• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • lille08

Nu har jag varit på vårdcentralen, men det gav inte så mycket. Läkaren kände knölen men kunde inte avgöra vad det var bara genom att känna så jag ska få en remiss för att röntga istället. Han sa att det var troligt att det är en mjölkkörtel och brösten kan bli lite knöliga när man är gravid utan att det är någon fara. Det kunde även vara ärrbildning efter nån av mjölkstockningarna som jag hade när jag ammade William (hade ju 3-4 stycken). Ja, som sagt... det kan vara vad som helst, så läkarbesöket idag gav mig inte något svar direkt... men det känns bäst att kolla upp det ordentligt. Han trodde det kunde ta nån vecka innan jag får remissen.

• Melva

lille08: bra att du fick remis ändå och han inte avfärdade det på något sätt.
    Vad kul med inskrivning .

goshheidi: återkom när du känner att du orkar.

Idag har jag vikt tvätt, lite mer tvätt och ännu mer tvätt. Har en förmåga att samla det på hög. Det tvättas, men viks inte . Ska plocka i en massa småskräp och sånt sen också. Och sen är det att få in leksakerna på barnens rum i ordning. Finns det ingen speciellt plats för dom så vill inte barnen städa.

• linn78

lille: det är säkert inget farligt men bra att du får det kollat ordentligt!! hälsokontroller överhuvudtaget är viktigt, det skadar ju inte att bli kollad lite då och då...

jucea: haha, ja vi kör ju med dubbning härhemma Jag fick upp en bild i huvudet när jag läste det du skrev, av gammal stumfilm som går lite snabbare änvanligt och där knatar Ivan runt i snabb takt och så kommer det textremsor istället för ljud när han pratar

• Lana

heidi;lider med er och skickar över en mega bamse kram.man ska aldrig behöva gå igenom det.

linn;hihi söte Axel duktig kille.

lille;kolla upp dne du men det är nog inget.(uppmuntrande hoppas jag ) va bra att du fick tid så tidigt,slipper man gruva så mycket.

Elly har börjat äta åp natten inge,inna nfick hon när hon la sig och vid 06.nu har några dagar fått mitt på natten vid 03 och det har resulterat i att hon äter KASST på dagen,tröttsamt.jaja får la ta några vakan nätter så hon slutat äta på natten igen,kan ju vara så att hon behöver mer just nu men det ska enl BVC inte störa dag maten då borde man sluta med ett extra mål på natten.

• lille08

Snacka om snabba ryck... nu ringde de från sjukhuset och sa att de har en återbudstid redan i eftermiddag. Tar jag inte den så får jag vänta till mitten eller slutet av augusti för det är ont om tider nu på semestern. Fast röntgen var tydligen inte aktuellt eftersom jag är gravid, utan undersökning + provtagning om de tycker att det behövs.

Usch, är skitnervös att det ska vara något!

• sthlmstjejen

lille: lycka till idag! jag förstår att du är nervös men jag skulle föredra att få reda på svaret tidigt än att gå och oroa mig i några månader. Bra att du var och kollade upp det så snabbt iaf!

Jag är så arg på min äldsta. Hon hade fått tillåtelse att vara med en kompis i en park som jag inte kan se från fönstret. Efter trekvart eller nåt så ska jag gå och hämta henne och då var hon inte där. Och inte i nån annan park i närheten heller, blev sååå orolig. Ringer på hos kompisen och så var hon där, fast jag sagt 1000 ggr att hon måste säga till om hon går till en annan park eller hem till någon, Så nu får hon vara inne resten av dagen!

• Melva

lille08: förstår att du är nervös, men nu blir det ju kollat och du behöver inte gå och fundera på det. OM det nu är något så har du ju verkligen både upptäckt det tidigt och kommit till behandling tidigt (fast jag tror inte det är något).

Kommer inte ihåg vem som frågade om menssmärtor. Men jag har också hört att det skulle bli lindrigare efter barn (blev det ju för mor om inte annat), men det har inte blivit det för mig. Eller ja, hur det blir nu vet jag inte, men det blev det inte efter dom andra barnen.

Nu har jag vikt tvätt i mängder, har maskiner på g och ändå har jag bara precis kunnat stänga locket på tvättkorgen. Iofs är det ju en del "kan vänta"-tvätt som ligger där i, men det är ju gott att få undan den också. Kanske ska ta och röja i garderoberna när alla kläder ändå ligger vikta i sängen

• Melva

sthlmstjejen: ja, fy jag hade också blivit orolig. Jag vågar fortfarande inte släppa E något, men egentligen borde jag kunna göra det här vi bor. Men vet ju inte vart dom kan ta vägen!

• Saliva123

Heidi
    Stor kram! Måste vara fruktansvärt. Lider med er!

Efter att ha läst det känns mitt inlägg tamt... Men jag måste få lite råd! Beata lyckades svälja en plommonkärna idag. Jag var ett stort klantarsel som skulle låta henne ta en tugga själv av plommonet och hon tar en stor och får med kärnan Det var jätteläskigt för hon satte den i halsen innan hon fick ner den och vi blev skärrade allihop. Nu undrar jag om någon har något bra tips på hur man ska tänka för att den ska komma ut så smidigt som möjligt... Vad mata med??! Hilfe...

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8