Inlägg från: Fröken Freken |Visa alla inlägg
  • Fröken Freken

    Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?

    Len Gbg skrev 2009-08-19 20:58:23 följande:
    Fröken Freken: Har det blivit något starkare streck idag???? Går som på nålar och undrar!!! Idag skulle jag ha fått min mens. Men ingen mens trots de vanliga "menssymtomen" huvudvärk och molvärk. Men jag har mått lite lätt illa idag också, och DET brukar jag iallafall inte göra! Men nojig är man som attan! Går och kollar på toa stup i kvarten... Vågar fortfarande inte tro det!
    Jag har inte vågat testa, känns som att mensen är på g fastän jag inte skall ha den förrän på lördag. Hade mensvärk i går, ganska så ont. Jag börjar intala mig att det var spökstreck på de två test jag tog i tisdags.

    Måste vara skönt att du börjar få lite symptomer nu iallafall, sådana som man inte får när man inväntar mensen.
    Du är din egen lyckas smed
  • Fröken Freken

    Jag blir faktiskt riktigt sur nu. Självklart kunde jag inte hålla mig tills i morgon bitti utan testade nu, korkat! Bara ett svagt svagt plus, syns dock utan att man behöver vinkla det. Kom redan efter 5 minuter och nu syns det lite mer än vad det gjorde när det dök upp.

    Någon försöker nog spela mig ett spratt och ger mig enbart test som genererar i spökstreck eller något, för nog borde det synas nu om jag plussade med dottern BIM-8? Får nog låsa in och kasta testet jag har kvar för nu måste jag vänta till BIM innan jag testar. Det här är ju tortyr till max. Jag är korkad helt enkelt!


    Du är din egen lyckas smed
  • Fröken Freken

    Len Gbg: Hur går det med Johannes inskolning?


    Du är din egen lyckas smed
  • Fröken Freken
    Fru R skrev 2009-08-20 15:50:24 följande:
    Fröken Freken skrev 2009-08-20 14:08:01 följande: Men det var ju ändå ett plus. Kan dock hålla med om att du ska vänta nu, för det här kan inte vara bra för den mentala hälsan... Du kanske plussade så tidigt med henne för att hon var ett tidigt ål, eller att du kanske räknade fel?!!?Ego: själv har jag inte sovit nästan alls på tre nätter mu. Frustrerande för jag har aldrig problem med att somna annars! Vid halv tre inatt blev jag skitsur och skällde ut Andreas... Bra va?!?! Som om det skulle hjälpa.
    Visst kan det de, det visar ett starkare plus nu men jag fortsätter vara skeptisk.

    Men stackarn då, mycket att tänka på? Jag hade inte varit någon trevlig människa alls om jag inte fått sova. För lite sömn och hunger får mig att gå igång på ingenting, då är det bäst för alla andra att fly. Hoppas inte det är pms bara för din del utan att det är hormonerna som spökar på "rätt" sätt, att det har tagit sig.

    Jag kände mig aningen töntig i går. Slog över till svt och så var det en finlandsvensk dokumentär om en 50-plussare som hade dragit igång ett diskotek för alla som var minst 50 fyllda för de ville också ha lika skoj som vi yngre när vi är ute. Man fick se alla dansa och ha skoj, blev så glad för deras skull så där satt jag och lipade... haahah Det har nog slagit slint i mitt huvud, nog för att jag är blödig av mig men inte så pass.
    Du är din egen lyckas smed
  • Fröken Freken
    Fru R skrev 2009-08-20 21:20:46 följande:
    Fröken Freken: jag är inte mig själv utan mat och sömn heller, men det har gått förvånansvärt bra!! Har bytt en del av fasaden idag så det har varit hålligång hela dagen verkligen! Satan om jag inte sover efter denna ansträngning!
    Fick du sova gott i natt då? Hoppas verkligen. Själv däckade jag redan när Patrik kom hem i går från jobbet, vid 18 var jag helt färdig, satt och grät för att jag var så trött. Sedan blev jag lite piggare efter middagen för att somna i soffan vid 21.30. Då orkade jag inte hålla ut längre.
    Len Gbg skrev 2009-08-20 20:34:45 följande:
    Fröken Freken: Hmm... nog tycker jag allt att det låter som du är gravid tjejen! Men jag säger INGET, håller bara mina tummar så hårt det bara går!!!!! Jag är också otroligt blödig, och visst är jag en känslomänniska annars, men jag är säker på att det är graviditetshormonerna som spökar nu! Tog ett test idag med... Starkt plus denna gången, så nu behöver jag inte testa mera. Jag tror jag har fått in i skallen att jag faktiskt ÄR gravid nu! Johannes inskolning går väl helt ok. I tisdags när jag lämnade var han ju hysteriskt ledsen i dryga 20 minuter, idag varade det bara i 2 minuter. Dagmamman ringde mig ett tag efter jag gått och sa att Johannes var jätteglad igen. Så glad man blir av ett sådant samtal! Däremot är han som förbytt på hemmaplan. Gnäller, krånglar, vägrar lyda, är högljudd osv! Vi är vana vid en mycket lugn liten kille som inte gör så mycket väsen av sig, men jag antar att detta är en reaktion på alla förändringar som kommit på en gång... Men jobbigt är det! Hur går det för din lilla tjej på inskolningen? Hur var det nu igen, hade ni fått plats här i Eklanda?Huuu... jag åkte till jobbet och la mitt schema när Johannes var hos dagmamman... Trevligt att träffa kollegorna, men usch vad det tar emot att börja jobba igen! Får verkligen njuta av sista veckan som kommer. Det är underbart att ha min lilla hemlis i magen som gör att jag snart får vara mammaledig igen! Ooops, detta blev väldigt långt inlägg. Men det är så mysigt att ha så goa "lyssnare" som ni! Tycker redan att vi har en mysig stämning i vår lilla tråd! KRAM på er!
    Ja jag vet inte vad jag skall tro. Kan spökstreck dyka upp inom 10 minuter? Spökstreck kan man väl inte kunna se bara genom att titta på testet utan att behöva vrida och vända på det? Ärligt talat så vet jag inte, jag orkar inte bry mig mer nu. Patrik vägrar tro på något så länge det inte är ett fet starkt plus och egentligen inte jag heller eftersom jag fått mf de andra gångerna jag plussat svagt. Därför lägger jag det hela åt sidan nu och låter det bero, antingen kommer mensen i morgon eller så uteblir den. Varför kan man inte vara så här förnuftig i rätt tid?

    Skönt att det går framåt med inskolningen. Är det många barn?
    Johannes förvandling kan ju bero på trots, det är små monster som kommer fram då. Jag bara längtar tills trotsen försvinner, vi har våra (små/stora) duster här hemma varje dag men samtidigt är det roligt att se hur de förändras och växer mentalt. Men visst är det jobbigt, jag förstår er.
    Cornelia skolas in nere på Broslätts Förskola och det går bra. Dock var Patrik med och vinkade av i dag och då blev hon alldeles förtvivlad men efter 5 sekunder var det bra igen, tack och lov. Nu skall Patrik hämta henne vid 11 och nästa vecka börjar vi med att hon skall äta där och sedan sova där i slutet av veckan. Spännande, men Cornelia är lätt.

    Har du haft semester eller varit föräldrarledig fram till nu? Oavsett vad så är det ju alltid tungt att gå tillbaka men ändå kul att lämna mammavardagen lite också. Det är ju snart dags för långledigt snart igen, tyckte det gick oerhört fort under graviditeten sist, innan man visste ordet av så var det dags. Är så glad för er skull!
    Du är din egen lyckas smed
  • Fröken Freken
    Fru R skrev 2009-08-21 18:54:13 följande:
    Fröken Freken: Nej, ingen bra natt denna heller... Borde ju rimligtvis snart däcka så fort jag ser sängen, men det är väl bara att avvakta antar jag tills den dagen dyker upp. Personligen så hoppas jag på inatt!
    Ja det hoppas jag också. Tycker synd om dig, du måste vara hur trött som helst. Hoppas det vänder snart, om inget annat får du försöka ta dig små powernaps under dagen.
    Du är din egen lyckas smed
  • Fröken Freken
    Pandan82 skrev 2009-08-22 08:21:38 följande:
    Fröken Freken: Hoppas verkligen att testerna inte bara spökar med dig, hjälp vad knäckt man kan bli av sånt! Jag orkar aldrig heller vänta med testet til BIM, men denna månad har jag lovat mig själv att göra det, har ju inte fått något utslag på ägglossningstestet så jag ska skita i att plåga mig själv! MEN så träffade jag en tjej som sa att hon blev gravid trots att ägglossningstestet inte visade något!!! Får se hur det blir...BIM den 27 och jag har fått ömmande bröst nu, nej jag kommer nog plåga mig själv denna månad med....
    Det är svårt att låta bli att inte känna efter och försöka tolka varenda lilla signal. Just känna efter har jag inte behövt göra utan jag har haft grymt ont till och från i tjejmagen men inte som det känns när mensen är på g. När jag skall ha mensen så påverkar det alltid tarmarna och då avtar det heller inte utan håller i sig till jag börjat blöda. Efter ett par dagars ont känner jag ingenting i dag och jag har bim i dag, spännande spännande.

