• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11.

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.htm

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_heart}
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-29 16:32
    Tryckfelsnisse har gett sig till känna.

Behandlingslistan, del 7 saknar ett l i slutet av länken. Detta är den korrekta länken:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11
  • Lycka77

När jag blev gravid och gick hos Dr B så tog jag T tills jag plussade och bytte sedan till Fragmin, men när jag fick komma till min läkare på spec. mvc fick jag lägga till T igen, han trodde stenhårt på en kombination av de två.

mb - nu har jag hittat rätt tidning, jättefint kort!!

bettan - skönt att din kropp mår hyfsat iaf

• BettanB

Lycka: precis vad jag trodde. Alltså tänker jag envist fortsätta med båda delarna.

Ja, det är ju en bra början iaf.

Piratpartist, javisst!
  • Copkat

Kikar in en snabbis innan jobbet.

Mammawannabe: Jag har egentligen inte fått någon djupare förklaring angående Pregnylen. Gick hos en annan läkare innan och hon trodde också mycket på Pregnyl. Som jag har förstått ska det stärka graviditeten på något sätt. De har inte sagt att det har något med slemhinnan att göra vad jag minns.

Finessan: Jag är imponerad över all kunskap du sitter på. Tänk om jag själv kunnat hälften.

Jag vill absolut göra kromosomanalys men min läkare säger att enda gången han anser det betydelsefullt är om man kan göra det på fostret. Men om jag hittar info om VARFÖR man ska göra det så tror jag att han ger sig. Jakten fortsätter...

Trevlig helg alla!

• babblar på

som sagt jag hinner inte läsa allt ni skriver men såg att ni diskuterade T och F.
    Måste ju bara säga att min lilla kom 2 dagar efter att jag slutat med F..är det inte lite lustigt? Som om det var för att jag slutade med dem. Kanske bara var slumpen men man kan ju inte låta bli att fundera

Kram på er alla
    / en mycket trött BP

• BettanB

Copkat: Du skulle inte kunna fråga honom nästa gång? Vore spännande att veta hur han resonerar kring det.

Piratpartist, javisst!
  • Krusbär

Ang. T och F: Ni som tagit enbart T under graviditeten - när slutade ni? Jag har ju på eget bevåg tänkt fortsätta till v. 37, fast jag bara fick ordinerat till v. 12. Nu är jag lite nojjig för bebisen har inte vänt sig än (v 33) och har den inte gjort det om två veckor blir det kanske vändningsförsök och om det inte lyckas kanske snitt. Känns som att jag borde berätta att jag tar T isåfall. Men det blir jobbigt att förklara enligt vems ordination... Dessutom känns det lite läskigt att sluta, tänk om blodet blir för tjockt då? Har absolut inte märkt av mer lättflytande blod eller dyl.

• Idun 78

Hej allihopa och välkomna alla nya till världens bästa tråd!

Och grattis Vida på ettårsdagen!

Krus, jag fortsatte med T på eget bevåg fram till tre dagar innan Nils föddes, så till v.41+2. Jag vågade helt enkelt inte sluta, men så när det var tre dagar kvar var jag på UL och då tyckte läkaren att jag kunde sluta med T för "nu ska du föda barn snart" och hon var så positiv och glad och det lät så självklart helt plötsligt att jag faktiskt skulle få barn att då vågade jag sluta med T. Och tur var det, för eftersom jag slutade tre dagar innan FL så kunde jag få epidural.

Är bara hemma över helgen så jag hinner inte kommentera allt, men en stor stor kram vill jag ge till Bettan. Usch vad jag tycker livet är orättvist ibland.

Och en stor grattiskram till Irmas lilla hjärta!

• Franka
    Krusbär skrev 2009-06-26 12:08:01 följande:
    Ang. T och F: Ni som tagit enbart T under graviditeten - när slutade ni? Jag har ju på eget bevåg tänkt fortsätta till v. 37, fast jag bara fick ordinerat till v. 12. Nu är jag lite nojjig för bebisen har inte vänt sig än (v 33) och har den inte gjort det om två veckor blir det kanske vändningsförsök och om det inte lyckas kanske snitt. Känns som att jag borde berätta att jag tar T isåfall. Men det blir jobbigt att förklara enligt vems ordination... Dessutom känns det lite läskigt att sluta, tänk om blodet blir för tjockt då? Har absolut inte märkt av mer lättflytande blod eller dyl.
    Jag slutade med Trombylen efter v 12. Följde Dr B anvisningar och slutade även med Progesteronet och Prednisolet då. Kändes lite läskigt men jag bestämde mig för att lita på honom. Han hade haft rätt i allt annat gällande mig och skulle jag fortsätta experimentera själv visste jag inte hur jag skulle göra.
  • Finessan
    Krusbär skrev 2009-06-26 12:08:01 följande:
    Jag slutade på doktorns inrådan v. 37. Fragminet fortsatte jag med till förlossning. Effekten av T sitter i ungefär 10 dagar.

Tycker du ska tala om i vilket fall att du tar eller har tagit T.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 11