• Svar på tråden helsingborgsmammor mars/april 2007
  • mrs christin

    Dags för träff, eller vad säger ni? Var pch när passar det er? Vi kan nästan när som, Saga e på dagis tom onsdag v29 (hon går måndag-onsdag), sen har hon med semester Tbx på dagis v35 och då skolas Liv med in, så gärna innan dess

  • sholof

    Bra gjort Christin, dig kan man lita på

    Vi kan nog träffas nästan när som, på fredag börjar Peter sin semester. Han ska vara ledig i 7 veckor, skönt.


    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • stina t

    Hej på er! Träffas gärna. Var när hur??

    Martin börjar också sin semester på fredag och är hemma i 7 veckor

    Ellen är en så lugn bebis... börjar undra när det ska ändras.. hon skriker typ aldrig och sover mycket Är så söt så!
    Hannes är fortfarande en stolt storebror! Hennes namn är det första han säger när han vaknar. Och så fort vi träffar en annan person så vill han att man ska titta på Ellen... Han är så gullig. Får se om det kommer lite svartsjuka nu i sommar när han ska vara hemma så mycket.

    Hoppas allt är bra med alla!

  • mrs christin

    Stina: Skönt att de funkar så bra med hannes och Ellen. E inte säkert att svartsjukan kommer, Saga e fortfarande inte svartsjuk på Liv utan snarare tvärtom, vill visa upp henne för alla och berättar för alla att Liv e hennes lillasyster Hon är dock lite "ägande" eller vad man ska säga när de gäller Liv, hon tycker inte om att andra barn leker med Liv, Liv e ju hennes lillasyster

    Vi kan nästan när som när de gäller att träffas, e dock inte alltid jag kan ha bilen, så gärna någonstans dit man kan ta sig kommunalt i så fall. Maken e inte ledig förrän i augusti, såjag lär få ta båda barnen med mig när vi träffas.
    Ska vi träffas hemma hos någon eller på nån lekplats eller?

  • sholof

    Här är det inte heller nån svartsjuka, Max är väldigt mån om att vi inte ska glömma Felix nånstans osv. Ibland är de riktigt söta ihop.

    Felix är oxå väldigt lugn, så det är inte säkert att Ellen kommer ändra sig.

    Vi skulle kunna träffas hemma hos nån, så kanske det blir lättast med alla barn.


    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • saker

    träffas också gärna väldigt längesen nu!

    börjat min semester nu och är hemma tre veckor, så för min del får det gärna bli en träff innan v 30, även om jag tänkt ta nån mer strödag under sommaren om det är lite lugnt på jobbet... kul om vickan får leka med lite andra barn nu när hon ska vara hemma från dagis i sex veckor.

    vad mysigt det låter för era små att få ha blivit storasyskon, verkar som att det funkat fint för alla

  • lucile

    Hej allihop,

    Tack för gratulationerna. Äntligen kom lille bror 5 dagar senare än beräknad. Allt gick jätte fort. Kändes mina första sammandragningar 0730 och kl09 var vi inne på sjukhuset för att sedan har lille Isak i famnen redan 0951. Allt gick så fruktansvärt fort att jag själv knappt förstod vad som hände. Det gjorde dock fruktansvärt ont men det var det värt.

    Precis som ni beskriver är Benjamin också en stolt store bror. Han vill vara runt Isak hela tiden och kramas, pussas och så vill han hjälpa till med allt möjligt. Det är jätte kul att det fungerar bra. Hoppas på att det fortsätter i den linjen.

    Jag hänger inte med på träffen denna gången. Vi har knappt varit hemma 1 vecka och vi har fortfarande en hel del som vi komma och besöka oss. Vi försöker ta lite i taget. Ha det så trevligt på träffen.

  • mrs christin

    Lucile: Ja, förstår att du hoppar denna gången, men vi vill så klart även träffa Isak sen Jättekul att även Benji tar de så bra att bli storebror, vi har underbara barn allihop

    Ang träffen så kan vi vara här om ni vill, lite beroende på när och så bara. Vi ska sätta upp staket (äntligen), vet inte riktigt när de blir klart, får väl reda på det i dagarna. Torsdagar och fredagar e Saga ledig från dagis, så gärna en av de dagarna för min del om vi tar de nästa vecka typ. Tror att jag kommer att ha henne hemma hela v 29 med, är ingen från hennes avdelning som är där då, så känns konstigt och onödigt att lämna henne till människor hon inte riktigt känner.

  • mrs christin

    Lucile: Förresten, hade inte Benji atopiskt eksem när han var liten? Liv har fått de nu, de tror att de e pga nån allergi och sa att vi ska vara noga med att smörja in det. Tänkte bara höra vad ni använde för att smörja in honom?

  • lucile

    mrs christin; Det stämmer benjamin har atopisk eksem. Vi har fått mildison att smörja på de röda områdena. För övrigt har vi fått utskriven miniderm-pump som vi smörjer varje kväll. Så fort vi hoppar över blir han torr och narrig om huden. Jag har även använt badolja efter duschen som jag smörjer honom i. Det har gjort hans hud len och fin. Om vi underhåller det nu så kan det försvinna tills de blir äldre vilket jag hoppas på. Har själv atopisk eksem och har haft problem med tills mina vuxna år. Har det fortfarande med det har blivit mycket mildare. Be en läkare skriva ut miniderm till er för det går åt väldigt mycket. Så har kommer man upp i poäng och får de för halva priset.

Svar på tråden helsingborgsmammor mars/april 2007