• Babybalo

Spänner sig så att han skakar!

Jag har skrivit en tråd om detta tidigare, men gör det igen då jag inte kan sluta fundera på det...

Min son är en drygt 13 månader pigg och glad pojke. Han gör något som jag tycker är skumt. När han blir arg, tex vill ha någonting som han inte når, så skriker han och spänner armarna så att de och huvudet skakar! Han kan också göra det när han klämmer på någonting eller biter i tex en gummileksak... Han är inte på något sätt borta när han gör det, men jag tycker ändå att det är ett konstigt beteende.
    Han gör det också på kommando om man säger "är du stark?"

Om man härmar honom direkt efter att han gjort det så skrattar han jättemycket och fortsätter att spänna sig...
    Vad tror ni, är det någon fix idé? Känner ni igen beteendet? Så tacksam för svar...

• Svar på tråden Spänner sig så att han skakar!
  • Madde 85

Jag känne igen det beteendet precis! Båda mina söner gjorde så:) lite skojjigt fakitskt:D

• zuzzie j

Min son gör samma sak. Han har gjort så sen han var liten. Är nu 2 ½ år. Vet inte varför han gör så men gör det ofta när han ska ta på nåt. Ser ut som han skulle vilja klämma jättehårt men inte gör det ändå. Hoppas du förstår vad jag menar hehe

• Babybalo
    zuzzie j skrev 2009-06-22 22:52:31 följande:
    Min son gör samma sak. Han har gjort så sen han var liten. Är nu 2 ½ år. Vet inte varför han gör så men gör det ofta när han ska ta på nåt. Ser ut som han skulle vilja klämma jättehårt men inte gör det ändå. Hoppas du förstår vad jag menar hehe
    Exakt! Precis så är det min son gör också! Skönt att det finns fler...
  • Skruttis1979

min dotter gör likadant. Ser festligt ut och jag bara skrattar åt henne.
    Är inte orolig att det ska vara nåt onormalt eller konstigt.

• Babybalo
    Skruttis1979 skrev 2009-06-22 23:03:58 följande:
    min dotter gör likadant. Ser festligt ut och jag bara skrattar åt henne. Är inte orolig att det ska vara nåt onormalt eller konstigt.
    Tar hon också i så att hon liksom skakar i armarna och huvudet?
  • Skruttis1979
    Babybalo skrev 2009-06-22 23:04:59 följande:
    Tar hon också i så att hon liksom skakar i armarna och huvudet?
    japp, spänner sig som sjutton. Håller fram armarna med knutna händer och sen spänner sig så det skakar.
  • Babybalo
    Skruttis1979 skrev 2009-06-22 23:07:03 följande:
    japp, spänner sig som sjutton. Håller fram armarna med knutna händer och sen spänner sig så det skakar.
    Wow, det är precis så vår son gör också! Underbart att höra att det finns fler! Då är det säkert helt normalt... Tack så mycket för svaret! {#lang_emotions_laughing}
  • Stormar

Haha, precis som min son! Jag har oxå funderat om det är ngt slags tics han har. Men då kan jag vara lugn.

Gå fort och le mycket, så är det ingen som märker att du är ful.
  • Skruttis1979
    Babybalo skrev 2009-06-22 23:10:31 följande:
    Wow, det är precis så vår son gör också! Underbart att höra att det finns fler! Då är det säkert helt normalt... Tack så mycket för svaret!
    Ja, du ska inte oroa dig!! Dom har ju inte så många andra sätt att visa sina känslor på! Min dotter är 1 år och 4 mån.
    Hon skrattar då vi skrattar åt henne men ibland gör hon så när hon blir arg också.
    Hon har en variant på skak-ställningen, då hon är arg. Hon sätter händerna nästan som för öronen, och spänner sig så hon skakar. Ser också festligt ut.
Svar på tråden Spänner sig så att han skakar!