Inlägg från: mona83 |Visa alla inlägg
  • mona83

Vi som sörjer Michael Jackson

BooBoo skrev 2009-07-08 20:17:41 följande:
    Hehe! Ja, shame on you Har du börjat gilla han först nu eller?
    I min familj har man inte alltid talat så gott om honom, men okej pappa tallade illa om alla artister han inte tyckte var bra .
    Har väl inte brytt mig om att lyssna på honom bara.
    Men insåg att jag nog har lyssnat på honom ändå lite under uppväxten, utan att man visste vem man lyssnade på. Hade ett band med Earth song på, tyckte den var jätte bra då. Så hörde jag den nu igen i dagarna som varit och kände igen den.
    Så nu är det MJ för hela slanten. Satt klistrad hela dagen igår till 1.50 sen stängde jag av tvn.
    Blir en aning besatt när jag hittar en bra artist. Men ja, jag upptäckte det försent igen.
    När jag upptäckte att Queen var bra, pappa lyssnade på dom, så hade han varit död sen 91. Jag började lyssna på dom förra året....
  • mona83

Men shit, helt sjukt. Jag bara började gråta.
    Tror det är för att ungarna förlorade sin pappa, jag förlorade min pappa för 1.5 år sedan. Vet ju hur dom känner sig.

• mona83

Satt och diskuterade dokumentären som gick i natt med mamma, dom sa att han hade peruk där, ja jag kan inte släppa det.
    Hans hår brann sa dom och det växte inte ut igen, var det när dom gjorde nån reklam med jackson 5 eller var det vi det annat tillfälle?

Såg filmen om Jackson 5 men missade just där när håret började brinna men jag har för mig pappan overtalade Mj att göra nån sort reklam med Jackson 5, eller är jag ute och cyklar helt?

• mona83
    reserverad skrev 2009-07-08 20:53:35 följande:
    Det var i en Pepsi-reklam 1984 som håret tog eld.
    Så efter det hade han peruk?
    Kunde jag aldrig tro att han hade. Han såg ju så bra ut med sitt fina hår .
    D'remot kan jag nog tycka att bilderna på honom i nutid att man nog kan ana det lite, tyckte håret såg lite plastigt och tråkigt ut. Inte för att skriva nått negativt
  • mona83

Jösses min 2 årige dotter hörde MJ för första gången nyss, will you be there, hon ställde sig och dansade och klappade händerna.
    Där har vi nog ett blivande fans

• mona83

Hon gillar iofs musik ganska mkt men det är inte speceillt ofta hon ställer sig och dansar och klappar händer. Klappa händerna brukar hon bara göra när man sjunger för henne.

snart3barnsmamma skrev 2009-07-09 15:32:38 följande:
    det gör min 1åring här hemma med dansar på sitt härliga sätt, och klappar händernatreåringen bara skrattar åt hans musik
  • mona83
    snart3barnsmamma skrev 2009-07-09 15:52:24 följande:
    A true fan of MJ
    Hon ställde sig och headbangade till början av they don´t care about us .

Kanske borde önska en MJ skiva i födelsedags present i morron åt henne
  • mona83

Ikväll satt jag och försvarade MJ när släkten började snacka om saker dom inte visst nått om, bara sånt som dom läst i tidningen, tex att han blekte sin hud.
    Diorekt så sa jag att det stämmer inte, han hade en sjukdom som heter vitiligo (osäker på stavning) som gör att pigmenten blir förstörda.
    Sen nästa som dök upp, han barn får väl inte ärva nånting.
    Även där skulle jag vara duktig och säger att det stämmer inte heller, han har 200 outgivna låter ligger. Så nog kommer dom få ärva.

Visst är det konstigt att försvara nån som inte ens är ens idol?
    Tror iofs mest det beror på att jag är så sjukt trött på folk som snackar skit, har varit mobbad nästa hela livet.

Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson