• TuSSen09

    Da Mamas i Uppsala :-)

    Da Mamas, har haft 3 årskalas & solar i sommarvärmen!


    Så var 3 årskalasen avklarade och våra barn blir bara större och större, även vissa syskon har fått sina 1årsdagar firade

    Vi får försöka ses lite mera tycker jag..  Hoppas på nån fika som man kan va med på nu i sommar.. annars kanske man kan ses i tierp något?

    Annars är vi ett glatt gäng som delar det mesta av våra erfarenheter, frågor, fundering och mysterium. Det pratas om allt mellan himmel och jord Vi har fikat och umgåtts sedan oktober 2005. Helt otroligt. tänk att tråden lever än

    Här har det babblats graviditeter under snart 4 års tid, blöjexem, sjukdommar och alltmänt prat som karlar inte står ut med. Det är tur att vi har varandra! Tycker vi är ett sånt härligt gäng och jag är glad idag att jag startade den första tråden för lite mer än 4 år sedan :-9 Tiden går fort, våra små blir stora, syskon kommer till världen, och dom växer så det knakar också!

    Hoppas vi kan fortsätta hålla tråden vid liv, ses lite mera och fika

    Trevlig sommar!! {#lang_emotions_sunny}

    kram på er
  • Svar på tråden Da Mamas i Uppsala :-)
  • Yollis
    Lallan skrev 2009-07-05 23:12:13 följande:
    Det är 2.20 högt och takplåt håller på att sättas upp på kanten för att dom inte ska ta sig över. Tills allt är klart får dom bara vara ute under uppsikt.Inte ens morsans rymningsbenägna vildkatter har tagit sig över än trots att dom kunnat träna ca 1 månad. Dock så räckte det inte med takplåt på kanten där utan ca en halv meter nät spm sitter på insidan runtom.
    jo med lite takplåt eller nät innåt hade det varit lugnare, men i dagsläget hade 2 av 3 varit ute redan. Hos oss klättrar dom på rättuppstående vägg och försöker pressa sig ut genom 5 cm glipa mellan tak och vägg {#lang_emotions_cat} får ha 3dubbla lås för att dom inte ska öppna dörren och ta sig ut osv osv... *skitkatter*
    ♥ Tuva 2006 ♥ Lillebror BF 14/11 - 09 ♥
  • Lallan
    Yollis skrev 2009-07-06 08:49:42 följande:
    jo med lite takplåt eller nät innåt hade det varit lugnare, men i dagsläget hade 2 av 3 varit ute redan. Hos oss klättrar dom på rättuppstående vägg och försöker pressa sig ut genom 5 cm glipa mellan tak och vägg  får ha 3dubbla lås för att dom inte ska öppna dörren och ta sig ut osv osv... *skitkatter*
    Samma här men tjockisen som varit ute mest vänder faktiskt när jag skriker till år henne som tur är. Dessutom har jag tänkt som så att skulle dom komma över nu innan allt är klart så får jag in dom snabbt igen. Ingen av dom är så tuff att dom skulle dra iväg. En av dom har ungarna dessutom släppt ut tidigare i vår (jag visste inte om det) så hon var ute på egna äventyr. Hörde henne jama på uteplatsen ca 2 timmar senare då hon ville in igen
  • Lallan

    Nu är jag nöjd! Vi har ju smällt upp en vägg i vardagsrummet för att jag skulle få ett syrum. Vi har haft en tapet liggandes rätt länge men eftersom ingen av oss någonsin tapetserat förut så har den blivit liggandes men idag med förenade krafter så kom den upp. Nu återstår bara att måla resterande väggar med det får bli en annan dag.

  • Iske
    Iorlover skrev 2009-07-05 21:11:08 följande:
    Hej!hittade er här då jag satt o letade lite uppsala/enköpingsbor. Hittat min stora kärlek här. Så vem vet var man hamnar i framtiden.Så nu letar jag vänner o bekanta i området. Gärna med barn!
    Hej
    välkommen hit :D
    Angelina 05 Avantasia 09
  • Lallan
    Iske skrev 2009-07-07 19:55:09 följande:
    Hej välkommen hit :D
    Det är bra Iske! Jag lägger bara in mina egna ego-inlägg för tillfället så att man missar andra viktigare inlägg.

    Välkommen Iorlover!
  • Iske

    Lallan  väggen är verkligen super snygg turkos och vitt är såååååå snyggt


    Angelina 05 Avantasia 09
  • Lallan
    Iske skrev 2009-07-07 20:03:14 följande:
    Lallan  väggen är verkligen super snygg turkos och vitt är såååååå snyggt
    Tackar! Skitnöjd faktiskt men det kanske märks Svårighetsgraden kanske var lite hög med tanke på vår erfarenhet men det är helt okej ändå!
  • Iorlover
    Iske skrev 2009-07-07 19:55:09 följande:
    Hej välkommen hit :D
    Tack så hemskt mycket!!
  • Iorlover
    Lallan skrev 2009-07-07 19:17:46 följande:
    Nu är jag nöjd! Vi har ju smällt upp en vägg i vardagsrummet för att jag skulle få ett syrum. Vi har haft en tapet liggandes rätt länge men eftersom ingen av oss någonsin tapetserat förut så har den blivit liggandes men idag med förenade krafter så kom den upp. Nu återstår bara att måla resterande väggar med det får bli en annan dag.
    Shit vad fiiint!

    Avis!
Svar på tråden Da Mamas i Uppsala :-)