    Jag tycker det är jobbigt att gå och vänta på bim, måste vara kämpigt för er som också måste hålla koll på äl med stickor. Tack och lov så känner jag när min är på g och när den väl inträffar. Det är väl både för- och nackdelar.

    By the way, skulle ta på mig ett par jeans i går innan vi skulle ut och handla men fick snabbt ta av dem igen för de spännde otroligt över buken. Visst, jag ökar alltid kraftigt i vikt när jag har pms, men jag har aldrig känt att jeansen suttit så stramt över buken, det känns som att buken har vuxit och just över buken blir jag aldrig svullen. Märkligt, men man skall ju inte analysera. Mensen kommer alldeles säkert i dag!

    Hur har ni andra det?

    Fru R: Har ni lyckats ordna med barnvakt inför kvällens fest?
    Du är din egen lyckas smed
  • Fröken Freken

    Vill mest bara meddela att jag har fått mensen (när jag satt hos frissan) och det var faktiskt en större lättnad än vad jag trodde det skulle vara. Nu vet jag, behöver jag inte fundera längre. Har också förstått nu att min pms har blivit 100 gånger värre de senaste 3 månaderna så nu vet jag varför jag känner mig gravid varje månad. :o)

    Dock har vi beslutat att lägga bebisverkstaden på hyllan ett par år. Jag gillar inte alls det som sker med mig i väntan på bim och tycker inte att det är värt det. Jag vill fokusera lite på mig själv nu, komma i form och bli den smala läckra bruden Patrik en gång föll för. Skämt och sidor, jag vill gå ner i vikt och bli mitt forna jag, den jag var innan jag blev gravid med Cornelia. Så nu i höst är det träning och fokus på plugget istället. Barn får det bli när jag är färdig med skolan och vi kan köpa eget, har ingen lust att flytta redan om 2 år igen pga. att vi inte får plats i vår nuvarande lägenhet.

    Men jag glädjs så åt er som plussat och kommer att plussa.

    Hoppas ni får en härlig helg och hoppas du får kul på festen Fru R och att du får sova gott i natt också....

    Förresten ja, finns sjukt mycket snyggt ute i butikerna och jag känner mig inte redo för mammakläderna när jag ser allt fint som jag vill ha.


    Du är din egen lyckas smed
  • Fröken Freken

    Visst har vi tänkt över saken ordentligt och tack för alla lyckoönskningar.

    Kommer dock fortsätta hålla koll här och följa er väg mot plussen.


    Du är din egen lyckas smed
  • Fröken Freken
    Len Gbg skrev 2009-08-24 13:20:41 följande:
    Åh, jag blev minsann lite förvånad! Men självklart ska man inte göra något man inte riktigt är redo för! Jag hoppas så när ni väl börjar försöka igen att det går fort och du slipper svaga plus som inte blir något! Känner igen det!!! Hade en bekant som tävlade konstant hela tiden med allt, både barn och yrke... Vi bröt kontakten, för så går det ju inte att ha det!
    Jo jag blev själv förvånad över mina känslor inför det hela. Tror lite att det beror på att jag inte tycker om att bli besviken och inte ha kontroll över min kropp helt och hållet. Men ju mer jag tänkte på det, desto mer kändes det som det enda rätta. Även om ett litet knyte hade varit mer än välkommet nästa år så kan jag inte förbise det faktum att jag bara har 1 ½ år kvar i skolan då och skjuta upp det ytterligare känns bara dumt.
    haaha och ja, man kan hoppas att de svaga plusen har gett med sig då. Tycker dock att det är konstigt att man plussar svagt när man sedan får mensen på bim. Men men...
    Du är din egen lyckas smed
Svar på tråden Några Göteborgare som hoppas på plus i sommar?