• Solrosskogen

Fria till sambon

Jag har gått i tankarna på att fria till min sambo nu ett tag, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga så att det blir på ett bra sätt, vill ju ändå att det ska lyckas. Ska man överraska honom när han verkligen inte kan ana det eller ska man hitta på något mysigt ihop och ta fram ringen då ?! Jag har ingen aning. .
    Han brukar skoja och säga att om det ska bli något frieri/förlovning så är det jag som får "ta tag i det".

Sen vill jag ju inte fria utan ringar för det känns så fel på något sätt. Om det ska frias så ska det ju va ordentligt. Och hur ska man få tag på en ring som passar honom. Jag har hört att man kan få provisoriska ringar för att sedan kunna välja tillsammans vid ett senare tillfälle, stämmer det?

Men samtidigt är jag rädd för att han säger nej, att han inte vill.
    Vi har varit tillsammans i snart1,5 år nu och båda vill verkligen ha ett liv tillsammans, bilda familj osv (något som inte är aktuellt nu utan längre fram då vi båda jobbar och bor litet osv).
    Är det för tidigt att fria till honom ?

Någon som har några tips och idéer där ute.. ?!

• Svar på tråden Fria till sambon
  • lunkentuss

Har ni morgontidning??

Sätt in en annons med bild o fråga i annonsen!

Ha hans namn som överskrift i stora bokstäver och frågan under Gärna med en bild på honom elr er båda så man inte kan missa... O se till att han läser den

• Solrosskogen

Nej, det är ju han som ska veta det först.. Ingen annan, mer än dom i butiken om jag nu ska ha ringar .. Så inget offentligt.

Men liksom.. fan, det är ju jättesvårt detta speciellt om man vill att det ska bli bra.

Hur skulle ni där ute göra!!? ? :O

• principisessan

om vi gifter oss så är det jag som får fria.. sambon lär väl aldrig komma till skott, men jag vet att han inte skulle säga nej om jag friade.
    Så jag har börjat spåna lite på hur man ska göra det. Vill absolut inte göra nåt i stil med amerikanska filmer där de går ner på knä på en restaurang eller andra offentliga saker. Inte för att jag tror astt jag får ett nej, men det är inte min stil. Vill hellre att det ska vara romantiskt och lite mer privat än inför 30 andra personer.

har funderat lite på någon romantisk picknick och lägga en provisorisk ring i hans glas eller nåt sånt. Det blir nog då en silverring bara så att man kan välja ringar ihop sen. Men han använder inte smycken så jag har ingen aning om vad han har för storlek

• joiy

jag funderar oxå på att fria till min sambo och ja vet att ja inte får ett nej:) han har oxå frågat men han virade in de i en konstig konversation så ja råkade säga nej haha. vi tycker de e lite kul nu då med iförsej men nu får väl ja ta saken i egna händer och fria. men hur ska man göra har samma problem som ni :) usch man har ingen fantasi känns de som men man kommer väl på nått..
    men man kanske kan köpa en sån där billighetsring från glitter eller nått bara som en provisorisk grej tills man kan köpa ringar tillsammans.

och TS jag tycker inte att 1.5 år är kort tid. jag o min sambo har vart ihop 1.5 år och vi ska ha barn i slutet av januari:)

Svar på tråden Fria till sambon