• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • 3 barns mamma84
    Saliva123 skrev 2009-07-08 15:40:14 följande:
    HeidiStor kram! Måste vara fruktansvärt. Lider med er!Efter att ha läst det känns mitt inlägg tamt... Men jag måste få lite råd! Beata lyckades svälja en plommonkärna idag. Jag var ett stort klantarsel som skulle låta henne ta en tugga själv av plommonet och hon tar en stor och får med kärnan Det var jätteläskigt för hon satte den i halsen innan hon fick ner den och vi blev skärrade allihop. Nu undrar jag om någon har något bra tips på hur man ska tänka för att den ska komma ut så smidigt som möjligt... Vad mata med??! Hilfe...
    Ett plommonkärna är så pass liten att den kommer ut som vanlig när hon bajsar inget kommer att hända.
    Men jag förstår att ni blev rädda.
  • lille08

Har varit på sjukhuset nu. Läkaren sa att knölen känns som en ofarlig bindvävsknuta och han tyckte inte jag skulle oroa mig. Hoppas han har rätt. Men han tog prov från den för säkerhets skull som jag ska få svar på nån gång i nästa vecka.

Saliva: Otäckt att hon satte kärnan i halsen! Men för övrigt tror jag nog att den kommer ut den naturliga vägen. Jag vet att när det gäller djur så kan man ge dem sparris om de svalt nåt olämpligt som är lite vasst. Om det funkar på barn vet jag däremot inte! Kanske liiite svårt för en sån liten att tugga i sig en hel sparris...

• luzorsus
    3 barns mamma84 skrev 2009-07-08 16:57:58 följande:
    Ett plommonkärna är så pass liten att den kommer ut som vanlig när hon bajsar inget kommer att hända. Men jag förstår att ni blev rädda.
    skulle ringa och höra, den är ju kantig och så så att det kan ju hända att man ska äta nåt speciellt för att underlätta att den kommer ut...typ sparris eller nåt..
  • Lina S

Lille - skönt att det inte verkar vara någon fara med knölen!

Salvia - Elliot bajsade ut en lekakula när han var liten, hade ingen aning om att han hade ätit den

Yes - nu sover båda barnet!!!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Rimfolina

lille: Skönt att du fick komma så snabbt och att inte verkade vara något konstigt!

sthlm: Jag skulle också ha blivit jätteorolig och arg!

• Melva

Sorry, nu kommer gnäll, hoppa över .

Jag är så j-a nere. Har ingen att prata med (förutom här och hur kul kan ni ha åt att lyssna på det då?). Vill ju så gärna ha ett till. Tänker bara på det och inte f-n blir det bättre av att L bara säger "jag vet att du vill, jag förstår att du är ledsen".

Jag sitter här i min ensamhet och gråter. Ignorera mig... Ville bara få ur mig l ite.

• sthlmstjejen

Melva: Sluta skriv sådär! Du får "prata" hur mkt du vill här, känns som om de flesta av oss gör det! Hur mkt har inte jag pratat med er här om aborten tex? Och andra om sina problem?

Jag förstår hur jobbigt det måste vara för dig att vilja ha en till och att mannen absolut inte vill, iaf inte just nu. Senast du skrev så lät det lite mer hoppfullt som att han kunde tänka sig en till men ni hade vissa problem? Har tyvärr inga råd att ge dig, förstår att du vill ha en till men att tjata sig till en är inget jag heller rekomenderar, kan tänka mig att du mer känner att det är ditt barn då, ditt ansvar?!

Hur skyddar ni er då? Slarvar ni lite kan det ju bli en bebis utan att någon planerat

Angående min dotter så verkar hon ha fattat allvaret i det hela att hon inte gjorde som jag sa, hon fick vara inne hela dagen och trots att kompisar kom och ringde på och att hon såg dem leka ute fick hon inte gå ut. Och nu i morse när hon vaknade sa hon att hon skulle lyda mig, hoppas att hon håller det!

• Rimfolina

Melva: Stor kram till dig. Vet inte heller vad jag ska råda dig till men jag hoppas att ni kan lösa det tillsammans. Och visst får man gnälla, du har väl "hört" mig under magsjukemånaden!?

sthlm: Skönt att hon verkar förstå. Bara hon inte glömmer igen...

• lille08

Melva: Klart du får "gnälla av dig" här! Det tror jag vi flesta har gjort med jämna mellanrum. Jag minns ju hur mycket jag gnällt efter alla sömnlösa nätter med William då han varit sjuk så mkt och vi åkt in och ut från akuten. Nu skulle jag kunna vräka ur mig lika mycket gnäll till för jag är såååå less på att må illa och hela tiden vara trött. Satt bara och lipade i soffan igår kväll för att jag inte orkar med mig själv (+ att det var en rätt jobbig dag igår med alla läkarbesök).

Här började dagen för övrigt kl 6. William hade en period då han sov till runt 7.30-8, men den varade dessvärre inte särskilt länge. Nu kryper han runt här och utforskar allt. Igår hittade han hundmat som han glatt tuggade i sig. Inte så bra kanske med tanke på att vi kämpar för att få ordning på hans mage. Majsvälling, risgröt, blåbär och kokt fisk m ris funkar bra, men knappt något annat. Är inne på 3:e veckan nu med lös mage. Igår testade jag att ge en burk barnmat. Efter en kvart fyllde han hela blöjan och sen hade han världens magknip resten av kvällen.

• Saliva123

Tack hörrni! Har bara gett henne mycket att dricka och saker som håller magen igång, men nu till frukost började hon gråta plötsligt som om hon var rädd eller hade ont. Det dåliga samvetet... Har smort in med lite xylokain också, och hoppas att det ger sig. Såg tipset om sparris försent, annars hade det nog varit bra.

Melva
    Förstår sorgen när man inte vill samma. Har kompisar som har samma situation, han vill men inte hon. De går och pratar ihop och det är nog bra! Lätt att man distansierar sig från varandra säkert. Har ni pratat om att göra det?

Lille
    Skönt!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8