• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Rimfolina

lille: Driver en privat Montessoriinspirerad förskola tillsammans med ett par andra tjejer. Det kommer att bli roligt men just nu är det så sjuuuukt mycket strul med kommunen och den nya lokalen...

Amelie: Japp, äntligen är de friska från öroninflammationer, magsjukor och förstoppningar!

Jaha, det här gällde alltså sida 25...

• Rimfolina

Ester har börjat flirta! Gissa om hon är söt då! Och hon låter som en liten apa när hon ska "berätta" något. Som idag när jag kom hem från jobbet, hon pekade och babblade hur mycket som helst. Och jag tolkade det som att hon hade ätit middag men ville ha en till smörgås. Den tolkningen gillade hon. Dessutom har hon börjat "brumma" när hon kör med traktorn på golvet. Tänk vad de lär sig, de små... Mindre än en månad till ettårsdagen.

• lille08

Rimfolina: Ah, just det ja... nu när du skriver vad du jobbar med så minns jag att du skrivit det förut. Jäkla kommun som ska strula!!

Hihi, kan tänka mig att Ester är riktigt söt när hon flirtar och berättar saker. Märker att det händer otroligt mycket i utvecklingen här hemma också just nu. Just nu sitter William och pratar med vår hankatt. Borde nästan filma dem för de ser för roliga ut. Alla som hör vår hane jama tror att det är ett barn som skriker för han låter väldigt speciellt. Så nu sitter de på golvet båda två och jamar åt varandra (ja de pratar väl om något kan jag tänka mig ).

• Melva

Rimfolina och lille08: vad sött det låter

Jag har en hemsk huvudvärk idag. Kan dock inte svara på om det är vädret eller att jag mådde dåligt igår. Mår annars bättre idag.
    Men det verkligen öste ju ner inatt och är lite kallare idag så huvudvärken kan ju bero på väderomslaget.

Nu bajsblöja...

• lille08

Melva: Usch, stackare som har huvudvärk. Jag fick en gräslig huvudvärk i lördagskväll som försvann först igår. Misstänker att den kom efter vi hade varit på Liseberg och solen hade gassat på oss precis hela dagen och sen var det ju väderomslag efter det också, så det kan nog ha påverkat. Skönt att höra att du mår bättre idag förutom huvudvärken.

• Amelie

Jag förstår mig inte på mig själv. I vinter, när det har varit mörkt och kallt, då har jag tagit mig ut på promenader så det stod härliga till. Nu har jag inte riktigt orken att ta mig för någonting alls. Och Robin klättrar på väggarna (eller i alla fall alla stickkontakter, datorn, högtalare, skafferilådor och alla andra ställen där han inte får vara - för att inte tala på hur han klänger på mig).
    Nu sover han. Kanske också skulle passa på att vila lite, är jättetrött. Måste snart få sova en hel natt, utan amningar.

Igår satte vi oss i bilen och skulle åka och handla lite. Men så kom jag på att en kompis jag inte träffat på jättelänge nog hade semester. Så då åkte jag dit. Det var skoj.

• Mareldsbarn

Amelie; vilka bra tips du gav ang förhållande! Tack! Tack också för förslaget ang att ordna barnvakt och ge oss ut på äventyr bara vi två (D&jag). Tyvärr är det lite svårt att ordna nu då vi ett flertal gånger i veckan redan nu kräver barnvakt för Julia när vi skall arbeta. Det har blivit lite prio att fråga ang barnvakt då vi är på jobbet att vi nu inte har någon som kan tänka sig att sitta när vi vill göra något skoj. Det finns ingen som orkar mer Julia kör slut på dom

Jucea; Haha, brieost och salami? Det käkade du förra graviditeten också minns jag för när du skrev det så blev jag själv så sugen på det då och vräkte i mig det på baguetter i ett par veckor så det stod härliga till! Brieost, pepparsalami och baguette! Mmmm!

Lana, låter som du fick en skön födelsedag du!

Nu är det snart dags för jobb igen. Slutar kl 11 imorn på fm.

• luzorsus

Här öser verkligen regnet ner idag! Dagarna hemma med båda tjejerna blir rätt lååånga då man helst inte vill ut i rusket...

• lille08

Amelie: Haha, känner igen det där! Jag var också MYCKET duktiga med mina promenader i vinterkyla och mörker än vad jag varit nu. Men orken har inte funnits där. Sen är det så himla skönt att bara kunna ta det lugnt när William sover. Även här ska allt utforskas... och roligast är såklart farliga ställen där vi inte vill att han ska vara!

Luzor: Här är det väldigt växlande väder idag. Ena stunden skiner solen och i nästa vräker regnet ner. Nu är det både sol, regn och åska!

• jeng

carina,
    jag vet! man ska ju inte äta salami heller. ellerpålägg som inte är nyuppskuret i butiken, eller något kallrökt...eller mat som kommer vacuumpackat...men förra gravven var det helt ok med just brie i den infon vi fick ut. nu har de dockvarnat för detockså. jag orkar ärligt talat intebry mig om alla råd. skulle man lyda allt de rekommenderar så skulle man tex aldrig kunna äta på restaurang som gravid!! sedan så då vi var gravida sist så var det ju massa utbrott av de bakterierna de varnar för i massa "godkänd" mat också, tex salladen var ju smittad och skulle helst låtas bli eller sköljas jättenoga osv... så man går ju aldrig säker för de där bakterierna. jag går på sunt förnuft. hur många i sverige blir sjuka varje år av att ha ätit brie tex. eller annan mögelost för den delen... och då är det ju sällan kyld ost från butik, utan ost på en ostbricka eller buffébord.. som värmts och kylts osv.. ja nej jag använder mitt sunda förnuft istället...

mareld,
    haha japp! jag levde på det i början sist. innan jag ens visste att det var "farligt".. men jag kör tunnbröd då för mycket tugg i baguetten!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8