tänka mig vilken ångest du måste ha att du ska få gå igenom samma sömnlösa tid som tidigare. Men jag tror att du gjort bort den värsta tiden. Sen att de sover dåligt när de e sjuka och får tänder, det brukar ju gå över efter några dagar. Hur har ni det nu?

    Sitter på jobbet, bytte helg så att jag e ledig nästa helg i stället. Orten jag bor på har en massa roliga festligheter en helg under sommaren och då e jag hellre ledig.
    Firade midsommar hos mamma och hennes karl. Sov över där så vi skulle slippa åka hem så tidigt och kunna dricka lite alkohol båda två.

  • Solrosen82

    fillie: Usch va otäckt! Har läst i en tråd här på FL om en flicka som verkar se mycket som inte någon annan i hennes närhet ser. Det verkar som att det e vanligare än man tror att barn ser "spöken". Du har inte funderat på att be någon synsk vuxen person komma förbi och känna av om det finns nåt i huset? Du ser inget själv?
    Ang. det här med att Neo e på W hela tiden, så e det hos oss också. Meja bet Zack jättemycket tidigare, det har peppar, peppar nästan upphört, men nu knuffas hon, drar i han och nyps m.m. mycket i perioder. Igår när sambon var med ungarna på utflykt så tryckte hon ut han i vattnet så han satte sig ner. Blöt från midjan och ner. Sånt som man får psykbryt av

  • Solrosen82

    Hej alla glada mammor! Här var det lugnt, beror väl på det strålande sommarvädret!!

    ThereseA: Jag beklagar missfallet... Tråkigt att behöva gå igenom en sån sak, även om det kanske inte var bästa tidpunkten för er att skaffa syskon.

    Shannara: Jag e så imponerad att du fixar en dag borta med alla ungarna. Du e en supermamma!

    Här e det varmt som tusan och jag sitter på jobbet Har nästa vecka kvar att jobba sen så får jag också vara ledig. Måste bara berätta om Zack nya sovplats... När vi nu hänger endel på stranden så har vi istället för vagn haft med oss ett tält. Så där sover numer Zack om dagarna. Han e så duktig och klarar av att somna själv och sover minst 2 tim. Sa till sambon att nu kanske det e dax att köpa en stor säng till han.

  • Solrosen82

    Här e det väldigt lugnt. Har legat på latsidan och inte skrivit något inlägg på ett tag nu. Sitter och läser i en massa olika forum om allt möjligt, man kan lätt fastna i dem.

    Zack har haft lite "dumheter" för sig några nätter nu, vet inte vad det är. Han har ju sovit hela nätter nu en tid så vi har ju vant oss med det. Han vaknar vid 2-3 och somnar inte om. Vi ger han välling och lägger tillbaka i sängen, han somnar inte och vi tar han i våran säng. Där e han tillfreds, men han har inte ro att somna. Så jag och sambon e måttligt glada. Tur att han sover bra hela kvällen och på dagarna, annars vet jag inte hur han skulle orka vara igång.

    Idag har vi haft besök av släktingar från Nyköping/Norrköping som är här uppe nu i en vecka på semester. Jättekul eftersom de har en dotter som e lika gammal som Meja. Sen e det ju alltid kul att träffa kära släktingar som man inte ser ofta.

    Shannara: Skönt att du snart får din bebis. Har du något namn till honom? Va duktig hon e som kan gå på toa själv. Här säger Zack bara "Näe" när vi föreslår potta eller toa. Han e så gullig och bestämd när han säger det.

    F4: Låter som att ni kommer få en jättemysig sommar!

    Lottetottan: Skönt att du äntligen kan få känna hur lugnt och mysigt det kan vara med en bebis. Känner igen det där med att den stora behöver mycket. Satsa på kvalitetstid med Elton. Jag har märkt att om jag tar mig tid lite då och då med bara Meja så blir hon lugnare. Sen så har jag också märkt att hon blir extra sotis då någon annan än jag håller på med Zack. Det beror väl på att hon e mest van att se mig hålla på med han.

  • Solrosen82

    Oj va duktiga många här e på att prata. Måste vara skönt både för er och för barnen när man kan förstå varandra bra. Zack är "normalbegåvad" med talet. Kan runt 30 ord ungefär. Nu har jag märkt att han gillar att härma och träna sig.

    Nu e vi mest vid havet när det e fint väder. Mamma och hennes karl campar med husvagnen vid mormor och morfars stuga, bra och bekvämt att vara där. Ungarna får åka en sväng med båten och lägga ut nät varje gång, sen e det ju såklart spännande när näten ska upp och man får se om det fastnat nån fisk.

    Kom på att Zack är väldigt känslig för tillsägelser. Han lägger sig ner på bordet eller golvet och gömmer ansiktet i armarna när man säger åt han. Ibland börjar han gråta också. Så jag sa till sambon att vi får vara försiktiga med hur vi säger till han när han gör fel. Hur gör ni andra?

  • Solrosen82

    fillie: Vilken bra metod du kör med för att få Neo att sköta sig.

    Jag har märkt att Meja e snällare med Zack sen jag engagerat mig mer i henne. Just nu är det mer problem med att hon drar och sliter mycket i han. Speciellt när hon är lite blyg och behöver någon bredvid sig för att våga mer.

  • Solrosen82

    Grattis Majsan!!! Va roliga nyheter i tråden. Du hann före några andra som skulle ha innan dig

    Shannara: Vilken fin mage du har Vad beräknas han väga nu? Får du snitt?

    Fantastic 4: Vilket fint sommarkort!

    Olimpia: Jobbigt med vattenskada, hoppas de blir klara på utsatt tid. Vi hade vattenskada i badrummet när vi flyttade in. Väntade 5mån på att golvet skulle torka, la ny matta och några månader senare var det fukt igen. Bara riva och göra nytt. Visade sig att det var golvbrunnen som läckte, en miss att den inte byttes på en gång.

    Det kanske e bättre att Zack tar tillsägelserna hårt än att han skrattar åt dem. Så gjorde och gör Meja och det e så irriterande. Sen att de triggas igång och t.ex. springer ut på vägen när man säger till blir ju ännu värre.
    Zack har nu börjat med tvåords meningar. Så kul att höra på han när han härmar det man säger. Han sa -Hejdå hästarna, när vi åkte från syrrans häst som vi vart och gett godis. Han pratar inte så speciellt rent. Men jag förstår det mesta ändå. Som alla mammor gör

    I natt sov vi i mormor och morfars stuga. Zack vaknade 6, gav han en flaska välling och la tillbaka han i resesängen. Vaknade halv åtta av att han ramlade i golvet och började gallskrika. Slog upp ett sår i läppen så det blödde ordentligt också. Sen var han röd och svullen i halva ansiktet. Då var det dåligt samvete i mammahjärtat. Han hade mest troligt inte somnar om, bara lekt i sängen och lessnat på att ingen tog upp han...

  • Solrosen82

    Åh va spännande det var här nu!!

    Välkommen hit LP och välkommen tillbaka Ulle!! Va roligt att det e en liten på G Det blir fjärde då va?

    Håller tummarna att det går bra för er Nufsan och Shannara!

Svar på tråden ~*Bebisar födda oktober 2007*~ ¤Del 8¤