Inlägg från: Brooke |Visa alla inlägg
  • Brooke

Vi som sörjer Michael Jackson

www.expressen.se/noje/michaeljackson/1.1630417/michael-jackson-begravs-pa-kandisarnas-kyrkogard
    Michael Jackson kommer begravas troligen på Forest Lawn Cemetery i Los Angeles
    Där bland annat hans mormor ligger.

www.expressen.se/noje/michaeljackson/1.1630415/michael-jacksons-familj-brakar-in-i-det-sista
    Familjen Jackson bråkar in i det sista, pappan Joe vill ha en tredje obduktion. Familjen har sagt att pappa Joe inte kan kontrollera klanen längre.

Bevabus skrev 2009-07-06 10:52:25 följande:
    Vilken Michael-låt lyssnar ni mest på nu? Jag lyssnar igenom alla mina favoriter innan jag ska somna men favoriten nu är nog "In the closet". Helt jäkla underbar att dansa till också. Älskar soundet.
    Jag lyssnar mkt på "speechless, black or white, Heal the world, They Don't care about us, earth song, You are not alone, Childhood, We are here to change the world, We are the world, Smooth criminal.

Det finns säkert fler jag lyssnar på, men det är mesta dels dem där som jag skrev upp =)
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-06 11:10:15 följande:
    "Sedan flera dagar har de stora tv-bolagens sändningsbussar stått parkerade utanför ingången till Forest Lawn."Det låter som att det kommer sändas...
    De kan ju stå utanför fasten familjen har sagt att de INTE Vill att de ska sändas. Men det låter som om familjen inte tänker låta fansen vara med. Det låter ju som om de ska vara en privat cermoni.. Eller har jag förstått fel?
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-06 11:15:21 följande:
    Själva begravningen tror jag blir privat, men att det blir lite som på Dianas begravning att man får se kistan och att det på nåt sätt kommer gå att hylla honom.Det vore otroligt konstigt om de uteslöt fansen helt.Sandra Örebro skrev 2009-07-06 11:12:29 följande:
    Jo men enligt bröderna vill dem ha så som diana hade, att de gick ute på gatorna innan de kom till kyrkan.
    Men mamman vill inte göra så..
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-06 11:23:09 följande:
    Det hade varit jättefint tycker jag, synd att inte Katherine ville det :/Sandra Örebro skrev 2009-07-06 11:16:51 följande:
    Jo men jag kan förstå henne oxå..
  • Brooke

www.reseledaren.nu/tidszoner.asp
    Här har ni tidsklockan.. Det är 8 timmar mellan LA och Sverige(stockholm). När klockan är 11:57 är klockan 2:57 i Los Angeles. Men när jag kollade hur många timmar så står det 9, - 8 sen är det ju så att vi ligger + 1 så det blir 9 timmar.. Om de nu räknar så

• Brooke
    Kibell skrev 2009-07-06 12:03:12 följande:
    Kan det vara så att det är 9 timmar nu då vi har sommartid? Tror inte dom har sommartid där.
    Ja de kan de ju vara. Eller så är det så varje tid.
  • Brooke

Trollet Ludenben skrev 2009-07-06 12:32:55 följande:

han var verkligen en hjälte... en underbar människa.
    Han är en sann hjälte, en helt underbar människa.. Han hade så mkt kärlek över, men vem vet om han fick ge sin kärlek till andra?
    Utan han hade överflöde av kärlek, han gav sin kärlek till sin familj och barn, och säkert endel av sina vänner. Men jag tror han hade mer kärlek än så..
  • Brooke

Detta fick jag av SVT
    Hej och tack för ditt mail

"SVT är oerhört återhållsam med begravningar över huvud taget, och att policyn egentligen är att sända vid
    statsbegravningar eller vid begravningar av en person som betytt mycket för Sverige som till exempel Astrid Lindgren.

SVT har bevakat Michael Jacksons död på ett helt annat sätt. Vi har sänt två extrainsatta dokumentärer varav
    ett var egenproducerat, och vi har gett det hela stor plats i våra nyhetssändningar.

Det är hans aktiva gärning som stor artist som vi har speglat på det sättet.
    Med vänlig hälsning
    Tittarservice "

• Brooke
    Bevabus skrev 2009-07-06 12:41:14 följande:
    Jag har skrivit till MTV Sverige nu o frågat om de ska sända begravningen, så vi får se vad de svarar..Kanske att de sänder den i efterhand? Det brukar dem ju göra med alla mtv-galor. Men det skulle samtidigt kännas väldigt knäppt att se en begravning i efterhand :S
    Du får berätta vad de säger...
  • Brooke

Vi har en inspelningsbar box, så jag ska banda in många program i morgon =) Så jag har lite och göra i veckan :P asg..
    Äre bara tv4 och MTV som visar något program med Michael Jackson?

Svar på tråden Vi som sörjer Michael Jackson