Funderar över mina inre monologer
Jag mår bra, är glad över min familj, trivs på jobbet m.m., men har haft en sväng av depressionsliknande besvär (panikångest) pga att det var fööör mycket hemma, och massa saker att reda ut med min familj (pappa med problem som jag har hållt hemligt) Nu är allt ute och siutationen är mycket bättre. Jag fick stöd av bvc-psykolog och hade ett tag sömntabletter och lugnande, som jag använde när det blev för mycket och inte använt på länge.
Min tanke nu är om mitt sätt att tänka är normalt, nåt folk, kanske främst kvinnor har. Min man säger att han itne alls tänker som jag. han tänker i bilder, stötvisa tankar som lätt försvinner.
Jag däremot tänker i monologer. Jag tänker i hela meningar, som ältas och görs om, ungefär. Har nåt hänt diskuterar jag med mig själv i tanken. Jag säger saker i mitt huvud som jag skulle velat säga högt (framförallt om min barndom, mina föräldrar)
Låter konstigt kanske, men är det någon som förstår? Är det vanligt att psykist stabila kvinnor tänker så här, eller är det en del av min personlighet, något som gör saker besvärliga för mig?
men det är friska tankar iaf om man säger så